Париж, Франция - София
Името Rafale е вдъхновено от историята на Renault като производител на авиационни двигатели през 30-те години на миналия век. Авиацията играе важна роля в историята на Renault: Caudron-Renault Rafale, постигнал рекорд от 445 км/ч през 1934 г. е само един пример.
Тази връзка се подчертава от факта, че световната премиера на Renault Rafale се състоя по време на 54-ото Парижко авиошоу в Льо Бурже, но нашата медия бе една от трите, която имаше възможността да види модела на живо още на 14 юни в едно парижко филмово студио, на чийто blue box синият Rafale Alpine изглеждаше като създание от „Аватар”.
Сега новият четириколесен „самолет” трябва да изстреля марката в челото на D-SUV сегмента с втората купе-кросоувър каросерия в гамата. Това е първият проект, който е изцяло воден от новия дизайн-шеф Жил Видал. Eкипът му е свършил чудесна работа, макар ясно да се открояват някои прилики с бившия работодател на Видал – Peugeot.
Фастбек каросерията е с динамичен и спортен силует. Предният капак е дълъг, а ъгълът на задното стъкло е 17 градуса. Ръбът на вратата на багажника е силно издължен и играе роля на мини спойлер, над задното стъкло е опънат истински такъв. Визуалното възприятие на профила се подсилва и от 20-цоловите джанти.
Оригиналната радиаторна решетка на новото Rafale ми навява асоциации с Майката на драконите и нейния Дракарис – тя е съставена е от множество малки ромбове, наподобяващи драконова броня, които организират триизмерно пространство около централната емблема.
След обновеното Clio, новият Rafale е вторият автомобил от гамата на Renault, който демонстрира новия светлинен подпис на марката, ясно разпознаваем с ромбовидната си графика.
Двете задни светлини са разделени значително, за да придадат на автомобила по-внушителен вид. Формата на светлините е вдъхновена от китайската графична игра танграм (квадрат, разрязан на 7 части: 5 триъгълника, 1 успоредник и 1 квадрат).
При лансирането си новото Renault Rafale ще се предлага с хибриден бензинов E-TECH full hybrid с мощност от 200 к.с. От компанията казват, че тази конфигурация предлага най-доброто съотношение мощност/разход на гориво на пазара (4,7 л/100 км), както и пробег до 1100 км.
Хибридната система е съставена от 1,2-литров 3-цилиндров турбо двигател и два електромотора. Основният електромотор генерира 70 к.с. и 205 Нм, вторичният ел. мотор е тип HSG (високоволтов стартер генератор) с 25 к.с. и 50 Нм и отговаря за стартирането на ДВГ-то и за смяната на предавките на многорежимната трансмисия без съединител. Батерията е с капацитет 2 kWh.
Истинският блясък се разкрива в интериора, всичко за него четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!