Решено е, конвенционалните автомобили само с ДВГ са обречени
Volkswagen ID.4   
Източник: Volkswagen

П ризнавам си, че няколко пъти съм използвал подобни заглавия, но сега вече нямам абсолютно никакво съмнение за бъдещето на ДВГ в Европа. Това е така, защото очакваното се случи. ЕС прие още по-стриктни цели за намаляване на емисиите СО2 до 2030 г. След 10 години нивата на отделяните в атмосферата емисии СО2 трябва да бъдат редуцирани с поне 55% спрямо 1990 г. Това е с 15% повече спрямо предишната цифра от 40-процентно намаление до 2030 г.

Решението бе прието от министър председателите на 27 страни миналата седмица в Брюксел. ЕС си е поставил за цел да постигне СО2 неутралитет до 2050 г.

Повратната точка в преговорите очевидно са били финансовите претенции на Полша, Чехия и Унгария, които поискаха повече финансова помощ за прехода към добив на електроенергия, независеща от полезните изкопаеми.

Това решение значи едно: националните енергийни индустрии трябва да превключат по-бързо от полезни изкопаеми на възобновяеми източници (или ядрена енергия). Къде сме ние в тази картинка, тепърва ще става ясно.

ЕС се цели в 30 млн. електромобили по пътищата до 2030 г.

Голям дан за постигането на голямата цел трябва да плати и транспортният сектор. Европейската комисия иска новите автомобили да изхвърлят средно с 50% по-малко емисии CO2 през 2030 г., а не както бе планувано преди – с 37,7%. Както писахме преди дни, Комисията предвижда след 10 години по пътищата в Европа да се движат поне 30 млн. електромобила и да бъдат изградени 3 млн. зарядни точки. Тези решения от Брюксел ще направят така, че конвенционалните автомобили само с ДВГ няма да могат да покриват заложените изисквания.

ЕС може да убие двигателя с вътрешно горене още през 2025 г.

Тук стигаме и до предстоящото решение за крайния вариант на бъдещия стандарт Euro 7, който трябва да влезе в сила през 2025 г. През миналата седмица имаше много интересен материал в Autonews Europe по темата. Едно от предложенията предвижда намаляване на NOx до 30 милиграма на километър. От януари стандартът Euro 6d ще задължи всички автомобили да не отделят повече от 80 мг/км на тестовия стенд, както и в реални пътни условия – като се изключи допустимата грешка на преносимите устройства за измерване на емисиите, която се изчислява на максимум 34,4 мл/км.

Темата в материала на Autonews Europe коментира инженер на VW: „Ако те (разбирай Advisory Group on Vehicle Emission Standards на ЕС) разширят граничните условия на теста да включват изчакване на наклон със закачено ремарке, тогава това ще е краят на автомобилите с двигател с вътрешно горене. Подобно изискване не може да бъде изпълнено и от автомобил с 48-волтова мека хибридна технология,” коментира инженерът, като отказва да бъде цитирано името му.

В цифри и факти: субсидиите в 11 членки на ЕС за обновяване на автопарка

“Ще трябва да се отървем от ръчните скоростни кутии, за да може да диктуваме точния тайминг за смяна на предавките. Това не само ще струва много скъпо, но и всичко забавно при шофирането също ще изчезне.”

Тук трябва да е ясно, че макар подобно нещо да е екоцелесъобразно, не всички хора ще могат да си купят нов плъг-ин хибрид или чист електромобил. Така ще се стигне до това, че хората, които няма да могат да си позволят нов електромобил, ще трябва да продължат да карат досегашния си автомобил, без да могат да си позволят да го заменят с по-чист. А това би могло да увеличи вредните емисии, поне в краткосрочен план.

Решено: Великобритания забранява продажбата на конвенционални автомобили през 2030 г.

Организацията на автомобилните производители ACEA също не остана безразлична по темата.

“Няма доказателства, че ограничаването на NOx до 30 мг/км е технически постижимо днес, особено ако измерването се прави на всички видове реални условия на шофиране. Подобно ограничение трябва да се постигне при цялата гама от екстремни пътни условия, включително шофиране на висока надморска височина, изкачване на наклон, шофиране при пълно натоварване и шофиране в студени зимни и горещи летни условия.”

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Арестуваха българин на 15 г. за нападение в Инсбрук

Арестуваха българин на 15 г. за нападение в Инсбрук

Свят Преди 11 минути

Жертвата е с тежки наранявания по лицето и е настанен в болница

<p>Lovehoney: Google ограничава видимостта на играчки за възрастни</p>

Lovehoney срещу Google: Жалба до ЕК за дискриминация в търсенето на играчки за възрастни

Свят Преди 29 минути

Според жалбата, функцията Safe Search на Google, неправомерно ограничава видимостта на някои продукти

Весела Лечева

Официално: МОК вписа Весела Лечева като председател на БОК

България Преди 1 час

От днес на страницата на МОК като президент на Българския олимпийски комитет е записана легендарната ни състезателка в спортната стрелба, вместо Стефка Костадинова

<p>Променят държавния бюджет заради транспорта в София</p>

Желязков за транспорта в София: Предложих преструктуриране в централния бюджет

България Преди 1 час

Желязков: Синдикатите ще убедят своите членове от утре да се възстанови нормалното функциониране на градския транспорт в София

The Voice Cast: Ивана Динева и Галин Найденов за офис флиртове и звездни приключения

The Voice Cast: Ивана Динева и Галин Найденов за офис флиртове и звездни приключения

Любопитно Преди 1 час

Темата за офис флирта и дори краткотрайните авантюри не остана подмината

Служители на областната управа влязоха в сградата на Централния съвет на ДПС

Служители на областната управа влязоха в сградата на Централния съвет на ДПС

България Преди 1 час

Джейхан Ибрямов от ДПС-ДПС обяви, че служителите изпълняват заповед на областния управител за принудително изземване на сградата

о

Математик и граждански активист: Кой е новият президент на Румъния

Свят Преди 1 час

Дан се включва активно в борбата срещу разрушаването на архитектурното наследство и неконтролираното строителство в столицата

Мелони потвърди подкрепата си за усилията на Тръмп за Украйна

Мелони потвърди подкрепата си за усилията на Тръмп за Украйна

Свят Преди 1 час

Тя е разговаряла по телефона с американския президент

Финалът на “Като две капки вода” - историческо събитие за българската телевизия и рекорден зрителски интерес

Финалът на “Като две капки вода” - историческо събитие за българската телевизия и рекорден зрителски интерес

Любопитно Преди 2 часа

40 000 души на стадион “Васил Левски” и още над два милиона и половина зрители на NOVA следяха грандиозното събитие

СО осигурява транспорт за зрелостници и квестори за матурите на 21 и 23 май

СО осигурява транспорт за зрелостници и квестори за матурите на 21 и 23 май

България Преди 2 часа

Очаква се да бъдат обслужени до 400 зрелостници и квестори, с маршрути, съобразени с индивидуалните адреси и часове на явяване

Air Force One

Мистерията Air Force One – защо е толкова важен за САЩ

Свят Преди 2 часа

Отговорът дава журналистът, който е летял над 250 пъти с Air Force One

Ново развитие по делото за апартамента на Янка Ушколова

Ново развитие по делото за апартамента на Янка Ушколова

България Преди 2 часа

Делото започна по жалба на 90-годишната Ушколова, като е предявен иск за отмяна на решение на Софийски търговски арбитражен съд

Колко струва абитуриентската нощ

Колко струва абитуриентската нощ

България Преди 2 часа

За да изглежда блестяща една абитуриентка в деня на бала, се изисква по-ранна подготовка

<p>Борбата за вниманието на Тръмп&nbsp;</p>

Да имаш вниманието на Тръмп е новата фронтова линия във войната между Русия и Украйна

Свят Преди 3 часа

Анализ на Матю Чанс, главен кореспондент на CNN по глобалните въпроси