ID.4 е първият изцяло електрически SUV модел на Volkswagen, който ще последва „електрическия Golf” ID.3. С това стратегическата офанзива на марката Volkswagen в сферата на електрификацията отбелязва своя успешен старт. Според най-новите планове на компанията, в периода до 2025 г. от поточните линии на заводите на Volkswagen трябва да слязат до 1,5 милиона електрически превозни средства, което е значително повече от планираните по-рано количества.
Концептуалната студия ID.CROZZ cе превръща в серийния ID.4. С тези две снимки Volkswagen дава възможност за първоначален поглед към първия изцяло електрически компактен SUV на компанията под формата на предсерийния прототип на ID.4, като се очаква вторият член на моделната фамилия ID. да отбележи своята пазарна премиера в Европа тази година.
ID.4 ще се предлага с множество различни модулни компоненти на задвижването - първоначално моделът ще излезе на пазара във вариант със задно предаване, а на по-късен етап ще може да се поръча и като мощен електрически вариант със задвижване на всички колела. Стандартните възможности за зареждане на батерията включват използване на зарядни станции с променлив (АС), прав (DC) и трифазен ток. В зависимост от конфигурацията на задвижването е възможно постигането на автономен пробег с продължителност до 500 километра.
ID.4 е първият в света неутрален по отношение на климата компактен SUV. Новият електрически модел, който се произвежда в завода на компанията в германския град Цвикау, има неутрален въглероден отпечатък по цялата верига на формиране на стойността.
Заедно с предсерийния вариант на ID.4, Volkswagen разкри още някои подробности за ID.3. Предварителните резервации за специалния премиерен модел ID.3 1ST бяха открити през пролетта на 2019 г., като към момента в компанията са постъпили над 37 000 за премиерното издание, чиито производствен тираж е ограничен на 30 000 екземпляра.
Клиентите ще имат на разположение за избор три варианта на модела - ID.3 Pure, ID.3 Pro и ID.3 Pro S, които се различават помежду си преди всичко по отношение на максималната мощност и капацитета на акумулаторната батерия, продължителността на автономния пробег и възможностите за зареждане.
Базовата версия ID.3 Pure използва батерия с използваем капацитет в размер на 45 кВтч, която дава възможност за изминаване на до 330 километра (WLTP). Версията ID.3 Pro е оборудван с батерия с капацитет 58 кВтч и може да предложи автономен пробег до 420 км (WLTP) и електродвигател с максимална мощност 107 или 150 кВт (съответно 146 или 204 к.с.). При върховото изпълнение ID.3 Pro S използваемият капацитет на батерията достига 77 кВтч, което е достатъчно за осигуряване на потенциален автономен пробег до 550 км (WLTP), а мощността на тяговия електродвигател при него е 150 кВт (204 к.с.). И трите модела могат да се зареждат на станции с променлив, прав и трифазен ток, като при използване на бързозарядна станция със 100 кВт, ID.3 Pro може да набави необходимата за изминаване на около 290 километра енергия само в рамките на 30 минути.
ID.3 Pure е базовата версия, която на германския пазар ще се предлага на цена под 30 000 евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Ново лице, 6-цилиндров двигател и 7 хибрида за E-клас
Koenigsegg показа 3-цилиндров хибрид с 1700 к.с.
Забравете за Seat Leon, Audi A3 Sportback е много по-атрактивен
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!