Р азвитието на събитията в Украйна поставиха Renault пред изключително сложната дилема: да подкрепи мерките срещу Русия, или да жертва изключително ценен актив в лицето на почти 70% акции в „АвтоВАЗ”. Макар и тежък финансово, Режията избра втория вариант, с което ясно даде да се разбере, че е готова на всичко, за да постигне целта си. Тя се описва най-точно със слогана „Нека променим автомобилната индустрия”. Първата стъпка по този дълъг път е концепцията Renault Scenic Vision.
За предпремиерното представяне присъстваше и Лоренс ван ден Акер, вицепрезидент по дизайна на Renault. Но главното действащо лице е бил Жил Видал, който трансформира Peugeot от една посредствена масова марка в такава, чийто продукти започнаха да се конкурират с най-добрите в частта дизайн.
Сега Видал има задачата да направи същото с дизайна на Renault. От това, което видях смятам, че задачата му ще бъде изпълнена. Сами може да се убедите в това, като разгледате снимковата галерия, защото тя дава много ясна представа в каква посока поема дизайнът на Renault. Защото Scenic Vision е много близо до серийния дизайн, който ще видим съвсем скоро. Да, противоположно отварящите се една на друга врати вероятно няма да видим на конвейра, но светлини, светлинни подписи, линии, контури и обща визия, дори дребни детайли очаквам да видим 1 към 1 съвсем скоро. Това потвърждава и самият Жил Видал: „Този концептуален автомобил задава екстериорния дизайн на новия 100% електрически Scenic за 2024 г. и новия дизайнерски език на Renault.”
Най-впечатляващ е фактът, че 70% от автомобилните части и елементи са от рециклирани материали, като 95% от материалите са рециклируеми. Фактите наистина са впечатляващи. Стига се до такива детайли, че черният цвят на колата не е случаен. Той е постигнат чрез извличане на въглеродните емисии от въздуха, които са смесени с бяла боя, за да не се използват други багрила, замърсяващи природата. Подът й пък е изработен от рециклирани бутилки от прясно мляко (45%) и пластмасови строителни тръби (55%).
С мисъл за природата е и задвижването. Поверено е на 160-киловатов електрически възбуден синхронен двигател. Той не използва редкоземни елементи. Батерията от 40 кВч е рециклируема и производството и ще започне до 2024 г. в гигазавода Renault ElectriCity във Франция. Тя е по-лека, по-малка и струва по-малко от батерия за подобен електромобил. Притежава горивна клетка с мощност 15 кВ, която да я презарежда по време на дълго шофиране и по този начин да увеличи пробега на автомобила. От 2030 г., след като мрежата от водородни станции се разшири достатъчно, този тип задвижване би могъл да се внедри в производство. Благодарение на него ще може да се изминават до 800 км. Единствената необходима спирка ще бъде за 5 минути или по-малко, за да се зареди водородният резервоар.
Така стигам до интериорът, който безусловно е акцентът. За него Жив Видал казва: „Интериорният дизайн е перспективно проучване на бъдещия интериор на Renault.”
Преведено това означава, че след 2028 г. в интериорите на серийните модели Renault ще започнат да се внедряват част (ако не всички) от тези решения, които виждате тук. А те наистина изглеждат колкото футуристично, толкова е рационално предвид времевия диапазон, който се дава пред него.
Повече за модела четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!