М иналата седмица Денис ле Во, изпълнителен директор на Dacia, представи Spring, определяйки модела като „най-евтиният електромобил в Европа”. Но цена в потвърждение на това твърдение не бе пусната.
Това направи унгарският сайт на Dacia (като побърза да премахне информацията), от който стана ясна, че първите 100 бройки Spring в страната ще се продават за 6,49 млн. форинта преди субсидиите. По днешен курс това прави 35 046 лв. (17 442 евро), а субсидии у нас няма, както добре знаете. Когато се приспадне държавната субсидия в Унгария, цената на Dacia Spring пада до 10 925 евро.
Проблемът е, че около тази цена има доста неизвестни. Не е ясно дали става въпрос за по-висока версия на оборудване на модела, която е избрана за лансирането, или става въпрос за базовата модификация на Spring. Също така не е ясно дали става въпрос за клиентски автомобили, или става въпрос за специалната версия за споделено ползване, която Dacia представи по време на премиерата на модела миналата седмица.
Dacia вдига р-EV-олюция с електрическия Spring
Тогава бе казано, че първоначално Spring ще се предлага само за споделено ползване от услугата Zity на Renault. До частни клиенти моделът ще достигне едва през есента на 2021 г.
Напомняме, че Dacia Spring ще се задвижва от моторс мощност едва 44 к.с., който ще се захранва от батерия с капацитет 26,8 kWh. Тя трябва да гарантира на модела пробег от 225 км по цикъла WLTP (и 295 км по цикъла WLTP City).
Коментарите тук биха могли да бъдат: „нали щеше да е по-евтина” или „с тоя малък мотор…”. Затова даваме са сравнение цената на другия най-близък по този параметър електромобил: Fiat 500. Стартовата му цена ще е 19 990 евро, включително 6000 евро субсидия. Италианците ще предлагат още две версии на цена от 23 700 и 25 700 евро, включително субсидията. Интересното е, че базовата версия има пробег от едва 185 км, докато другите две версии предлагат до 320 км, съобщава Reuters.
Електрически Megane показва бъдещето на Renault
Клиентите в Италия са доста привилегировани, защото освен субсидията от 6000 евро, те получават допълнителни 4000 евро отстъпка, ако върнат за скрап стар автомобил.
Много по-скъпи в Италия са MINI Cooper SE, който струва 33 900 евро без субсидии, а Peugeot e-208 започна от 33 750 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Отличници: компаниите с най-ниски емисии СО2
Франция нанася смъртоносен удар върху силно замърсяващите автомобили
Цените на е-колите и конвенционалните автомобили ще се изравнят до 3 години
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!