„Преди много години в една далечна галактика“ лошият Карлос Гон искаше Алиансът да е №1 по продажби в света. Искаше да върти обеми, за да прави пари. Но това желание на ситския лорд доведе до тежки финансови и политически проблеми за Renault, за решаването на които трябваше отново да се намесва френското правителство с няколко милиарда.
Но Съпротивата в Renault излезе със спасителния план Renaulution, първата фаза от който се казва CMF-EV. Това е платформата (защитена с 300 патента), на която стъпва Renault Megane E-Tech Electric. Същата се използва за основа на интригуващия кросоувър Nissan Ariya, а Alpine ще я използва за спортен електрически кросоувър-купe. Ще има и по-големи модели на Renault и Mitsubishi, но за тях след време.
Megane EV е новата надежда на компанията. И трябва да ви уверя, че този автомобил е нещо, което не очаквах: той буквално скача с хиперскорост напред в развитието на марката. Усещането в него е… като в друг, много по-луксозен и технологично развит автомобил. На практика този Megane и конвенционалният му родственик (с 26-годишна история) си приличат само по име. Тук наистина има нещо, което досега не съм изпитвал в модел на Renault: това е усещането, че седиш в премиум марка, не преувеличавам. И към тези сетивни и визуални впечатления инженерите са дали своя принос с друг силно изненадващ факт: направили са този семеен автомобил изключително директен на пътя, с който може да се забавляваш така, както съм го правил с Megane R.S. Trophy, но без звука на последния.
Разказвам.
Почвам от дизайн, естествено. Винаги съм поставял външния облик на едно от първите места при решението за покупка на автомобил. Но в този случай не дизайнът е най-важният, макар екипът на Лоренс ван ден Акер да е свършил работата си чудесно. Поглеждайки го, Megane EV изглежда като типичен кросоувър, което веднага ще се понрави на клиентите.
Това визуално впечатление се гарантира от късите надвеси и огромните колела (18-ки базово, 20-ки при горните версии), както и от вертикалната предница, защитните ленти в долната част и високата линия на прозорците. Моделът се отличава с нов светлинен подпис с „наелектризиращи“ шарки, които сякаш преминават към централното лого. Отпред дневните светлини се простират отвъд фаровете и продължават пътя си до страничните вентилационни отвори. В задната част, множество лазерно изрязани микрооптични влакна, наредени в кръстосани линии, създават интригуващ 3D-подобен блясък.
Скосената линия на покрива, широките следи и прибиращите се дръжки на вратите (стандартно оборудване) също оказват влияние върху сетивното възприятие.
Като габарити Megane EV е дълъг 4,21 метра, но междуосието му е 2,70 метра! Удивителният знак трябва да ви накара да си помислите, че това е нещо впечатляващо. Ами, да, такъв е този параметър. Читателите, които са запознати с основните характеристики на електромобилите, знаят много добре какво искам да кажа. Но все пак, за да се придобие една по-точна картина на горните две цифри, ще ви дам база за сравнение.
Избрах всъдехода Nissan X-Trail от 2017 година. Същият е дълъг 4,69 м и междуосието му е 2,70 метра. Това значи по-дълъг с 50 см при идентично междуосие! А въпросното междуосие е основен показател за вътрешното пространство, което при всички електромобили е огромно. Тук то също е достатъчно голямо за едно четиричленно семейство, но все пак ще отбележа, че мястото на краката на втория ред седалки е по-малко отколкото при прекия му конкурент ID.3.
Истинският акцент е на предните места. Преди 35 години се появява първият автомобил със сензорен екран, това е Buick Riviera. Концепцията OpenR на Renault изглежда като „Хилядолетния сокол” спрямо реактивната моторна шейна на Люк, с която се състезава със Себулба. И интересното е, че архитектурата OpenR е без аналог на пазара. Дигиталният дисплей се състои от два екрана под формата на буквата L. Вертикалният 12-инчов екран е върху централната конзола на автомобила, а хоризонталният 12,3-инчов екран е интегриран в арматурното табло зад волана. Заедно двата екрана се простират върху 774 кв. см. Такава площ ще откриете само в премиум сегмента, със сигурност не и в този сегмент.
Всички технологични подробности за Megane EV може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!