Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
1

Д опреди около 25 години хибридното задвижване се смяташе за твърде футуристично, скъпо и нереално за внедряване в серийно производство. Поради това с технологията се заеха само две компании, естествено японски. Toyota и Honda тръгнаха по различни пътеки, но Toyota явно уцели по-прекия път.

Днес надпреварата е за по-бързо и масово въвеждане на хибриди и плъг-ин хибриди. Lexus (и Toyota) гледат отстрани, тъй като вече са хибридизирали цялата си моделна гама. Защото докато конкурентите инвестираха милиарди, за да превърнат пушещите „печки“ във високотехнологични дизелови двигатели, в Япония имаше хора, които гледаха с неодобрение на това.

Зад волана на Lexus ES 300h

Историята започва с желанието на основателя и шеф на Toyota - Ейджи Тойода. През август 1983 г. той поставя пред инженерите си следната задача: да бъда създаден най-добрият автомобил в света. Проектът получава името F1 (от Flagship - флагман, и № 1, по-късно преименуван на Circle-F). Този модел трябва да е с най-добрата аеродинамика спряло другите луксозни автомобили, да е супер тих вътре, супер комфортен и икономичен.

Източник: Vesti.bg

Ограничение на ресурсите няма. В продължение на 5 години 3900 инженери и техници успяват да създадат 450 прототипа и 900 двигателя, от които се ражда серийният LS. Дебютът му е през 1989 г., с което се ражда и марката Lexus. Целта й е да завладее луксозната част на американския пазар.

Днес, 30 години по-късно, Lexus продължава да е фаворит на американците. Наскоро Американският индекс за удовлетвореност на потребителите (ACSI) (обхващащ 26 автомобилни концерна) стигна до заключението, че собствениците на марката Lexus са най-удовлетворени от своите автомобили.

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Това, обаче, е доста по-трудно за постигане в Европа, където конкуренцията е жестока. Затова и Lexus предлага нещо по-различно (отново) на основната част от конкурентите си, носещи допълнителни емблеми „М” и „AMG”. Тук контрастът е много голям, тъй като новият ES 300h предлага задължителната батерия и много комфортна возия спрямо хардкор германските си конкуренти, които залагат на динамика, кожа и алуминий.

Източник: Vesti.bg

Признавам си, тръгнах предубеден към тази „среща”. Първата причина за това е тази предница, която малко ми прилича на извънземното от „Хищника”, когато бат Арни му сваля шлема. Преди години Lexus ме впечатляваше със супер изчистените си и елегантни линии. Днес те отново са видими в профила, отзад имаме малък спойлер и по-спортно излъчване, но предницата, с тази огромна решетка, някак не ми се нрави.

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

Тестваме аргументите за пазарен успех на Renault Kadjar

Но другата, далеч по-важна причина, бе задвижването. През годините не съм вярвал, че класическият хибрид е решението на наболелите екологични норми. Карал съм различни такива модели и никога не съм оставал доволен, но сега се впечатлих особено силно и разбрах защо Lexus се отказа от дизела толкова отдавна.

Източник: Vesti.bg

В случая ES 300h предлага 2,5-литров бензинов двигател с четири цилиндъра (единствен избор, което не е в плюс), работещ по цикъла Аткинсън. Той се подпомага от нова хибридна система (четвърто поколение) с по-лек самозареждащ се мотор. Системната мощност е 218 к.с., което е с 15 повече от тази на предходния модел. Но това е най-маловажният факт. Тук голямо значение има фактът, че батерията е преместена от багажника под задните седалки. По този начин обемът на багажника е 454 литра, а препозиционирането на никел-метал хибридната батерия подобрява центъра на тежестта и оттам – самото пътно управление.

Източник: Vesti.bg

Задвижващи колела са предните. Само този факт е достатъчен, за да стане ясно, че ES 300h не може да се мери с прецизност и удоволствие от пътното поведение с преките си германски конкуренти. Японците не са и искали нещо подобно, защото техният подход винаги е бил различен на общоприетото. Lexus залага на комфорта, който наистина е впечатляващ. Той се нарушава, когато ни се наложи по-рязко ускорение за изпреварване. Тогава изпъква най-слабата характеристика на CVT трансмисията.

Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda

Никога не съм харесвал този вид трансмисия, но в случая тя е в най-усъвършенстваната си форма. При достигане на постоянна скорост на движение, утопията на борда на Lexus е пълна. Но ускорението с това CVT е безкрайно, шумът от работата й – дразнещ. Още по-мелодраматично става, ако случайно решите да изпробвате режима Sport на задвижване. В този случай виенето на двигателя става още по-дразнещо, а разлика в ускорението няма, затова аз се придържам към режими Normal и Eco, за да може да изпъкне най-големият плюс на 300h.

Източник: Vesti.bg

А това е разходът на бензин. Това е бензиновият модел, с който спокойно може да направите 1000 км с един резервоар (50 л) бензин. Аз останах супер изненадан. При над 550 км пробег, върнах 300h с половин резервоар и среден разход от 5,6 л/100 км (4,4 л/100 км заводски параметър). Минималният разход извън града ми бе 5,0, докато максималният 5,8 л/100 км. Още по-любопитното е, че това стана с петима човека на борда и пълен догоре багажник.

Седмица по-късно карам плъг-ин хибрида BMW 530e, с който направих 6,6 л/100 км, но без да зареждам батерията втори път. В прякото сравнение ES300h изпъква и в още едно отношение: пространството за краката на пътниците отзад е много по-голямо от това в бавареца.

Източник: Vesti.bg

За мое неудовлетворение трябва да отбележа, че технологично Lexus са изпуснали лидерството. Приборното табло е смес между дигитални и цифрови уреди, докато централният екран е много малък (в най-ниското ниво на оборудване) за този голям бизнес седан. Той, разбира се, се ъпгрейдва в горните нива на оборудване, но това не променя факта, че графиката и интерфейсът са много далеч от най-добрите образци. За интуитивност на работа с тачпада дори няма да говоря.

В крайна сметка хибридът ES правя голяма стъпка напред спрямо предшественика си, предлагайки комфорт, простор, икономия и стил в изобилия. Рецептата е позната, но съставките са с много по-високо качество. За съжаление динамиката куца, а избор на задвижване на практика липсва.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Lexus ES 300h

Размери

Дължина, мм: 4975

Широчина, мм: 1865

Височина, мм: 1445

Междуосие, мм: 2870

Тегло, кг: 1680-1740

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, Аткинсън

Работен обем, куб. см: 2487

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 178 при 5700

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 221 при 3600-5200

Електромотор

Макс. мощност, к.с.: 120

Макс. въртящ момент, Нм: 202

Системна мощност, к.с.: 218

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 180

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,9

Среден разход, л/100 км: 4,4

Вредни емисии СО2, г/км: 100

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 97 950

 

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
- По какво може да се познае дали един мъж е семеен или е любовник? - Много просто - единият носи цветя, а другия зеленчуци...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Хамас" готова да освободи 34 заложници

"Хамас" готова да освободи 34 заложници

Свят Преди 4 часа

Групировката все още не е предоставила списък на заложниците

"Еликсир на здравето": Кой да пие сок от кисело зеле и кой не

"Еликсир на здравето": Кой да пие сок от кисело зеле и кой не

Любопитно Преди 5 часа

Сокът от кисело зеле има уникален състав, който може да повлияе положително на вашето здраве

Шолц: Твърденията, че може да се срещна с Путин са неприлични

Шолц: Твърденията, че може да се срещна с Путин са неприлични

Свят Преди 7 часа

Шолц и Путин проведоха първия си телефонен разговор от близо 2 години на 15 ноември

<p>Западни политици идват и си отиват - не и в Русия</p>

Несменяем лидер от четвърт век: Как го постигна Владимир Путин

Свят Преди 8 часа

Западни политици идват и си отиват, властта се предава от едни на други. Не обаче и в Русия, където президентът Владимир Путин е несменяем лидер вече от четвърт век. Как го постига?

Антъни Блинкен пристигна в Южна Корея

Антъни Блинкен пристигна в Южна Корея

Свят Преди 8 часа

Очаква се държавният секретар да посети още Япония и Франция

Нов взрив на газова бутилка в „Лозенец“ в София, има пострадал

Нов взрив на газова бутилка в „Лозенец“ в София, има пострадал

България Преди 9 часа

Взривът е близо до мястото, където снощи газова бутилка се взриви и подпали цяла къща

Почина магарето, вдъхновило анимационния герой в „Шрек“

Почина магарето, вдъхновило анимационния герой в „Шрек“

Свят Преди 9 часа

Пери почина след борба с болезнено заболяване на копитата

Кирил Петков и Делян Добрев влязоха в остър дебат

Кирил Петков и Делян Добрев влязоха в остър дебат

България Преди 10 часа

Те влязоха в спор в социалните мрежи

276-килограмова риба тон бе продадена за 1,3 млн. долара

276-килограмова риба тон бе продадена за 1,3 млн. долара

Любопитно Преди 10 часа

"Беше дебела като крава", разказва 73-годишният рибар Масахиро Тайеучи

Възрастна жена загина при пожар в Бургас

Възрастна жена загина при пожар в Бургас

България Преди 10 часа

Жената е била трудно подвижна

Украйна е унищожила 61 руски дрона през изминалата нощ

Украйна е унищожила 61 руски дрона през изминалата нощ

Свят Преди 11 часа

Украинските военни заявиха, че други 42 дрона са "изчезнали" от радарите

Арестуваха двама инфлуенсъри във Франция, подтиквали към насилие

Арестуваха двама инфлуенсъри във Франция, подтиквали към насилие

Свят Преди 11 часа

Видеата са били препоствани в социалните мрежи и широко коментирани, като са породили безпокойство

Себастиан Курц не иска да се връща на канцлерския пост в Австрия

Себастиан Курц не иска да се връща на канцлерския пост в Австрия

Свят Преди 11 часа

Кристиан Щокер временно поема ръководство на Австрийската народна партия

Украйна предприе контраофанзива в западната част на руската Курска област

Украйна предприе контраофанзива в западната част на руската Курска област

Свят Преди 12 часа

Това съобщи руското министерство на отбраната