Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

Д опреди около 25 години хибридното задвижване се смяташе за твърде футуристично, скъпо и нереално за внедряване в серийно производство. Поради това с технологията се заеха само две компании, естествено японски. Toyota и Honda тръгнаха по различни пътеки, но Toyota явно уцели по-прекия път.

Днес надпреварата е за по-бързо и масово въвеждане на хибриди и плъг-ин хибриди. Lexus (и Toyota) гледат отстрани, тъй като вече са хибридизирали цялата си моделна гама. Защото докато конкурентите инвестираха милиарди, за да превърнат пушещите „печки“ във високотехнологични дизелови двигатели, в Япония имаше хора, които гледаха с неодобрение на това.

Зад волана на Lexus ES 300h

Историята започва с желанието на основателя и шеф на Toyota - Ейджи Тойода. През август 1983 г. той поставя пред инженерите си следната задача: да бъда създаден най-добрият автомобил в света. Проектът получава името F1 (от Flagship - флагман, и № 1, по-късно преименуван на Circle-F). Този модел трябва да е с най-добрата аеродинамика спряло другите луксозни автомобили, да е супер тих вътре, супер комфортен и икономичен.

Източник: Vesti.bg

Ограничение на ресурсите няма. В продължение на 5 години 3900 инженери и техници успяват да създадат 450 прототипа и 900 двигателя, от които се ражда серийният LS. Дебютът му е през 1989 г., с което се ражда и марката Lexus. Целта й е да завладее луксозната част на американския пазар.

Днес, 30 години по-късно, Lexus продължава да е фаворит на американците. Наскоро Американският индекс за удовлетвореност на потребителите (ACSI) (обхващащ 26 автомобилни концерна) стигна до заключението, че собствениците на марката Lexus са най-удовлетворени от своите автомобили.

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Това, обаче, е доста по-трудно за постигане в Европа, където конкуренцията е жестока. Затова и Lexus предлага нещо по-различно (отново) на основната част от конкурентите си, носещи допълнителни емблеми „М” и „AMG”. Тук контрастът е много голям, тъй като новият ES 300h предлага задължителната батерия и много комфортна возия спрямо хардкор германските си конкуренти, които залагат на динамика, кожа и алуминий.

Източник: Vesti.bg

Признавам си, тръгнах предубеден към тази „среща”. Първата причина за това е тази предница, която малко ми прилича на извънземното от „Хищника”, когато бат Арни му сваля шлема. Преди години Lexus ме впечатляваше със супер изчистените си и елегантни линии. Днес те отново са видими в профила, отзад имаме малък спойлер и по-спортно излъчване, но предницата, с тази огромна решетка, някак не ми се нрави.

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

Тестваме аргументите за пазарен успех на Renault Kadjar

Но другата, далеч по-важна причина, бе задвижването. През годините не съм вярвал, че класическият хибрид е решението на наболелите екологични норми. Карал съм различни такива модели и никога не съм оставал доволен, но сега се впечатлих особено силно и разбрах защо Lexus се отказа от дизела толкова отдавна.

Източник: Vesti.bg

В случая ES 300h предлага 2,5-литров бензинов двигател с четири цилиндъра (единствен избор, което не е в плюс), работещ по цикъла Аткинсън. Той се подпомага от нова хибридна система (четвърто поколение) с по-лек самозареждащ се мотор. Системната мощност е 218 к.с., което е с 15 повече от тази на предходния модел. Но това е най-маловажният факт. Тук голямо значение има фактът, че батерията е преместена от багажника под задните седалки. По този начин обемът на багажника е 454 литра, а препозиционирането на никел-метал хибридната батерия подобрява центъра на тежестта и оттам – самото пътно управление.

Източник: Vesti.bg

Задвижващи колела са предните. Само този факт е достатъчен, за да стане ясно, че ES 300h не може да се мери с прецизност и удоволствие от пътното поведение с преките си германски конкуренти. Японците не са и искали нещо подобно, защото техният подход винаги е бил различен на общоприетото. Lexus залага на комфорта, който наистина е впечатляващ. Той се нарушава, когато ни се наложи по-рязко ускорение за изпреварване. Тогава изпъква най-слабата характеристика на CVT трансмисията.

Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda

Никога не съм харесвал този вид трансмисия, но в случая тя е в най-усъвършенстваната си форма. При достигане на постоянна скорост на движение, утопията на борда на Lexus е пълна. Но ускорението с това CVT е безкрайно, шумът от работата й – дразнещ. Още по-мелодраматично става, ако случайно решите да изпробвате режима Sport на задвижване. В този случай виенето на двигателя става още по-дразнещо, а разлика в ускорението няма, затова аз се придържам към режими Normal и Eco, за да може да изпъкне най-големият плюс на 300h.

Източник: Vesti.bg

А това е разходът на бензин. Това е бензиновият модел, с който спокойно може да направите 1000 км с един резервоар (50 л) бензин. Аз останах супер изненадан. При над 550 км пробег, върнах 300h с половин резервоар и среден разход от 5,6 л/100 км (4,4 л/100 км заводски параметър). Минималният разход извън града ми бе 5,0, докато максималният 5,8 л/100 км. Още по-любопитното е, че това стана с петима човека на борда и пълен догоре багажник.

Седмица по-късно карам плъг-ин хибрида BMW 530e, с който направих 6,6 л/100 км, но без да зареждам батерията втори път. В прякото сравнение ES300h изпъква и в още едно отношение: пространството за краката на пътниците отзад е много по-голямо от това в бавареца.

Източник: Vesti.bg

За мое неудовлетворение трябва да отбележа, че технологично Lexus са изпуснали лидерството. Приборното табло е смес между дигитални и цифрови уреди, докато централният екран е много малък (в най-ниското ниво на оборудване) за този голям бизнес седан. Той, разбира се, се ъпгрейдва в горните нива на оборудване, но това не променя факта, че графиката и интерфейсът са много далеч от най-добрите образци. За интуитивност на работа с тачпада дори няма да говоря.

В крайна сметка хибридът ES правя голяма стъпка напред спрямо предшественика си, предлагайки комфорт, простор, икономия и стил в изобилия. Рецептата е позната, но съставките са с много по-високо качество. За съжаление динамиката куца, а избор на задвижване на практика липсва.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Lexus ES 300h

Размери

Дължина, мм: 4975

Широчина, мм: 1865

Височина, мм: 1445

Междуосие, мм: 2870

Тегло, кг: 1680-1740

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, Аткинсън

Работен обем, куб. см: 2487

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 178 при 5700

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 221 при 3600-5200

Електромотор

Макс. мощност, к.с.: 120

Макс. въртящ момент, Нм: 202

Системна мощност, к.с.: 218

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,9

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 100

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 97 950

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Алекса спечели битката за София в “Sesame Турнири на волята”

Алекса спечели битката за София в “Sesame Турнири на волята”

Любопитно Преди 1 час

Големият финал на спортното шоу ще се проведе в столицата на 24 април

Министър Иван Пешев: Гафът при тегленето на тираж 5 от 35 нанесе репутационни щети на тотализатора

Министър Иван Пешев: Гафът при тегленето на тираж 5 от 35 нанесе репутационни щети на тотализатора

България Преди 2 часа

Днес той посети Троян, където връчи почетни плакети на тримата медалисти от националния ни отбор

Откриха „най-голямото незаконно сметище“ в София в завода за отпадъци

Откриха „най-голямото незаконно сметище“ в София в завода за отпадъци

България Преди 4 часа

Общински съветници от различни групи в Столичния общински съвет посетиха завода

Във вторник изпробват системата BG-ALERT

Във вторник изпробват системата BG-ALERT

България Преди 4 часа

Предвидено е текстовото съобщение да бъде излъчено между 11:00 и 11:30 часа

След скандал мъж нападна и удря двойка в метрото

След скандал мъж нападна и удря двойка в метрото

България Преди 4 часа

Двамата младежи са с наранявания

АТВ се преобърна и смаза чужденец край Сливница

АТВ се преобърна и смаза чужденец край Сливница

България Преди 4 часа

Пострадалият загубил контрол над машината

Побой над шофьор след леко ПТП в София

Побой над шофьор след леко ПТП в София

България Преди 5 часа

За престъплението е задържан мъж на 42 години

В България няма ваксина за бактерията убила бебе

В България няма ваксина за бактерията убила бебе

България Преди 5 часа

"Плюс мен": В България е налична само конюгатна ваксина срещу менингококи от групи A, C, W-135 и Y

ПП подкрепя исканията на протестиращите психиатри

ПП подкрепя исканията на протестиращите психиатри

България Преди 6 часа

„Продължаваме Промяната“ призовава Министерски съвет да предприеме незабавни действия

Тежка катастрофа край Севлиево, шофирал е непълнолетен

Тежка катастрофа край Севлиево, шофирал е непълнолетен

България Преди 6 часа

Назначени са съдебномедицински експертизи

d:istinkt получи пет отличия от BAPRA Bright Awards 2025

d:istinkt получи пет отличия от BAPRA Bright Awards 2025

Агенцията спечели злато в единствената индивидуална категория – „Изгряваща звезда на годината“

Протестите в Сърбия през погледа на студентите (ВИДЕО)

Протестите в Сърбия през погледа на студентите (ВИДЕО)

Свят Преди 7 часа

Филм на студентите от Факултета по драматични изкуства в Белград

Проливен дъжд наводни улици в Асеновград

Проливен дъжд наводни улици в Асеновград

България Преди 7 часа

Предстои и осезаемо застудяване с възможен снеговалеж в планините

Президентът на САЩ Доналд Тръмп

Адвокат разкри как Тръмп може да стане президент на САЩ за трети път

Свят Преди 7 часа

Тръмп може да се кандидатира за вицепрезидент, което отваря възможността той отново да стане президент

Цената на тол таксите се вдига от утре, а на винетките - от май

Цената на тол таксите се вдига от утре, а на винетките - от май

България Преди 7 часа

Уикенд винетката ще бъде 10 лева, седмичната – 15 лева

<p>Спасиха бременна жена&nbsp;60 часа след земетресението в Мианмар</p>

Чудо сред руините: Бременна жена e спасена 60 часа след земетресението в Мианмар

Свят Преди 7 часа

Спасителите успяха по чудо да извадят жената от развалините три дни след бедствието