Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени
Volkswagen ID.4   
Източник: Volkswagen

П ризнавам си, че няколко пъти съм използвал подобни заглавия, но сега вече нямам абсолютно никакво съмнение за бъдещето на ДВГ в Европа. Това е така, защото очакваното се случи. ЕС прие още по-стриктни цели за намаляване на емисиите СО2 до 2030 г. След 10 години нивата на отделяните в атмосферата емисии СО2 трябва да бъдат редуцирани с поне 55% спрямо 1990 г. Това е с 15% повече спрямо предишната цифра от 40-процентно намаление до 2030 г.

Решението бе прието от министър председателите на 27 страни миналата седмица в Брюксел. ЕС си е поставил за цел да постигне СО2 неутралитет до 2050 г.

Повратната точка в преговорите очевидно са били финансовите претенции на Полша, Чехия и Унгария, които поискаха повече финансова помощ за прехода към добив на електроенергия, независеща от полезните изкопаеми.

Това решение значи едно: националните енергийни индустрии трябва да превключат по-бързо от полезни изкопаеми на възобновяеми източници (или ядрена енергия). Къде сме ние в тази картинка, тепърва ще става ясно.

ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.

Голям дан за постигането на голямата цел трябва да плати и транспортният сектор. Европейската комисия иска новите автомобили да изхвърлят средно с 50% по-малко емисии CO2 през 2030 г., а не както бе планувано преди – с 37,7%. Както писахме преди дни, Комисията предвижда след 10 години по пътищата в Европа да се движат поне 30 млн. електромобила и да бъдат изградени 3 млн. зарядни точки. Тези решения от Брюксел ще направят така, че конвенционалните автомобили само с ДВГ няма да могат да покриват заложените изисквания.

ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.

Тук стигаме и до предстоящото решение за крайния вариант на бъдещия стандарт Euro 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. През миналата седмица имаше много интересен материал в Autonews Europe по темата. Едно от предложенията предвижда намаляване на NOx до 30 милиграма на километър. От януари стандартът Euro 6d ще задължи всички автомобили да не отделят повече от 80 мг/км на тестовия стенд, както и в реални пътни условия – като се изключи допустимата грешка на преносимите устройства за измерване на емисиите, която се изчислява на максимум 34,4 мл/км.

Темата в материала на Autonews Europe коментира инженер на VW: „Ако те (разбирай Advisory Group on Vehicle Emission Standards на ЕС) разширят граничните условия на теста да включват изчакване на наклон със закачено ремарке, тогава това ще е краят на автомобилите с двигател с вътрешно горене. Подобно изискване не може да бъде изпълнено и от автомобил с 48-волтова мека хибридна технология,” коментира инженерът, като отказва да бъде цитирано името му.

В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка

“Ще трябва да се отървем от ръчните скоростни кутии, за да може да диктуваме точния тайминг за смяна на предавките. Това не само ще струва много скъпо, но и всичко забавно при шофирането също ще изчезне.”

Тук трябва да е ясно, че макар подобно нещо да е екоцелесъобразно, не всички хора ще могат да си купят нов плъг-ин хибрид или чист електромобил. Така ще се стигне до това, че хората, които няма да могат да си позволят нов електромобил, ще трябва да продължат да карат досегашния си автомобил, без да могат да си позволят да го заменят с по-чист. А това би могло да увеличи вредните емисии, поне в краткосрочен план.

Решено: Великобритания забранява продажбата на конвенционални автомобили през 2030 г.

Организацията на автомобилните производители ACEA също не остана безразлична по темата.

“Няма доказателства, че ограничаването на NOx до 30 мг/км е технически постижимо днес, особено ако измерването се прави на всички видове реални условия на шофиране. Подобно ограничение трябва да се постигне при цялата гама от екстремни пътни условия, включително шофиране на висока надморска височина, изкачване на наклон, шофиране при пълно натоварване и шофиране в студени зимни и горещи летни условия.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Димитър Радев: Това няма да е последната добра новина по пътя към еврото

Димитър Радев: Това няма да е последната добра новина по пътя към еврото

България Преди 1 час

Управителят на БНБ коментира и настоящото търговско противопоставяне в света

МС назначи трима нови областни управители

МС назначи трима нови областни управители

България Преди 3 часа

Министерският съвет прие решението на днешното си заседание

<p>Ето кой е &quot;Най-красивият човек в света&quot; според&nbsp;People</p>

Деми Мур е „Най-красивият човек в света“ според People

Любопитно Преди 4 часа

Актрисата за пореден път доказа, че истинската красота не познава възрастови граници

Над 150 ранени след земетресенията в Истанбул

Над 150 ранени след земетресенията в Истанбул

Свят Преди 4 часа

Хората са скачали от височини в паниката

Карлос Сантана влезе в болница

Карлос Сантана влезе в болница

Свят Преди 4 часа

Инцидентът е станал по време на саундчек в Тексас

Купуват 35 нови електрически влака за БДЖ

Купуват 35 нови електрически влака за БДЖ

България Преди 4 часа

С приемането на решението се осигурява временен безлихвен заем на Министерството на транспорта и съобщенията

Мини цунами след труса в Турция (ВИДЕО)

Мини цунами след труса в Турция (ВИДЕО)

Свят Преди 5 часа

Земетресението предизвика силна паника сред населението, но засега няма данни за нанесени сериозни поражения

„Български пощи” ще обменят левове в евро в 2230 офиса

„Български пощи” ще обменят левове в евро в 2230 офиса

България Преди 5 часа

Това ще е възможно за суми до 1 000 лв. на ден за един човек

<p>Появиха се нови подробности за обира на Кристи Ноем</p>

Появиха се нови подробности за обира на министъра на вътрешната сигурност на САЩ

Свят Преди 5 часа

Облечен в тъмни дрехи, крадецът сяда на празна маса до министъра с гръб към нея

БАН за Турция: Трусовете могат да продължат с месеци

БАН за Турция: Трусовете могат да продължат с месеци

Свят Преди 6 часа

30 минути преди това е имало и по-слабо земетресение

Разкриха как изглежда мистериозният портрет на Тръмп, подарен от Путин

Разкриха как изглежда мистериозният портрет на Тръмп, подарен от Путин

Свят Преди 6 часа

Руският художник Никас Сафронов разкрива историята зад драматичната творба

<p>Путин призна за слабости във въоръжението</p>

"Наясно съм, че не е достатъчно": Путин призна за слабости във въоръжението

Свят Преди 6 часа

Руският държавен глава каза, че има пропуски и в други области.

Снимката е илюстративна

Младеж е тежко ранен след нападение с брадва

България Преди 6 часа

Пострадалият е откаран за лечение в болница в Плевен в тежко състояние

ЕК: Присъединяването на България и Румъния към Шенген укрепва икономиката на ЕС

ЕК: Присъединяването на България и Румъния към Шенген укрепва икономиката на ЕС

България Преди 6 часа

Това сочи доклад на Европейската комисия за състоянието на зоната без гранични проверки

<p>Палестинският президент: Аз плащам цената за това</p>

Палестинският президент призова "Хамас" да освободи заложниците

Свят Преди 6 часа

Израел сложи край на примирието с "Хамас" миналия месец и обеща да продължава войната

Къде в България беше усетено най-силно земетресението в Турция

Къде в България беше усетено най-силно земетресението в Турция

България Преди 7 часа

Според данни от НИГГГ – БАН, епицентърът на земетресението е бил на около 140 км от град Малко Търново, на 200 км от Бургас и на 460 км от София