Toyota GR Yaris е модел, който се базира на най-доброто, на което са способни TOYOTA GAZOO Racing и Tommi Mäkinen Racing, партньорът на Toyota във WRC.
Новият GR Yaris е първият оригинален спортен автомобил с двойно предаване на Toyota и първият хомологационен модел за надпреварата в Световния рали шампионат от края на производството на Celica GT-FOUR през 1999 г.
Екипът на Tommi Mäkinen Racing се фокусира върху прецизирането на аеродинамиката, постигане на ниско и правилно разпределено тегло на навия автомобил – трите качества които са от особена важност за най-доброто представяне и надеждност. Снижената с 91 мм линия на покрива намалява въздушното съпротивление, а монтирането на новия 1,6 турбо двигател допълнително назад към центъра на автомобила спомага за постигане на по-добър баланс на теглото. Каросерията е изработена от леки материали включително усилени с въглеродни нишки полимери (покрив) и алуминиеви (преден, заден капак и врати) сплави. Новата платформа осигурява по-широка следа и монтирането на ново задно окачване с по две триъгълни рамена на колело. Резултатът е, че GR Yaris е с мощността на хечбек от сегмент С, но с теглото на автомобил от сегмент В (1280 кг).
Двигателят на GR Yaris е напълно нов, трицилиндров с принудително пълнене и се възползва от технологии от моторните спортове за постигане на максимално динамични показатели. Сред тях са охлаждане на дъната на буталата с инжектори, изпускателни клапани с голям диаметър и частично машинно обработени всмукателни колектори. С работен обем от 1618 куб. см, той има мощност от 261 к.с. и въртящ момент от 360 Нм. Той, плюс ниското тегло осигуряват ускорение до 100 км/ч за 5,5 секунди (230 км/ч максимална скорост), а съотношението мощност/маса се равнява на 4,9 кг на всяка конска сила.
Динамичните качества на GR Yaris се дължат в голяма степен и на новата система за двойно предаване GR-FOUR. Разпределението на въртящия момент между предния и задния мост е базирано на система съединители с бърза реакция. Като опция за пакета Circuit, два променящи въртящия момент и степен на блокировка диференциали Torsen на всеки мост осигуряват връзката между лявото и дясното колело и естествено и директно управление на автомобила.
В режим Normal разпределението на въртящия момент преден-заден мост е 60:40; в режим Sport балансът се променя към приоритет към задния мост, с разпределение 30:70 осигуряващо удоволствие от шофирането на пътища със завои и писти. Режим Track осигурява базова настройка 50:50 за бързо движение по писти, състезателни трасета или специални етапи.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Тестваме най-продавания модел в средния клас на планетата: VW Passat
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!