Х енрик Крестенсен е известен датски учен, работещ в сферата на роботиката. Той има и професорска титла по компютърни науки. През февруари ще участва на световен симпозиум в Университета на Калифорния, Сан Диего, темата на който ще бъдат предизвикателствата в сферата на роботиката и автоматизацията, а също автономната мобилност и свързаната с нея безопасност.
В скорошно интервю за The San Diego Union-Tribune, Кристенсен споделя мнението си, че автономните автомобили са само на 10-15 години от реалното им масово въвеждане в експлоатация. И това става на фона на представения късно снощи Toyota Concept-i, който разчита на изкуствен интелект за управление и взаимодействие с водача. Той бе представен на CES 2017 в Лас Вегас, където BMW пък представя интериора на бъдещите си модели, както и автономна „петица”.
“Моето мнение е, че децата, които се родят днес, никога няма да шофират автомобил,” коментира Кристенсен. „Автономните, безпилотни автомобили са на 10-15 години от нас. Всички компании - Daimler, GM, Ford — казват, че в следващите пет години ще имат автономни, безпилотни автомобили на пътя.”
В същото време Гил Прат, Изпълнителен директор на Изследователския институт на Toyota, смята, че „няма автомобилен производител, който да е близо до постигането на ниво 5 на автономност” в този момент.
Запитан какво мисли за това, че днешните деца няма да могат да се наслаждават на това да управляват автомобила, Кристенсен отговаря, че се радва на шофирането, но то отнема много време. „Обичам да карам колата си, но тук става въпрос за времето, което хората губят, докато чакат в трафика. Средно човек отделя по около час за придвижване в Сан Диего. Ако това време бъде отделено за повишаване на продуктивността на човек, това би било добре. С автономните, безпилотни автомобили, може да внедрим два пъти повече автомобили на пътя, отколкото е възможно това днес, като не се налага да подобряваме инфраструктурата.”
Но къде тогава ще се съхраняват тези автомобили? „Няма да има нужда от гаражи,” казва Кристенсен. „На теория ще може да излезете от колата и да й кажете да ви вземе в 16 часа. В дългосрочен план – говоря за 20 години напред в бъдещето – ние дори няма да притежаваме автомобил. Защото това са грижи и разходи.”
С последното твърдение съм абсолютно съгласен. Но с другите… Вие какво мислите?
Четете още:
Faraday Future FF 91 е по-бърз от Ferrari 488 GTB, по-мощен и с по-голям пробег от Tesla… на хартия
Две трети от американците не са чували за електромобилите
Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!