К метът на британската столица Садик Кан смята, че замърсяването на въздуха и климатичната криза са проблеми на „социалната справедливост” в Лондон и целия свят. Затова Садик Кан възнамерява да санкционира автомобилистите в целия град от 2024 г., за да ги свали от автомобилите и така да се подобри качеството на въздуха в столицата.
Садик Кан смята, че Лондон трябва да е световен лидер във въвеждането на интелигентна система за таксуване на автомобилистите, която да помогне да се постигне целта за нулеви вредни емисии в британската столица до 2030 г. За да стане това, вредните емисии трябва да се намалят с повече от четвърт.
Германия се отметна от ангажимент за е-колите
Той е поискал от Transport for London (TfL) да създаде система за таксуване на личните превози средства на база изминато разстояние, време и локация. Той е наясно, че подобна система не би могла да заработи скоро, затова е поискал от TfL да обмислят и възможността за налагане на такси за движение в града преди края на втория му мандат, който приключва през май 2024 г.
Ще забрани ли Берлин автомобилите в центъра
Възможните опции са: дневна такса за чист въздух за бензинови и дизелови автомобилни пътувания в Лондон, или разширяване на Ulez (зона с ултра ниски емисии), която функционира сега с дневна такса от 12,50 паунда за по-старите автомобили; или комбинация между двете. Електрическите автомобили ще бъдат изключени от тези мерки.
Кан иска таксата за замърсяване в Лондон – въведена през 2003 г. – и Ulez да бъдат заменени с пътни такси преди края на десетилетието: „Двете схеми са доста остарели, а технологията се разви драстично. Искам Лондон да е световен лидер.”
Кметът иска да започне „честен разговор с лондончани” за начините да се намали използването на автомобили, да се облекчи движението и да се намали замърсяването на въздуха.
Карлос Тавареш: Политиците избраха електромобилите, не индустрията
Инициативата не се радва на еднозначен прием, естествено, като различни организации призоваха Кан да я преосмисли, тъй като подобна схема ще „наказва” хората, които разчитат на автомобила си. Говорител на RAC коментира, че тези предложения „биха създали огромни финансови предизвикателства за хора, семейства и бизнес, които използват автомобил в Лондон, дори за хората, които посещават приятели в столицата… и ще накаже тези, които просто не могат да си позволят електрически автомобил.” Тук трябва да се каже, че само 2% от автомобилите по улиците на Лондон са електрически.
Данни TfL сочат, че една трета от автомобилните пътувания в столицата може да бъдат изминати пеша за под 25 минути, докато 2/3 от тях изминати с велосипед за под 20 минути.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Ясни са техническите данни на руския аналог на RR Cullinan
И Renault се отказва от ДВГ в Европа
Mercedes-Benz ще предлага соларни покрива за електромобилите си от 2024 г.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!