Renault Koleos е като голям сухоземен кораб (тест драйв)
Източник: netinfo

К олеусът съществува с най-различни окраски на листата - в бяло, жълто златисто, виолетово, бордо и други весели нюанси. Заради наподобяващите коприва листа се нарича още декоративна коприва. Макар да има някои фонетични и качествени прилики, колеусът не бива да се бърка с новия флагман на Renault - Koleos. За разлика от декоративната коприва, Koleos „жари” и ще има такива, които ще си изпатят.

Освен името и фактът, че се произвежда в Корея, новият Koleos няма нищо общо с предшественика си. Напротив, той е всичко онова, което първият реален опит на марката в SUV сегмента не беше – по-голям, по-луксозен, по-красив.

Същото може да се каже и за Talisman, с който споделят една и съща платформа. Споменавам големия седан, с който са разработени едновременно, тъй като с него Renault застана срещу големите имена в сегмент D (Passat, Superb, Mondeo, Avensis…). С Koleos французите вече имат представител и в D-сегмента, но в клас SUV, където ще му е не по-малко трудно, тъй като трябва да се конкурира с вече утвърдени (Santa Fe, Sorento) и нови (Kodiaq, 5008, Edge) играчи.

Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.
Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.

Макар и закъснял за SUV-партито, Renault се включи ударно. Само в рамките на три години се появиха Captur, Kadjar и сега Koleos, а ракетата-носител на всичко това е огромният ноу-хау пакет, с който разполага Nissan. Renault завърши пълно си обновяване и вече гледа към следващия етап от своето развитие, но през годините, в които дизайнът на компанията се оглавява от Лоренс ван ден Акер, а на върха стои малкият-голям човек Карлос Гон, компанията няма грешен ход. Такъв е и този, макар лично аз да бях скептичен в началото. Но не и след 500 км.

Koleos изглежда внушително. Изправеното диамантено лого отпред, открояващо се на фона на хромираната радиаторна решетка, е вече запазена марка. Новият визуален подпис на Renault се характеризира със С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Не по-малко атрактивен е моделът отзад, където широката и масивна задница включва силно откроим заден светлинен блок, който е пуснат към средната част на багажника. Тези светлини светят постоянно, като подсилват допълнително своя визуален ефект, придавайки допълнителна широчина на модела.

Сетивният ефект, макар и идващ след визуалния, също е от изключително значение. Защото интериорът на Koleos (топ ниво на оборудване на тестовия модел) е впечатляващ. Вярно, този голям всъдеход не е автомобил, който събужда всички емоции у мен, но е от автомобилите, които гарантират комфорт и удобство на дълъг път.

Suzuki Baleno е идеалната алтернатива на Марешки (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)

Именно от това се нуждая, за да отхвърля безпроблемно 500-600 км, за да закарам сина ми на бабина градина, а аз и съпругата ми да поемем глътка свеж въздух. За целта обаче се нуждая от обем. Малкият няма шанс да седи вързан с колан няколко часа и има нужда от пространство да „върти”. За това спомага пространството от 289 мм в областта на коленете на задните места, по който параметър моделът превъзхожда конкурентите си. Багажникът пък поглъща всичко и пита за още със своите 600 литра обем. Проблем за България обаче ще е фактът, че моделът се предлага само във версия с пет места.

Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.
Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.

Удобството за семейството отзад е гарантирано, което ме кара да се чувствам спокоен и да се наслаждавам на фината кафява кожа и светъл салон, гарант за което е панорамният покрив с площ 0,80 кв. м. Вертикалният 8,7-инчв дисплей на системата R-LINK 2 е изява на високо самочувствие. Таблото е много изчистено, а контролните уреди са дигитални. Седалките са комфортни и учудващо за такъв тип автомобил, предлагат доста добра странична опора за тялото. Учудващо, защото словосъчетанието „спортно пътно поведение” не може да се използва заедно с Koleos. Това е автомобил за отмятане на километри в една много релаксираща обстановка. Усеща се завихряне около страничните огледала, но иначе интериорът е много добре обезшумен.

Спортното поведение не е присъщо на Koleos, но определено има качества за офроуд. Аз не съм го изкарвал извън пътя, но с 210 мм пътен просвет Koleos може да гази пресечен терен. Ъглите му заход и отход от съответно 19 и 26 градуса също са предпоставка за такива качества, но без да се очакват чудеса.

Последното поколение на пълноприводната система ALL MODE 4x4-i предлага три режима: 2WD, Auto, прехвърлящ до 50% от въртящия момент към задния мост, и Lock, при който разпределението на нютон метрите е по равно между двата моста.

Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.
Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.

Моя милост включва режим 2WD (другият през сухите сезони е просто излишен) и започвам да следя показанията на бордовия компютър за среден разход. Тук е мястото да кажа, че под предния капак е монтиран 2,0-литровия дизел със 175 к.с. Другият мотор за нашия пазар е отново дизел, но със 130 к.с. от 1,6 литра работен обем. На фона на размерите и теглото големият мотор ми изглежда резонното решение. Той е свързан към вариаторна X-Tronic трансмисия, който факт не ми дава мира до края на теста. И не защото вариаторът е лош, напротив, за тоз тип трансмисия е доста добър, тъй като инженерите на Nissan са успели да го доближат до традиционните автоматични кутии с различни предавателни числа. Той дори има и 7-степенен секвенциален режим, но пък Renault си има много добра EDC автоматична трансмисия с двоен съединител.

Втората е за предпочитане, но фактът, че Koleos се произвежда в Бусан, успоредно с X-Trail, отговаря на въпроса ми „защо”. Безстепенната трансмисия реагира по-бавно при рязко ускорение и има склонност да вие повече от необходимото, но тук последното е неутрализирано в известна степен. Простих тази икономия от мащаба, тъй като Koleos ми се отблагодари със среден разход от под 8 л/100 км при пълен автомобил и минаване на „Петрохан”. Високото купе е изненадващо стабилно на накланяне в завоите, а теглото и окачването поемат безбройните неравности на южния склон плавно и щадящо за проблемните ми бъбреци.

В крайна сметка мога да си призная, че Koleos ме изненада и надхвърли очакванията ми. Дизайнът несъмнено е откроим, а комфортът на борда е впечатляващ, допълнени от много добра икономичност.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Renault Koleos dCi 175

Размери

Дължина, мм: 4675

Широчина, мм: 1864

Височина, мм: 1678

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: около 1699

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 175 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 202

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 55 990 (4х2)

Цена на тествания автомобил, лв. с ДДС: 71 210 (топ оборудване)

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Да, другите също са опасни, но най-опасен си самият ти

Топ 10 на най-важните автомобили в историята на Япония

Ето го новия еталон в класа на бизнес седаните: Audi A8

- Толкова години сте женени, а колкото пъти ви срещна, винаги се държите за ръка. Възхищавам се на любовта ви! - Ако я пусна, веднага…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Зеленски е "готов да продължи напред" с плана на САЩ за прекратяване на войната

Свят Преди 2 часа

По думите му, Русия действа "цинично", нанасяйки удари по Украйна по време на мирните преговори

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Ердоган предлага Истанбул за мирни преговори между Русия и Украйна

Свят Преди 2 часа

Той взе участие по видеоконферентна връзка в среща с лидерите от „Коалицията на желаещите“

<p>Доналд Тръмп: Съвсем близо сме</p>

Доналд Тръмп за края на войната в Украйна: Съвсем близо сме

Свят Преди 3 часа

Той присъства на събитие в Белия дом

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Съоснователят на "Лукойл" е продал своя дял в компанията

Свят Преди 4 часа

69-годишният Федун стана един от най-богатите хора в Русия по време на хаотичната приватизация през 90-те години на миналия век

<p>Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията</p>

Румен Радев: Нарушаването на върховенството на правото подкопава устоите на демокрацията

Свят Преди 4 часа

Радев се срещна с председателя на Федералния конституционен съд на Федерална република Германия

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Беларуският опозиционер Николай Статкевич е върнат в затвора

Свят Преди 4 часа

Статкевич беше част от група от 52 политически затворници, освободени на 11 септември след преговори с Вашингтон

<p>Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център&nbsp;</p>

Папамобилът на Франциск става мобилен здравен център за Газа

Свят Преди 4 часа

Мобилната клиника ще влезе в Газа веднага щом е възможно, каза на пресконференция генералният секретар на "Каритас" Алистър Дътън

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

Приключи протестът срещу насилието над жени в София

България Преди 5 часа

Протестът беше организиран от колектив "Феминистки мобилизации" по повод Международния ден за елиминиране на насилието над жени

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Макрон: Най-сетне има шанс за постигане на реален напредък към мир в Украйна

Свят Преди 5 часа

"Украйна имаше своя опит с неспазени обещания при поредицата руски агресии, затова солидните гаранции са необходимост", подчерта Макрон

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Двама загинаха в тежка катастрофа край Шуменско

Свят Преди 5 часа

Над 70 хил. са установените нарушения от началото на годината до края на октомври по пътищата в област Шумен

<p>Бюджет 2026: ЕК вижда риск за България</p>

ЕК предупреди за риск от несъответствие на бюджетните планове на България за 2026 г. с фискалните изисквания на ЕС

Свят Преди 5 часа

От 2024 г. всяка страна трябва да подготвя многогодишен фискален план с определена траектория на разходите

<p>Нови арести за&nbsp;обира на века в Лувъра</p>

Нови арести за обира на века в Лувъра, още четирима са задържани

Свят Преди 6 часа

Всички задържани са от парижкия регион

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Коментар на Русия за мирния план в Украйна: "Твърде много непонятни неща" - Лавров

Свят Преди 6 часа

Стремежът Тръмп да спре бързо кръвопролитието заслужава поощрение, но във всички "спрени" от него конфликти до момента не са засегнати техните основни причини, каза Лавров

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Свободата да получиш пратката си, когато искаш

Преди 6 часа

Как автоматизираните доставки променят ежедневието ни – повече време, по-малко стрес

Почина младежът, наръган с нож в София

Почина младежът, наръган с нож в София

България Преди 7 часа

По случая са арестувани трима украински граждани

<p>Кога ще чуем първите коментари на ЕС за мирните усилия в Украйна</p>

Първи реакции от външните министри на ЕС за усилията за мир в Украйна - кога да ги очакваме

Свят Преди 7 часа

Министрите ще разговарят за последните положителни развития след консултациите между страните от Г-20