П ред две години Карлос Гон заяви, че Renault-Nissan ще е в Топ 3 на най-големите автомобилни брандове към 2018 г. Това обаче се случи по-рано. Миналата година Алиансът завърши на четвърта позиция, изоставайки на под 1500 автомобила от General Motors.
Данните от пазарния анализатор JATO Dynamics разкриват, че френско-японският концерн вече е трети. Лидерът Volkswagen е реализирал 3,32 млн. автомобила за първите четири месеца на годината. Следва Toyota с 3,06 мм, а Renault-Nissan изостава на 3,02 млн.
Интересното тук е, че Карлос Гон, човекът, който превърна Renault-Nissan в перфектно смазана машина, вярва, че до края на годината ръководената от него компания може да измести Volkswagen от върха.
На годишната среща на акционерите на Renault, провела се миналата седмица, Гон заявява: „Ние сред първите три световни производителя от януари тази годината, очакваме да сме на първото място по продажби към средата на годината, макар не това да е нашата цел.”
От миналата година към сметката си Алиансът сляга и продажбите на Mitsubishi, който закупи. Японската компания тепърва ще започне да се развива. Анализаторът Фелипе Муноз смята, че Renault-Nissan ще изпревари съществено като ръстове основните си конкуренти, но това няма да бъде достатъчно, за да се измести настоящия лидер VW.
Цифрите обаче са много впечатляващи. За първите четири месеца Алиансът е отбелязал ръст от 8%, което е с 2% повече от Toyota и цели 7% повече от Volkswagen. В портфолиото на Алианса най-голям ръст записва Infiniti – 24%. Следващата позиция е за Renault с 10%, Lada с 8%, Nissan и Dacia имат по 7% ръст спрямо същия период на миналата година, 5% е ръстът на Mitsubishi.
Голямата сила на Алианса е при моделите SUV, като държи най-големия световен пазарен дял в този сегмент от 12%. Тук обаче Volkswagen Group също набира сериозна инерция. Брандът лансира Atlas T-Roc, Skoda го подкрепя мощно с Kodiaq и задаващия се Karoq, SEAT вече продава Ateca, а на хоризонта се задава и Arona.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Range Rover Velar е заплаха за традиционните германски играчи в класа
Учени твърдят, че са близо до революция при батериите за електромобили
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!