Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

Д опреди около 25 години хибридното задвижване се смяташе за твърде футуристично, скъпо и нереално за внедряване в серийно производство. Поради това с технологията се заеха само две компании, естествено японски. Toyota и Honda тръгнаха по различни пътеки, но Toyota явно уцели по-прекия път.

Днес надпреварата е за по-бързо и масово въвеждане на хибриди и плъг-ин хибриди. Lexus (и Toyota) гледат отстрани, тъй като вече са хибридизирали цялата си моделна гама. Защото докато конкурентите инвестираха милиарди, за да превърнат пушещите „печки“ във високотехнологични дизелови двигатели, в Япония имаше хора, които гледаха с неодобрение на това.

Зад волана на Lexus ES 300h

Историята започва с желанието на основателя и шеф на Toyota - Ейджи Тойода. През август 1983 г. той поставя пред инженерите си следната задача: да бъда създаден най-добрият автомобил в света. Проектът получава името F1 (от Flagship - флагман, и № 1, по-късно преименуван на Circle-F). Този модел трябва да е с най-добрата аеродинамика спряло другите луксозни автомобили, да е супер тих вътре, супер комфортен и икономичен.

Източник: Vesti.bg

Ограничение на ресурсите няма. В продължение на 5 години 3900 инженери и техници успяват да създадат 450 прототипа и 900 двигателя, от които се ражда серийният LS. Дебютът му е през 1989 г., с което се ражда и марката Lexus. Целта й е да завладее луксозната част на американския пазар.

Днес, 30 години по-късно, Lexus продължава да е фаворит на американците. Наскоро Американският индекс за удовлетвореност на потребителите (ACSI) (обхващащ 26 автомобилни концерна) стигна до заключението, че собствениците на марката Lexus са най-удовлетворени от своите автомобили.

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Това, обаче, е доста по-трудно за постигане в Европа, където конкуренцията е жестока. Затова и Lexus предлага нещо по-различно (отново) на основната част от конкурентите си, носещи допълнителни емблеми „М” и „AMG”. Тук контрастът е много голям, тъй като новият ES 300h предлага задължителната батерия и много комфортна возия спрямо хардкор германските си конкуренти, които залагат на динамика, кожа и алуминий.

Източник: Vesti.bg

Признавам си, тръгнах предубеден към тази „среща”. Първата причина за това е тази предница, която малко ми прилича на извънземното от „Хищника”, когато бат Арни му сваля шлема. Преди години Lexus ме впечатляваше със супер изчистените си и елегантни линии. Днес те отново са видими в профила, отзад имаме малък спойлер и по-спортно излъчване, но предницата, с тази огромна решетка, някак не ми се нрави.

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

Тестваме аргументите за пазарен успех на Renault Kadjar

Но другата, далеч по-важна причина, бе задвижването. През годините не съм вярвал, че класическият хибрид е решението на наболелите екологични норми. Карал съм различни такива модели и никога не съм оставал доволен, но сега се впечатлих особено силно и разбрах защо Lexus се отказа от дизела толкова отдавна.

Източник: Vesti.bg

В случая ES 300h предлага 2,5-литров бензинов двигател с четири цилиндъра (единствен избор, което не е в плюс), работещ по цикъла Аткинсън. Той се подпомага от нова хибридна система (четвърто поколение) с по-лек самозареждащ се мотор. Системната мощност е 218 к.с., което е с 15 повече от тази на предходния модел. Но това е най-маловажният факт. Тук голямо значение има фактът, че батерията е преместена от багажника под задните седалки. По този начин обемът на багажника е 454 литра, а препозиционирането на никел-метал хибридната батерия подобрява центъра на тежестта и оттам – самото пътно управление.

Източник: Vesti.bg

Задвижващи колела са предните. Само този факт е достатъчен, за да стане ясно, че ES 300h не може да се мери с прецизност и удоволствие от пътното поведение с преките си германски конкуренти. Японците не са и искали нещо подобно, защото техният подход винаги е бил различен на общоприетото. Lexus залага на комфорта, който наистина е впечатляващ. Той се нарушава, когато ни се наложи по-рязко ускорение за изпреварване. Тогава изпъква най-слабата характеристика на CVT трансмисията.

Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda

Никога не съм харесвал този вид трансмисия, но в случая тя е в най-усъвършенстваната си форма. При достигане на постоянна скорост на движение, утопията на борда на Lexus е пълна. Но ускорението с това CVT е безкрайно, шумът от работата й – дразнещ. Още по-мелодраматично става, ако случайно решите да изпробвате режима Sport на задвижване. В този случай виенето на двигателя става още по-дразнещо, а разлика в ускорението няма, затова аз се придържам към режими Normal и Eco, за да може да изпъкне най-големият плюс на 300h.

Източник: Vesti.bg

А това е разходът на бензин. Това е бензиновият модел, с който спокойно може да направите 1000 км с един резервоар (50 л) бензин. Аз останах супер изненадан. При над 550 км пробег, върнах 300h с половин резервоар и среден разход от 5,6 л/100 км (4,4 л/100 км заводски параметър). Минималният разход извън града ми бе 5,0, докато максималният 5,8 л/100 км. Още по-любопитното е, че това стана с петима човека на борда и пълен догоре багажник.

Седмица по-късно карам плъг-ин хибрида BMW 530e, с който направих 6,6 л/100 км, но без да зареждам батерията втори път. В прякото сравнение ES300h изпъква и в още едно отношение: пространството за краката на пътниците отзад е много по-голямо от това в бавареца.

Източник: Vesti.bg

За мое неудовлетворение трябва да отбележа, че технологично Lexus са изпуснали лидерството. Приборното табло е смес между дигитални и цифрови уреди, докато централният екран е много малък (в най-ниското ниво на оборудване) за този голям бизнес седан. Той, разбира се, се ъпгрейдва в горните нива на оборудване, но това не променя факта, че графиката и интерфейсът са много далеч от най-добрите образци. За интуитивност на работа с тачпада дори няма да говоря.

В крайна сметка хибридът ES правя голяма стъпка напред спрямо предшественика си, предлагайки комфорт, простор, икономия и стил в изобилия. Рецептата е позната, но съставките са с много по-високо качество. За съжаление динамиката куца, а избор на задвижване на практика липсва.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Lexus ES 300h

Размери

Дължина, мм: 4975

Широчина, мм: 1865

Височина, мм: 1445

Междуосие, мм: 2870

Тегло, кг: 1680-1740

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, Аткинсън

Работен обем, куб. см: 2487

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 178 при 5700

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 221 при 3600-5200

Електромотор

Макс. мощност, к.с.: 120

Макс. въртящ момент, Нм: 202

Системна мощност, к.с.: 218

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,9

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 100

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 97 950

 

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зеленски: Украйна никога няма да подари земята си на руските окупатори

Зеленски: Украйна никога няма да подари земята си на руските окупатори

Свят Преди 1 час

Денят на държавното знаме е официално въведен на 23 август 2004 г.

Трагедия в Китай: Мост се срути, 12 работници загинаха, издирват четирима

Трагедия в Китай: Мост се срути, 12 работници загинаха, издирват четирима

Свят Преди 2 часа

Шестнадесет работници са били на съоръжението в северозападна китайска провинция Цинхай, когато стоманено въже се е скъсало

Снимките на "Емили в Париж" спряха след смърт на снимачната площадка във Венеция

Снимките на "Емили в Париж" спряха след смърт на снимачната площадка във Венеция

Свят Преди 3 часа

Помощник-режисьор е починал по време на заснемането на една от последните сцени

Гилейн Максуел: Списък с клиенти на Джефри Епстийн не съществува

Гилейн Максуел: Списък с клиенти на Джефри Епстийн не съществува

Свят Преди 3 часа

Евентуалният списък с клиентите на Джефри Епстийн е в основата на сериозно напрежение между Доналд Тръмп и част от неговите привърженици

,

Уволниха шефа на Агенцията за военно разузнаване на САЩ

Свят Преди 4 часа

Това съобщи вицепредседателят на сенатска комисия

Снимката е илюстративна

12-годишно дете пострада от токов удар на детска площадка във Варна

България Преди 4 часа

Родителите на момчето твърдят, че инцидентът е станал на детската площадка пред блока, в който живеят

Русия и Украйна си размениха удари с дронове и тази нощ

Русия и Украйна си размениха удари с дронове и тази нощ

Свят Преди 5 часа

Тринадесет безпилотни летателни апарата са поразили седем места в Донецка, Днепропетровска и Сумска област

,

Банани и бира - магнит за комарите: Кои храни да консумираме и какво да носим, за да не ни хапят

България Преди 6 часа

Сред най-разпространените болести, пренасяни от комарите, са чикунгуня и западнонилска треска

Тръмп подкрепи предаването на материалите по делото за Епстайн на Конгреса

Тръмп подкрепи предаването на материалите по делото за Епстайн на Конгреса

Свят Преди 6 часа

Президентът обяви това пред журналисти в Белия дом

Принц Хари мрази любимата храна на богатите хора, разкри съпругата му

Принц Хари мрази любимата храна на богатите хора, разкри съпругата му

Любопитно Преди 6 часа

Меган Маркъл разкри неочакваната гастрономическа неприязън на съпруга си в нов трейлър за шоуто си в Netflix

.

Трагедия във ВВС на Украйна: Пилот загина при катастрофа с МиГ-29

Свят Преди 7 часа

Причините и обстоятелствата за катастрофата се изясняват

<p>Геолози опитаха вода на 2,6 милиарда години</p>

Откриха вода на 2,6 млрд. години – най-старата на планетата

Любопитно Преди 7 часа

Екипът откри следи, които показват, че във водата някога е съществувал живот

Описват щетите след снощните бури в Северозападна България

Описват щетите след снощните бури в Северозападна България

България Преди 8 часа

Наводнени бяха улици в Лом, Луковит и Плевен и за известно време бяха непроходими заради обилния дъжд

Хиляди се очакват на Фестивала на фолклорната носия в Жеравна

Хиляди се очакват на Фестивала на фолклорната носия в Жеравна

България Преди 8 часа

Как днес се връщаме към традиции от преди столетия

.

Иран и Европа продължават преговорите за иранската ядрена програма

Свят Преди 9 часа

Иран ще се срещне следващата седмица с Великобритания, Франция и Германия за преговори по ядрената си програма