"Рено-Нисан" продаде своя 100-хиляден автомобил с нулеви вредни емисии, съобщиха от френско-японския алианс.
Електрически автомобили с двете марки са изминали приблизително 841 млн. километра, без да отделят вредни емисии в атмосферата. Спестени са 53 млн. л петрол, а в атмосферата не са били изхвърлени 124 000 т емисии въглероден диоксид.
Първият електромобил на алианса е "Нисан Лийф", който с над 70 хил. бройки води класацията за най-продаваните "чисти" електромобили (т.е. не хибриди) в света.
В САЩ от него са продадени около 30 хил. бройки, в Япония - 28 хил., и в Европа - 12 хил.
Моделът дебютира през 2010 г. и стана автомобил на годината за света, за Европа и за Япония на следващата.
В Норвегия "Лийф" е в челната десятка по продажби. В скандинавската страна обаче за електромобилите има данъчни облекчения, а собствениците им не плащат пътни такси, паркират безплатно в градовете и освен това им е разрешено да се движат в бус-лентите.
"Рено" са продали около 30 хил. електрически автомобила след появата на първия подобен модел - "Кангу Z.E." през 2011 г.
Той бе последван от моделите "Флюанс Z.E."; двуместният "Туизи" и субкомпактният ZOE.
Рlug-in автомобилите съхраняват енергия в литиево-йонни батерии. Те могат да се презареждат бързо на специални станции, или пък през нощта - в гаража или чрез зарядно устройство на паркинга.
За да се ускори навлизането на електрическите автомобили на пазара, "Рено-Нисан" работи за разгръщане на мрежа от зарядни станции, които позволяват на водачите да заредят батерията от 0 до 80% от капацитета й за по-малко от 30 минути.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!