К огато преди около четири години за пръв път видяхме Captur, скептиците побързаха да се присмеят, че прилича на напомпан със стероиди Clio. И в това няма нищо нелогично, Captur наистина използва платформата на хечбека, добавяйки 10 см пътен просвет. Сега, когато на пазара вече е фейслифтът на модела, спокойно може да се заяви, че това е безапелационният лидер в сегмента, който се разраства с всеки изминал ден. Забавянето обаче ще коства на конкурентите доста усилия, за да настигнат Captur, който през 2016 г. е реализирал в Европа 215 670 бройки.
Сега той е още по-привлекателен, като дизайнерите са се ограничили с малко промени, но направени точно там, където е било необходимо.
Не възнамерявам да коментирам липсата на 4х4 задвижване в такъв автомобил. Но не бих подминал без коментар дизайна на Captur, който е най-силната му черта.
Предвид факта, че Captur е замислен за млади хора, които държат на индивидуалността особено много. Поради тази причина обновеният Captur се предлага с два нови цвята (единият е този на снимката – оранжев „Атакама”), както и нов цвят за покрива. Така на клиентите се предлагат над 30 потенциални комбинации за външния вид на модела. Моделът предлага пет различни пакета за персонализация на интериора, които са допълнени от външни пакети за персонализация в пет цвята. Чарът на модела се крие именно в тези многобройни варианти за персонализация, като държа да кажа, че двуцветният покрив излиза само 690 лв., което е пренебрежимо малко за визията, която получаваш срещу тях.
Най-видимата новост при Captur са C-образни LED дневни светлини, които станаха емблематичен светлинен подпис на марката. Задните светлини също включват тази запазена марка, която е видима през нощта и деня. При по-горните нива на оборудване се предлата Full-LED Pure Vision къси и дълги предни светлини. Радиаторната решетка е модифицирана благодарение на отличителна хромирана ивица. Под предната и задната брони сега са монтирани нови защитни скари, а за трите нива на оборудване се предлагат три вида алуминиеви джанти: едни 16-инчови и две 17-инчови.
Силни козове Captur предлага и в интериора. Веднага трябва да се изтъкне добавянето на фиксиран стъклен покрив (за ниво на оборудване Intens). В комбинация с двуцветното купе, тази нова характеристика предлага още по-открояващ се дизайн на автомобила. При по-високите нива се предлагат нови седалки с по-голяма странична опора, а за приятната атмосфера се грижи аудио система Bose с шест високоговорителя и субуфер в багажника.
Задната пейка е на релси, което позволява движението й да е съобразено с нуждата от превоз на товари или комфорт за пътниците. Багажникът на Captur е идентичен с този на малко по-големия Opel Mokka. Под подовата кора има отделно пространство за съхранение на вещи, а самата кора е двулицева, като едната страна е гумена, улесняваща превоза на мръсни или мокри товари.
Kia Stinger поразява и най-силния враг (тест драйв)
Твоят личен космос на борда на Peugeot 5008 (тест драйв)
Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)
Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)
Renault R-LINK Evolution е най-модерната мултимедийна система в новия Captur. Тя идва със седем инчов капацитивен екран. R-LINK Evolution включва навигация, Bluetooth, медия възпроизвеждане (снимки, музика) и широко разнообразие от приложения чрез R-LINK Store на Renault.
Задвижването на модела е доволно богато: два бензинови и два дизелови двигателя, които могат да се комбинират с три трансмисии. Аз карам 4-цилиндровия бензин със 120 к.с. и 6-степенна EDC трансмисия. Като линейно ускорение Captur не предлага нищо запомнящо се, но това и не е важното. Не ме накара да изпитам огромно удоволствие от поредицата завои на слизане от Пампорово, но и усетих дискомфорт от наклон на купето. Агрегатът е доста еластичен, добре обезшумен и показа отличните 6,6 л/100 км, като бързах да се прибера в София.
Новост при модела е системата BSW за следене на сляпата точка в зрителното поле, както и система Easy Park Assist. Водачът започва чрез индикиране какъв вид паркомясто търси – дали паралелно, перпендикулярно или под ъгъл. Аз нямам нерви да тествам как работи тази система, но сигурен съм, че ще има клиенти, които ще й се зарадват.
Оттук насетне на Captur няма да му стане по-лесно, тъй като предложенията на пазара са повече от 20, а от съвсем наскоро на родния пазар вече се предлагат Kia Stonic и Hyundai Kona, най-новите попълнения в роящата се конкуренция в сегмент В. Но Captur не е загубил форма след три години на пазара, напротив, сега е станал още по-рафиниран и по-цветен, а за клиентите, които преследва, това е много важно.
Технически характеристики
Renault Captur TCe 120
Размери
Дължина, мм: 4122
Широчина, мм: 1778
Височина, мм: 1566
Междуосие, мм: 2606
Маса, кг: 1138
Двигател
Тип: редови, 4-линдров
Работен обем, куб. см: 1197
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120 при 5500
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 205 при 2000
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 192
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,6
Среден разход, л/100 км: 5,5
Вредни емисии СО2, г/км: 122
Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 39 390
Четете още:
Toyota спира продажбата на дизелови автомобили в Европа
600 км на ток и пълна автономност: това е бъдещето според Nissan
От 2018 г. в Сингапур няма да се продават нови автомобили
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!