5

Л ейди Гага е звезда, която аз не харесвам. Визия, сценично поведение и музика – всичко това е коренно различно от моите разбирания и музикални предпочитания. Но въпреки това, гледайки филма с Брадли Купър и Гага бях сигурен, че това ще е рестарт на нейната кариера, а Shallow ще се превърне в хит. Не съм такъв музикален критик, но просто въпросната песен ти се забива в главата като хита на Луис Фонси, което дори ме накара да си я кача на телефона в сетлиста с Rammstein, Maiden, Metallica и компания.

Със същата сигурност, с която преди време бях готов да се обзаложа за успеха на мюзикъла, сега съм готов да се обзаложа, че 208 ще се превърне в пазарен хит, който ще се нареди в челото на чарта. Придобих тази увереност през март, когато в Женева се състоя световният дебют на автомобила. Още тогава знаех, че ставам свидетел на раждането на една звезда. А след теста на стандартното 208, както и на електрическата му версия нямам никакви съмнение.

Зад волана на Peugeot 208

Точно така, Peugeot 208 дебютира едновременно в конвенционален и изцяло електрически вариант, което бе първият (от няколкото) супер смели хода на Peugeot с този модел. Причината е, че обикновено подобен дебют се разделя на две през няколко месеца, за да станат две медийни събития, за да се говори два пъти повече за марката и модела. Но Peugeot прескочи това и за мен бе първият знак за увереността на марката в качествата на продукта си.

Източник: Peugeot

Вторият (макар и заложен от самото начало в ДНК на модела) супер смел ход е този дизайн! В днешния свят дизайнът е основният параметър, по който клиентите избират нов автомобил. За последните 20 години, през които отразявам автомобилната тематика, по-атрактивен и дързък автомобил в сегмент В не съм виждал. Дори доста високопоставен човек от Mercedes заяви пред мен, че Peugeot 208 е сред най-атрактивните модели на салона в Женева, а там бяха показани коли, вдигащи 480 км/ч и струващи 16,5 млн. евро.

Източник: Vesti.bg

Сигурен съм в едно: Жил Видал превърна продуктите на Peugeot от шир потреба в притегателна сила за всеки клиент, за който външният облик и изявлението за жизнен статут са нещо много важно. Преди Peugeot сякаш бе загубил облик, но настоящият дизайн на марката я прави една от най-смелите компании, експериментиращи с възприятията на клиентите.

Peugeot 508 SW е най-красивото комби (тест драйв)

Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)

Няма да ви разказвам за линии, елементи, лъвски нокти и прочее. Ще кажа, че няма ъгъл, от който да не харесвам 208. Няма детайл, който да ме дразни. Дизайнът е толкова модерен, атрактивен и дори дързък, че не знам защо моделът не бе наречен 209. Той реално няма нищо общо като визия с досегашния 208, нещо повече: двата изглеждат като модели на различни компании. А вече има конкуренти, чийто дизайн изглежда остарял, макар да са на пазара от съвсем скоро време. А визията на 208, смея да твърдя, ще е актуална дълго време. Особено ако заложите за жестоките жълт или син цвят.

Източник: Peugeot

Смелите ходове на Peugeot продължават и в интериора. Казвал съм го и преди, няма да се притесня да го заявя и сега: в момента Peugeot прави един от най-добрите интериори, а този на 208 е подходящ за модел от сегмент D. Качеството на материалите е на топ ниво (меки повърхности навсякъде), а дизайнът безупречен. Характерният малък волан продължава да е на линия, но типичният i-Cockpit е прескочил едно ниво нагоре. Не само че дизайнът на самото арматурно табло е различен, а и приборите вече са изцяло дигитални, при това ги виждате 3D (в 5-6 различни изгледа)! Напомням: говоря за кола от сегмент В. И тук продължавам да се радвам на пиано клавишите, от които се контролира климатичната система, а сензорни повърхности в основата им дават достъп да мултимедийната система.

Източник: Peugeot

Трябва обаче да отбележа, че мястото в областта на краката отпред е по-тясно, което ме принуждава да държа десния си крак почти вертикално по време на цялото тестово шофиране. Скоростният лост на „ръчката” стои малко по-високо от оптималното за това позиция. Багажникът на 208 е по-малък от този на Clio, но под този на Peugeot-то трябва да има място и за батерията на 208-е.

Източник: Peugeot

Споменавайки електрическата версия, трябва да отдам заслуженото внимание и на Peugeot 208-e. Пореден смел ход от страна на компанията, която ни бе осигурила и 208-е за тест драйва в Португалия. Смел, защото електрическите версии бяха предсерийни модели, с все още неуточнени системи за подпомагане на водача. Поради тази причина организаторите бяха подготвили маршрут от 16 км, по който да може да придобием първа представа за колата.

Тестваме най-продавания модел на Renault

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Трябва да кажа, че и тя ме спечели, но тъй като бяха само 16 км по много равен и прав участък, ще си запазя правото да ви разкажа за модела, когато пристигне в България и мога да го покарам повече. За момента ще се задоволя само да маркирам основните характеристики, а именно пробегът от 340 км по цикъла WLTP, които се гарантират от батерия с капацитет 50 kWh. Тя има гаранция 8 години или 160 000 км за 70% от капацитета й. Същата може да се зареди на 80% за 30 минути от обществена зарядна станция с мощност 100 kW.

Източник: Peugeot

Продължавам към задвижването на конвенционалния модел, поверено на три 3-цилиндрови бензинови мотора с обем 1,2 литра, а дизеловият е с обем 1,5 литра (100 к.с.). На последния обърнах най-малко внимание, но той ще е интересен за автопаркове. На мен ми е шумничък. Най-любопитна според мен за частния клиент ще е версията със 100 к.с., която се предлага както с ръчна, така и с автоматична трансмисия, при това 8-степенна (друга такава в сегмент В няма). За версията със 130 к.с. мога да се обзаложа, че много малко хора ще разберат, че карат 3-цилиндров двигател. Тя е и най-динамичната, а в завоите над Сетубал тази страна от характера на 208 ми допадна изключително много.

Въпреки това продължавам да смятам, че със 100 к.с. и 6-степенна ръчна кутия 208 е мечта. Колата тежи само 1100 кг, пъргава е, предницата държи много добре в завои, а разход от 6,0 л/100 км с газ е безпроблемен.

Източник: Peugeot

И преди да стигна до финалния акорд трябва да отбележа последния смел ход на Peugeot, който наистина много ме впечатли. Абсолютно винаги на подобни събития компаниите вадят най-високото оборудване и най-добрите си двигатели. Е, Peugeot бе подготвил за тест цялата си моторизация, което ще рече и базовият бензинов мотор със 75 к.с., при това във второто ниво на оборудване Active (другите модели бяха GT Line).

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Тук го няма новият i-Cockpit, няма ги сензорните пиано-клавиши, централния тунел също е различен, но качеството на материалите е същото като в топ изпълненията. Маркирам този детайл от цялото събитие, защото той показва увереността на Peugeot, а аз винаги съм искал на подобни събития да бъдат показвани и тези по-базови оборудвания, но сега за пръв път ми се случва. И затова трябва да поздравя компанията.

Източник: Vesti.bg

За накрая оставям темата цени, като тук отправната точка е и ще бъде Renault Clio. Преки конкуренти и дебютиращи едновременно на пазара, Clio стартира от 23 990 лв. с ДДС, а 208 започва от 24 577 лв. Ластикът се разтяга при версиите на моделите със 100 к.с., защото тук стартовата цена на Clio е 25 890 лв. (но в базово оборудване Life), докато тази на 208 е 29 319, но във второ ниво Active. Иначе второто ниво на оборудване на Clio (Zen) струва 27 290. Renault-то няма „автомат” за този двигател, докато Peugeot-то има, при това 8-степенен (единствен такъв в класа) (цена 32 964 лв. с ДДС). Най-мощните бензинови версии с по 130 к.с. (6-степенен автоматик срещу 8-степенен) са съответно 35 290 лв. и 38 292 лв. Разлика при дизеловите версии на практика липсва. Знам, че тази ценова разлика ще е в полза на Renault при корпоративни сделки, но ако аз (частно лице) си избирам нов автомобил в сегмента, то не бих се замислил и за миг: Peugeot 208 само ще ми извади парите от джоба.

Със сигурност има много важни предшественици и конкуренти на 208, но новото 208 буквално разчупва писаните десетилетия правила на автомобилните дизайнери с тази дръзка визия, която вече ме кара да копнея за 208 GTi.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Peugeot 208 PureTech 130

Размери

Дължина, мм: 4055

Широчина, мм: 1745

Височина, мм: 1430

Междуосие, мм: 2540

Тегло, кг: 1165

Двигател

Тип: редови, 3-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1190

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 130 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 208

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,7

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 129

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 38 292

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Тя се приготви за Страстната седмица, но за съжаление мъжът и така и не замина в командировка...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Маргарита и Кристиян обявиха война на София и Тихомир в “Един за друг”

Маргарита и Кристиян обявиха война на София и Тихомир в “Един за друг”

Любопитно Преди 4 часа

Седмичното изпитание за жените свали всички маски във Вилата на любовта

Няколко земетресения в Тайван, най-силното с магнитуд 6,1 по Рихтер

Няколко земетресения в Тайван, най-силното с магнитуд 6,1 по Рихтер

Свят Преди 4 часа

Националната противопожарна агенция съобщи, че няма незабавни съобщения за щети

Испания ще достави ракети "Пейтриът" на Украйна

Испания ще достави ракети "Пейтриът" на Украйна

Свят Преди 8 часа

Партидата ще бъде доста ограничена

Назначиха нов областен управител на София

Назначиха нов областен управител на София

България Преди 9 часа

Още пет области са с нови управители

АБРО: Призоваваме народните представители за незабавна дискусия относно Закона за хазарта

АБРО: Призоваваме народните представители за незабавна дискусия относно Закона за хазарта

България Преди 10 часа

АБРО с официална позиция във връзка с приетия на първо четене Законопроект за изменение и допълнение на Закона за хазарта

Българските 15-годишни са с по-ниски очаквания от връстниците им по света

Българските 15-годишни са с по-ниски очаквания от връстниците им по света

България Преди 10 часа

Проучването на ОИСР представя изводи по пет ключови области

<p>&quot;Скриването на тялото беше трудна задача&quot;: Учителка призна хладнокръвно убийство</p>

"Раздвоена личност”: Начална учителка признава, че е убила приятеля си

Свят Преди 10 часа

"Все още действията ми ме преследват. Понякога ми се налага да си спомням какво съм направила”, коментира обвиняемата пред съда

Унижение

Коя е най-силната психическа травма за човек?

Любопитно Преди 10 часа

Според специалистите, отговорът е само един.

Присъда от 1794 години затвор за сирийка в Турция

Присъда от 1794 години затвор за сирийка в Турция

Свят Преди 11 часа

Ахлам Албашир и част от задържаните обвиняеми присъстваха на заседанието

Зеленски: Радиацията не признава граници

Зеленски: Радиацията не признава граници

Свят Преди 11 часа

Зеленски: Дълг на целия свят е да окаже натиск върху Русия

<p>Как е реагирал Георги Блажев на новината, че ще става баща</p>

Георги Блажев: Да си добър родител не облагодетелстваш само твоето дете, ти си в плюс на обществото

Любопитно Преди 11 часа

Това сподели от личен опит писателят и панелист в „На кафе“ Георги Блажев в подкаста „Ох, на мама! Podcast”, който е и баща на две деца

Задържаха две жени, ощетили държавата с над 100 000 лв.

Задържаха две жени, ощетили държавата с над 100 000 лв.

България Преди 11 часа

Те използвали фалшиви решения на ТЕЛК

Аварирал камион причини километрично задръстване

Аварирал камион причини километрично задръстване

България Преди 12 часа

От полицията съобщиха, че към мястото на инцидента пътуват екипи

Гласувайте за най-големите постижения на България след 1989 година

Гласувайте за най-големите постижения на България след 1989 година

Свят Преди 12 часа

Вижте как може да подкрепите някой от най-забележителните успехи на страната ни

„Огледало на войната” в „Темата на NOVA“

„Огледало на войната” в „Темата на NOVA“

Любопитно Преди 12 часа

Не пропускайте тази събота след централната емисия новини

Дамите в “Един за друг” изясняват отношенията си лице в лице

Дамите в “Един за друг” изясняват отношенията си лице в лице

Любопитно Преди 12 часа

Те ще играят нестандартна игра на покер