П ървият автомобил, оборудван с климатична система, е представен на 10 ноември 1939 г. на автомобилния салон в Чикаго. Оборудван с тази екстра е Packard 12 Sedan. До този момент климатичната система се използва в транспорна на товари, но 12-ката е първият сериен автомобил със система за охлаждане.
Климатичната система, естествено, е опция. Ето и нещо интересно: цената на тази екстра по онова време е 274 долара, докато стойността на целия автомобил е около 700 долара.
Кой да предположи, възродената „Волга” е китайска
До 100 за около половин ден: какво e това животно дизелов ВАЗ-2104
Кога тази екстра влиза в съветски автомобил? Първият автомобилен климатик е произведен в началото на 70-те години като експериментална партида в завода „Автогенмаш“ в Одеса.
Дизайнът му е много необичаен. Той е свързан не към бордовата мрежа, а към всмукателния тракт на двигателя, всмуквайки, успоредно на карбуратора, атмосферен въздух и бензин.
Охлаждането се постига чрез изпаряване на бензина в изпарителната камера, като тогава съветските конструктори казват, че няма допълнителен разход на бензин.
8-литровият климатик е предназначен за монтаж в автомобили ГАЗ-21 и Москвич-408.
Понижаването на температурата настъпва в рамките на... 40-60 минути. Цената му е 85 рубли. Тогава това си е скъпо, еквивалент на около 1000 литра бензин.
А мислехме Китай за първенец: Русия направи най-добрите батерии в света
Пет малко известни факта за возилото на висшия съветски ешелон Волга ГАЗ-24
Още любопитни автомобилни новини може да четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!