Т ова, което не можа да се реализира през 2023 г., е на път да се случи през 2024 г. Условието е: АКО темповете на продажби се задържат.
Ако това наистина се случи, ако клиентите тази година продължат да купуват с темповете от първите два месеца, ако не ни застигне рязко някоя непредвидена криза, в началото на 2025 г. бихме могли най-после да се похвалим, че сме прескочили прага на рекордната по продажби на нови автомобили 2008 г., когато бяха реализирани почти 58 000 коли.
Иначе, позовавайки се на данните на КАТ за регистрациите на нови автомобили у нас към 01.03.2024 г., бихме могли да кажем, че това са рекордни два месеца за пазара на нови автомобили.
На отчет в КАТ към посочената дата се водят 7728 новорегистрирани (до 6-месечна възраст) автомобили категория M1, както и още 1190 автомобила категория N1. Общо това прави 8918 автомобила (на отчет в КАТ, без да отчитаме дерегистрациите).
В България има 3 млн. леки коли, дизелът преобладава, а електрическата революция е мираж
Най-много нови автомобили, регистрирани в КАТ през първите два медеца има на сметката на Skoda – 1249 коли. На второ място тук е Toyota с 1185 и Dacia с 878.
Разбивката по модели е следната. Най-продаван модел на Skoda е Superb с 294 нови регистрации, следван от Kamiq с 285 и Octavia с 242.
При Toyota ситуацията е следната: Corolla с 322, RAV4 с 248 и C-HR с 209.
Най-продаван модел на Dacia е Jogger с 311, с три по-малко (308) има Sandero, Duster е със 178.
Още по темата четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!