Росен Даскалов: Правим асемблираща линия за до 20 000 коли годишно
Източник: Vesti.bg
25

Д умите „завод” и „производство на коли”, произнесени в едно изречение, отнасящо се за България, винаги ме карат да съм скептично (меко казано) настроен. Затова сядам на щанда на Sin Cars в Женева, за да си поговорим с Росен Даскалов и да разбера какви са плановете му, защото през последния месец се завъртя именно тази тема.

Кажи ми какви са плановете ти, влиза ли в тях думата „завод”, която е доста силна за България?

„Да, по-скоро планираме малка асемблираща линия за мащабите на автомобилното производство, разположена на около 6000 кв. м. Това, което виждате тук (разбирай на щанда), са предпроизводствени прототипи. И естествено, всеки ме пита колко ще струват.

За да мога да отговаря на този въпрос, трябва да застана пред всеки един доставчик и да му кажа: този месец ще взема 100 бройки от това, 100 бройки от друго и т.н., т.е. да направим едно планирано производство с планирани доставки. По този начин ще може да направим т. нар. „OE” цени, с други думи Original Equipment за първоначално вграждане на големите производители.

Вчера (4 март) имахме разговори с една голяма френска група (не казва имена, защото няма нищо черно на бяло) да ползваме техните цени и части, които произвеждат. Водим и други разговори, но основното е да направим така, че да успеем да сглобим доставката на пъзела от части. Но затова трябва да застанем пред доставчиците с конкретни бройки, за да смъкнем цената. Как може да посочим тези бройки? Ами, естествено, трябва да имаме поръчки и да ги произведем. Вървейки назад, как може да ги направим тези бройки? Ами трябва да имаме въпросната линия за асемблиране, защото това не може да стане с условията, с които разполагаме в момента. Нашите спортни състезателни автомобили ги правим ръчно, а аз искам много повече от това.

Затова гоним да направим поточната линия, да направим IPO в България. Смятаме, че България е мястото за нашия успех и нашия бизнес, защото сме единствени, обичаме българското, с наши автомобили представяме България по целия свят (вече на три континента)."

Източник: Vesti.bg

Тук правя вметката, чее L City е мултифункционална платформа, над която ще се надграждат различни варианти. Първият вариант ще бъде производство на транспортни модели с максимум 2 места в категория L6-E и L7-E, които позволяват лесна хомологация и регистрация за движение в Европа. Нещо повече в тази посока?

„Автомобилът, като платформа, е уникален по няколко критерия. Първо, стесняваме рамката на използване в тясната градска част, без да говорим само за България. Автомобилът е предназначен да се продава в големите европейски градове, в зелените зони. След няколко години в тези зони и градове дизелът ще бъде изцяло забранен, с изключение на Евро 6. Това значи, че някой трябва да замени сегашните автомобили за доставки в тези зони, а това са основно т. нар „баничарки”, задвижвани основно с дизелови двигатели.

Оттам насетне, стеснявайки зоната за приложение, отивайки към лимитирано използване, повече от 200 км трудно може да се измине в тази среда. Ние имаме опция за максимален пробег от 300 км – 30 kWh батерия. С малка батерия може да предложим ниска цена, ниска себестойност. Батерията, както виждате, е сменяема, тя е консуматив. Ако клиентът иска да я смени с по-голяма, ние предлагаме такава услуга и може да му я заменим с по-голяма.

Оттам насетне, в градската среда максималната скорост е 50-60 км/ч, по-рядко до 80 км/ч. Такава скорост ще рече, че сваляме страшно много критериите, свързани със сигурността, с допълнителни функции на автомобили и т.н. По този начин също сваляме цената и го правим конкурентен на останалите марки.

Третото нещо, което е много важно, е нашата платформа, която за момента е уникална в световен мащаб. Не сме измислили топлата вода. Просто взехме една платформа от сферата на големите автобуси и я сведохме до мащабите за нашите нужди. Тя е базирана на нашия опит в моторния спорт, окачване, системи и т.н., всичко идва оттам. Електромоторът е германски, контролерът е от Curtis, които са №1 в света. Батерията си сглобяваме ние с компоненти, идващи от водещите марки в тази област. Остават едни пластмасови части, които ще ни бъдат правени в Швейцария. Шасито ще го произвеждаме ние с няколко робота. Седалките си намерихме доставчик в Самоков.

Автомобилът е готов, няма нещо кой знае колко сложно в него.”

Източник: Vesti.bg

На мен това ми звучи като цветя, рози, парти… Виждаш ли времеви диапазон, в който трябва да се случи всичко това?

„Да, трябва да започнем със строежа на фабриката най-късно ранна пролет догодина. Тя ще е в Русе, от където съм и аз. Естествено, в София ще имаме представителство.

Много е интересно партньорството с наши близки фирми. Такова, например, е сътрудничеството ни със „Софарма”, които ни предложиха да закупят определен брой автомобили, както и други фирми, които правят разнос в градската част. Ще ги карат година в България и така ще може да получим изключително ценна обратна връзка от тях."

Говорейки за поточна линия, трябва да те питам за какви обеми става въпрос?

"Така сме прогнозирали линията, че с няколко стотин автомобила ще бъдем на печалба от около половин милион евро. Линията има капацитет от 20 000 автомобила годишно, ако се работи на три смени. А самият завод, със всичко по изграждане и др., с предварителна поръчка за няколко стотин коли”, ще ни струва под 10 млн. евро. А това е много конкурентна цена."

От къде ще дойде финансирането за това?

„Както казах, целта ни е да работим в посока IPO. В момента зад гърба ни стои австрийска компания, която има представителство и в Германия. Работят 400 човека, които правят части за автомобили и искат да участват като съдружници в това начинание.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Коментари 25
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

25 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Гърция заплаши да спре РС Македония за ЕС

Гърция заплаши да спре РС Македония за ЕС

Свят Преди 4 часа

Това каза тази вечер гръцкият премиер Кириакос Мицотакис

Израел спря излъчване на „Асошиейтед прес“ в Газа

Израел спря излъчване на „Асошиейтед прес“ в Газа

Свят Преди 7 часа

АП съобщи, че властите са иззели и нейната камера и оборудване за излъчване

радиомикрофон

Близки издирват изчезнал български журналист

България Преди 10 часа

Постове в социалните мрежи призовават за помощ в търсенето на един от известните гласове от миналото

Бойко Борисов

Борисов за записите с ПП: Те бързо трябва да влязат в затвора

България Преди 10 часа

"Тук си говорят как си носят кеша, как ще финансират изборите, как ще купят вота", коментира лидерът на ГЕРБ

НС освободи заместник-председателя на КФН

НС освободи заместник-председателя на КФН

България Преди 10 часа

След гласуването на оставката, извънредното пленарно заседание беше закрито

<p>Калин Стоянов: Цената на един купен глас е между 50 и 100 лв., най-много са в Бургас и Варна</p>

Калин Стоянов: Цената на един купен глас е между 50 и 100 лв., най-много са в Бургас и Варна

България Преди 10 часа

Десетки лица бяха задържани при специализирана акция срещу нарушителите на изборните права

Иванов: И през ум не ми е минавало да се кандидатирам за президент

Иванов: И през ум не ми е минавало да се кандидатирам за президент

България Преди 11 часа

Иванов: Коалицията ни е стабилна, защото имаме ясни каузи – да не допуснем г-н Пеевски да консумира повече власт

Признава ли Русия Зеленски за президент на Украйна?

Признава ли Русия Зеленски за президент на Украйна?

Свят Преди 11 часа

Снощи изтече петгодишният мандат на Зеленски

Дарби, Великобритания

Кой е най-разочароващият за туристи град във Великобритания

Любопитно Преди 11 часа

Ще познаете ли кой "спечели" класацията измежду цели 62 дестинации?

Защо Йордан и Бети са доволни от своето трето място във финала на “Един за друг”?

Защо Йордан и Бети са доволни от своето трето място във финала на “Един за друг”?

Любопитно Преди 11 часа

В подкаста “Един без друг” Елизабет и Йордан споделиха дали правилната двойка е спечелила финала на “Един за друг”

Дъщерята на Еминем се омъжи, сподели танц с баща си (СНИМКИ)

Дъщерята на Еминем се омъжи, сподели танц с баща си (СНИМКИ)

Любопитно Преди 11 часа

Тя сключи брак с любимия си Евън Макклинток, с когото се срещаше около 8 години

Инцидент с автобус в София, пострадаха жени

Инцидент с автобус в София, пострадаха жени

България Преди 11 часа

Жените са откарани в лечебни заведения

Пеевски: Асен Василев искаше да е вицепремиер, а после премиер. Христо Иванов искаше да е президент

Пеевски: Асен Василев искаше да е вицепремиер, а после премиер. Христо Иванов искаше да е президент

България Преди 11 часа

„ПП-ДБ са обрасли с кешове и пудели”, каза председателят на ДПС

ЕС прие план за замразените руски активи

ЕС прие план за замразените руски активи

Свят Преди 11 часа

Текстът трябваше да получи само формалното одобрение на министрите