Renault шлифова диаманта Captur (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
2

Н еизменното послания към Итън Хънт „в случай, че приемеш тази мисия...“ важи в пълна сила за Renault и главния дизайнер Жил Видал през последните месеци, които поеха предизвикателството да лансират по един нов SUV през няколко месеца. През 2024 г. Режията ни предложи три нови модела: електрическия Scenic, флагмана Rafale и наскоро Symbioz.

Но това не значи, че старите герои са забравени, напротив. За да може да се стигне до появата на горните три, Captur играе основна роля във френския шпионски трилър, носейки печалби с над два милиона продажби за малко повече от десетилетие. Битката му със „злодеите“ е неспирна, сред които можем да изтъкнем Ford Puma, Hyundai Kona, Peugeot 2008...

Но специалното подразделение на Renault за противодействие бе оглавено преди пет години от Жил Видал, който разгърна погледа си за новия външен облик на гамата, за да попадне в него и силно обновеният Captur.

Източник: CarMarket.bg

Макар е във фаза фейслифт, Captur е със силно променен дизайн, като отпред не е останал недокоснат детайл. Новите предни full LED светлини са стандартни за всички версии. Също като при новото Clio, дневните LED светлини са с вертикална форма на полуромб, вдъхновена от логото на марката. Двата въздухозаборника, разположени в двата края на предницата, до дневните светлини, допринасят за аеродинамиката и охлаждането на предните спирачки. Логото е ново, както и радиаторната решетка, в която виждаме малки ромбоидни емблеми, наподобяващи бронята на дракон от епопеята, в която HBO ни пренася всеки понеделник.

Източник: CarMarket.bg

Отзад ситуацията не е толкова драстично променена, като корпусът на задните светлини вече е прозрачен, за да виждаме поредната доза малки ромбоидни детайли. Добавяме новото лого и обновения дифузьор, за да завършим облика на модела, който за пръв път може да се похвали и с топ нивото на оборудване еsprit Alpine, какъвто е автомобилът на снимките.

За модела се предлагат шест цвята, както и опционално двуцветно изпълнение с три цвята за покрива и капаците на огледалата. Три са възможните дизайни на джантите, които в зависимост от версиите, са с размер 17, 18 и 19 цола.

Източник: CarMarket.bg

Промените в Renault Captur продължават и вътре, където виждаме мултимедийната система OpenR Link с нов 10,4-инчов вертикален дисплей по средата и вградени Googe услуги (в зависимост от версията). Тя съдържа най-доброто от бордовата технология с Android Automotive 12, като моделът е първият от В-сегмент, предлагащ такава технология. Свързването на Android Auto Apple и CarPlay е безжично.

Renault Captur E-TECH Hybrid 145

Шорткъти в горната част на екрана улесняват боравенето с най-често ползваните функции. Самият екран реагира много бързо, а яркият и ясен дисплей прави разчитането на картите от интегрираните Google Maps безпроблемно. А още по-добре е, че може да пуснем и Waze, който да ни предупреждава за лоши чичковци с нови комбита BMW 340i.

Имаме също физически бутони за сила на звука, а въртящите се контролери за климатика са премахнати в полза на много приятни на допир физически бутони, което е силно положително, тъй като ергономията е много по-добра.

Тестовият автомобил бе оборудван с Harman Kardon аудио система с девет високоговорителя. Като опция може да се поръча панорамен покрив.

Източник: CarMarket.bg

Материалите в топ нивото на оборудване са много меки и приятни на допир. В интериора няма кожа (естествена) и хром. Renault обяви, че от 2025 г. ще спре да използва материали от животински произход. Въпреки това синтетичната кожа създава премиум усещане, самите седалки са с висока странична опора, а централния тунел, където е разположен селекторът на трансмисията, е облицован с меки материали. По този начин коляното на десния ми крак, което е в постоянен допир с тази част от интериора, не изпитва неприятно усещане след дълъг път. Освен това голяма част от пластмасите са заменени от мек на допир текстилен материал.

Една от областите, в които Captur впечатлява, е багажното пространство, тъй като предлага повече товарен капацитет от много алтернативи. Мястото за краката отзад е сравнително добро, но в областта на главата не толкова. Имам си измерител за тази цел, синът ми е над 1,85 м, все още е на 15 години и майка му се вози отпред.

Но на дълъг път, за 10 дни на гръцкото море, на съпругата ми й трябват безброй неща. И тук идва фактът, че Captur може да се похвали с плъзгаща се задна пейка. И без това багажникът от 484 литра (с двоен под) е повече от впечатляващ, но ако отзад няма да се вози човек, седалката може да се плъзне със 16 см към гърбовете на предните облегалки, като така се отваря обем от 616 литра, което го прави лидер при компактните кросоувъри.

Източник: CarMarket.bg

Разнообразие под предния капак не липсва. В основата е 1,0-литров мотор с 90 к.с., като същият се използва в двугоривния вариант на бензин и LPG със 100 к.с. и заводски монтирана газова система. Имаме четирициндров агрегат със 160 к.с., както и версията E-Tech full hybrid, която тествах аз. Тя е с 1,6-литров атмосферен мотор, малка батерия с капацитет 1,2 kWh и два електромотора (36 kW е-мотор и 18 kW HSG) за системна мощност 145 к.с. и 205 Нм.

Mercedes-AMG GLE 53 Hybrid е като банкомат само за едри банкноти (тест драйв)

Porsche Cayenne Turbo Е-Hybrid е чудовищен (тест драйв)

От Режията се хвалят, че системата може да работи в изцяло електрически режим до 80% от времето в града. В градски цикъл, например, хибридната система осигурява икономия на гориво до 40% в сравнение с конвенционален бензинов двигател.

И това не е само хвалба, а факт. Изпитах го след близо 800 км пробег до Касандра на Халкидики и обратно в София. Както казах и по-рано, за десетдневната ни морска ваканция бяхме напълнили багажника до дупка, в купето бяхме трима човека, но въпреки това Captur E-Tech 145 показа най-висок среден разход от 5,5 л/100 км.

Източник: CarMarket.bg

Под променените панели Renault добавя нови амортисьори на предната ос, за да подобри контрола на каросерията и модифицира геометрията на окачването за по-добър комфорт. Режията казва, че кормилното управление е било прекалибрирано с цел подобрена реакция и контрол.

Както и преди, Captur разполага с торсионна греда отзад и псевдо-MacPherson отпред (в които е монтиран долен носач и премахната стабилизиращата щанга).

Hyundai Kona е като „дебела” банкова сметка (тест драйв)

Skoda пак са направили Super(b) кола (тест драйв)

Настройките на MULTI-SENSE са достъпни чрез централния сензорен екран или бутон на волана. Топ оборудването espritAlpine върви в комплект с 19-цолови колела, но тестовият модел бе с 18-ки, което значи само едно: система Extended Grip за по-добро сцепление на сняг и мека настилка.

Четири са конфигурациите на приборното табло, има 48 цвята за LED лентите на панелите на вратите. Те създават по-приятна атмосфера в купето, като цветът се променя автоматично на всеки 30 минути въз основа на циркадния цикъл (24-часов биологичен часовник) и времето от деня (студени цветове през деня, топли цветове през нощта).

Източник: CarMarket.bg

Приятната атмосфера обаче се нарушава в един конкретен момент: когато двигателят изпита по-високо натоварване. И не че аз му го задавам, Captur просто не е спринтьор, затова и не искам от него резки ускорения. Но движение със 120-140 км/ч на магистрала са нещо нормално, няма никакъв проблем, може и повече. Но на всяка маистрала има изкачвания, които искам да взема със скоростта, с която го започвам. Баааам, трансмисията влиза в една от 14-те предефинирани програми, в следствие на което атмосферният двигател изведнъж скача до и над 5000 об./мин, което е съпроводено с рев, без това да върви с реципрочно ускорение, а жена ми до мен ме поглежда с притеснен въпросителен поглед.

Източник: CarMarket.bg

"Споко", успокоявам я аз, отнемам от газта (скоростта пада), двигателят влиза в нормален режим, аз пак натискам педала, за да си върна скорост и.... пак от същото. Което ме накара да се пригаждам към колата.

Иначе, на ценовия фронт Renault Captur се справя доста добре. Хибридната версия по ценова листа варира в диапазона 53 990 до 60 990 лв. с ДДС (без допълнителни екстри). В същото време конкурентите Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6 е в диапазона 55 877 до 64 231 лв., докато Hyundai Kona 1.6 GDI HEV 141 к.с. 2WD 6DCT – от 63 900 до 77 400 лева. Това, естествено, не са всички конкуренти, но не бих могъл да изброя всички, тъй като всяка марка има поне по един представител в сегмента.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики:

Renault Captur E-TECH Hybrid 145

Размери

Дължина, мм: 4239

Широчина, мм: 1797

Височина, мм: 1575

Междуосие, мм: 2639

Собствено тегло, кг: 1370

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, атмосферен

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. системна мощност, к.с. при об./мин.: 145 при 5600

Макс. въртящ момент (системен), Нм: 205

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 170

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,6

Среден разход, л/100 км: 4,7/4,9

Вредни емисии СО2, г/км: 106/111

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 53 990

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Обстановката на прохода "Шипка" се влошава

Обстановката на прохода "Шипка" се влошава

България Преди 22 минути

Движението не е затворено

TikTok

Албания спира TikTok

Свят Преди 2 часа

По време на среща в Тирана с албански учители, родители и психолози Рама каза, че TikTok е главорезът на квартала

Мохамед Халаф

Халаф за атентатора в Магдебург: Не може да го вкараме в рамката на джихадизма

Свят Преди 2 часа

Според него случката е нещо ново в историята

Александър Вучич

Вучич: Никога няма да отстъпя под натиск

Свят Преди 3 часа

Възмущението от смъртните случаи в северния град Нови Сад се разпространи из цялата страна

,

Временно е затворен Прохода на Републиката

България Преди 3 часа

Товарни автомобили са се завъртели

,

Руските сили са поели контрол над селище в Източна Украйна, твърди Министерството на отбраната в Москва

Свят Преди 3 часа

Ройтерс не е успял да потвърди по независим път предоставените от руската страна данни

<p>Папа Франциск: Въздържайте се&nbsp;от клюки и сплетни</p>

Папа Франциск укори служителите на Ватикана

Свят Преди 4 часа

Франциск отдавна приветства откровените и открити дебати и дори критиките към собствената си дейност

<p>Автобус падна в пропаст, има загинали&nbsp;</p>

Автобус падна в пропаст в Иран, има загинали

Свят Преди 4 часа

Помощни и спасителни екипи са изпратени в района

<p>Отиде си пионерът на британската гимнастика (СНИМКИ)</p>

Отиде си мъжът на Вера Маринова - легендата на британската гимнастика Джон Аткинъсън

Свят Преди 4 часа

Той издъхна след дълго боледуване в болница „Принцеса Роял“ в Телфорд

<p>Виктор Орбан: Светът е на ръба на нова реалност</p>

Орбан: Предстоят големи промени, преминаваме от военно към мирно време

Свят Преди 5 часа

Той говори по време на годишната си пресконференция

Каква е връзката между музиката и болестта на Алцхаймер

Каква е връзката между музиката и болестта на Алцхаймер

Свят Преди 5 часа

Спомените на Фластър може и да избледняват, но едно нещо остава: радостта, която музиката му носи

<p>Пиян мъж се покатери на върха на гигантска коледна елха (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Пиян мъж се покатери на върха на гигантска коледна елха в Полша

Свят Преди 6 часа

41-годишен пиян мъж решил да завладее Коледната елха, която стои срещу градската гара

<p>Подробности за нападението на коледния пазар в Германия (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Шолц посети Магдебург след нападението на коледния пазар

Свят Преди 6 часа

Очаква се тази вечер в градската катедрала да се проведе заупокойна служба

,

На 70 години: Светлозар е първото бебе, спасено в кувьоз в Блгария

Вдъхновени истории Преди 6 часа

Всичко започва през 1954 година, когато здравеопазването у нас прави първи стъпки в неонатологията