Е лектрическият суббранд Mercedes-Benz EQ разполага в момента само с един модел, но до края на 2021 г. в портфолиото му трябва да се появят още четири - EQA, EQB, EQS и EQE. Но тъй като в момента времето сякаш е спряло, ние ще ви върнем назад през годините. По-точно 30 години назад, когато през май 1990 г. (в Хановер) се появява Mercedes-Benz 190 (W 201), преработен като електромобил.
Това далеч не е първият електрически модел на марката, тъй като такъв за пръв път се появява преди повече от един век. Но „сто и деветдесетката” е избран като платформа за тестване на различни системи за задвижване и батерии, в частност натрий-никел-хлоридни и натрий-серни батерии.
През 1991 г. 190 Е Elektro е усъвършенстван и показан на автомобилното изложение в Женева. Всяко от задните колела се задвижва от DC мотор с мощност 16 kW, което ще рече обща мощност 32 kW (44 к.с.). За захранването им е избрана натрий-никел хлоридна батерия. Интересното е, че още тогава е внедрена спирачна система за рекуперация на енергия по време на спиране.
Голяма гордост на инженерите е фактът, че 190 Elektro тежи само 200 кг повече от бензинова 190-ка. Минусът на батерията е високата работна температура на клетките (около 300 градуса по Целзий), затова се изисква внушителна топлоизолация.
От 1992 до 1996 г. на о-в Рюген в Балтийско море се провеждат мащабни тестове на около 60 модела на различни марки, сред които е и 190-ката на Mercedes. Един от тези автомобили навърта над 100 000 тестови километра. Опитът се финансира от правителството на Германия. Моделът се представя добре, тъй като преобразуването му като електромобил не се отразява на комфорта и вместимостта.
Този експеримент позволява на Daimler да прехвърли своеобразен мост от ранните опити през 70-те години към първите образци на електическата А-класа (1998 г.) и градския Smart Fortwo EV (2007 г.). След това наред идва smart с литиево-йонна батерия (2009 г.), концепцията SLS AMG E-Cell (2010 г.) и серийния B-Class Electric Drive (2013).
Всичко това е част от историята, но тя започва с Mercedes Electrique, произвеждан от 1906 до 1908 г. от дъщерната компания Austro-Daimler, която в тези години се управлява от Фердинанд Порше. Електромобилът има няколко версии (в това число лекотоварна), а успоредно с него се произвежда и хибридния му събрат Mercedes Mixte.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Volkswagen: Tesla има по-добър софтуер и автономност
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!