Toyota и Tesla имат дълга история, датираща от 2010 г., когато американците купуват от японската компания завода NIMMI. Тази сделка прави от Toyota инвеститор в Tesla. Въпреки съвместната работа на двете компании по второто поколение RAV4 EV, японците решават да прекъснат връзките си с Tesla през 2017 г., когато продава акциите.
Няма да коментираме къде се намира сега Tesla и каква е позицията на Toyota на пазара на електромобили.
Когато стана ясно, че Акио Тойода отстъпва управлението на японския гигант, той го направи със следните думи: „Трябва да се оттегля, за да оставя младите хора да влязат в новата глава на това, което бъдещето на мобилността трябва да изглежда.” Тези думи подлежат на коментар, но е ясно, че бъдещето днес изглежда да е на електромобилите, а на този фронт Toyota е силно закъсняла.
Toyota към EV екстремистите: науката казва, че грешите
Коджи Сато обяви, че ще продължи да развива хибридната технология, но обяви също, че електрическата стратегия на компанията подлежи на спешен ремонт. В края на януари стана ясно, че Toyota започва работа по нова платформа, предназначена само за електромобили. Тя няма да е готова до 2026 г., но тя трябва да е много по-добра от сегашната e-TNGA.
Сега става ясно, че Toyota е решила да разработи тази нова платформа, след като инженери и мениджъри стават свидетели на разглобяването до съставните й части на Tesla Model Y, казват източници на Automotive News. Американският модел буквално е шокирал мениджмънта на Toyota. Макар Model Y да изглежда визуално идентичен, той е напълно променен под ламарините.
Разглобяването на електромобила показва, че производственият процес на Toyota е морално остарял.
Още по темата четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!