Р ешението за изваждане на дизеловите двигатели от повечето европейски модели на Renault към 2020 г. е било коментирано на събрание преди лятната почивка. Това съобщава Reuters, позовавайки се на свои източници.
Решението идва като следствие от грандиозния „Дизелгейт“, който е причина основните играчи в Европа да пренапишат стратегическите си планове, които ще оформят бъдещето на автомобилната промишленост в следващите години.
Renault и Peugeot инвестираха огромни средства в дизеловите си технологии, но тези разходи ще трябва да бъдат преглътнати, за да могат двете компании да посрещнат новите реалности, наложени от разразилия се скандал около манипулирания софтуер за отчитане на CO2 от VW.
Според двама независими източника на агенцията, на въпросното събрания Тиери Болор, една от водещите фигури в управлението на Renault, е заявил: „Сега се чудим дали дизелът ще оцелее, макар в началото на годината да нямаше подобни опасения.“
"По-стриктните стандарти и тестови методи ще увеличат разходите за дизеловата технология до точка, при която дизелът ще бъде изтласкан от пазара,“ обобщава изказването на Болор един от източниците на Reuters.
Предвижданията на Renault са, че към 2020 г. по-стриктните стандарти Евро 6 ще изтласкат дизела от сегмент В (след като това вече се случи с част от моделите от сегмент А), включително Clio, както и Megane, който е представител на сегмент С.
Моделите в тези три класа генерират общо 1,6 млн. европейски продажби на Групата през 2015 г., като от тях над 60% са били дизелови.
От 2019 г. сертифицирането на автомобилите ще става на база тестове в реални условия, а не както досега в лабораторни. Това налага монтирането на по-скъпи системи за обработка на вредните емисии.
„След 2025 г. някои производители може изцяло да се откажат от дизеловия двигател, тъй като разходите за електрификация ще са значително намалели“, коментира Паван Потлури, анализатор в консултантската компания HIS Automotive.
През юни AlixPartners обяви свой анализ, според който делът на дизеловия двигател на европейския пазар ще спадне до едва 9% през 2030 г., след като към днешна дата той е 52%.
Очакванията на Renault и Nissan са, че Евро 7 може отново да понижи нивата на NOx до 40 милиграма на километър. А това вече ще е изключително трудно за постигане. И скъпо. Като ходът за изоставяне на дизела не се обмисля само от Renault.
Четете още:
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!