К анадската компания Daymak продължава работа над Spiritus, който трябва да влезе в производство през 2023 г. Сега, използвайки Twitter, разработчиците съобщават, че същият ще разполага с необикновена функция: Spiritus ще стане първият електромобил, който ще може да добива криптовалута по време на зареждане на станцията. Предварителните заявки за „миньора” вече се приемат, като плащането му също може да стане с криптовалута.
Както става ясно, триколесният електрически модел ще може да добива най-различни криптовалути – „от Dodgecoin до Bitcoin». За целта е разработена криптовалутна инфраструктура, наречена Nebula, за която е подадена заявка за патент. Тя включва в себе си технологията Nebula Miner и дигитален портфейл Nebula Wallet.
Daymak обещава, че всеки път, когато Spiritus бъде включен да се зарежда, той гарантирано ще носи възвръщаемост на собственика си. Компанията разработва и своя иновативна зарядна станция Ondata, за която също са подадени документи за патентоване.
Чрез портфейла Nebula Wallet ще може да се съхранява криптовалутата, както и да се правят трансакции.
От 1 юни Daymak приема поръчки за Spiritus, който компанията определя като „най-бързия 3-колесен електромобил”.
Базовата версия Deluxe моделът трябва да гарантира до 300 км пробег. Топ модификацията Ultimate обещава до 480 км, а ускорението от 0 до 97 км/ч ще става само за 1,8 секунди. Такава е динамиката и на представения преди два дни Rimac Nevera с неговите близо 2000 к.с. мощност. Проблемът е, че тази динамика идва на цена от $149 000. Иначе базовата модификация стартира от $19 995.
Канадците планират до 23 юли да съберат 50 000 поръчки (срещу $100 всяка), а моделът да влезе в производство през 2023 г.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Има „заподозрени” за покупката на най-скъпия нов автомобил в света
Потресаващи параметри за електрическия Rimac Nevera
Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!