П роучването се базира на доклади за автомобилни истории, генерирани от клиенти, използващи платформата на carVertical. Тя предоставя данни за историята на автомобили чрез използването на VIN регистрационен номер, който разкрива информация относно всяка злополука, претърпяна от превозното средство, части, които са били повредени, колко са стрували ремонтните дейности, и още много други. Заради това изникват огромни различия с проучванията за надеждност на големите световни институти.
Периодът на проучването е от юни 2020 до юни 2021, като за това време са анализирани са близо 1 милион доклада за автомобилни истории. В проучването са участвали автомобили от Полша, Румъния, Унгария, Чешка република, България, Хърватска, Сърбия, Словакия, Словения, Русия, Беларус, Франция, Литва, Украйна, Латвия, Италия, Германия.
ТОП 5 на най-повредените автомобили
Както показва проучването на carVertical, челното място е отредено за Lexus. Представителите на марката са сред най-надеждните, но автомобилите са мощни и така честото надценяване на шофьорските способности на някои водачи може да доведат до катастрофа. Същото важи и за моделите на Jaguar и BMW. Например, спортната Серия 3 на BMW, както и Jaguar XF са сравнително евтини в своя клас, но са твърде пъргави за някои.
Топ 5 измами, за които да внимавате при покупката на „нов внос”
Второто място е за Subaru, а това показва, че дори системите със задвижване на всички колела не винаги могат да предпазят от подвеждащи ситуации. Собствениците на Subaru обикновено се придвижват извън града. Техните сложни системи за задвижване на всички колела (AWD) могат да се справят с почти всяко предизвикателство, но щом горските или провинциални пътища внезапно се покрият с кал или лед, достатъчно бързото спиране става изключително трудно, дори при безопасни скорости.
На пето място застава Dacia – една от най-евтините марки автомобили в световен мащаб. Именно поради своята достъпност, представителите на Dacia често биват използвани като товарни коне, а така при липсата на поддръжка могат да се случат инциденти на пътя.
ТОП 5 на най-слабо повредените автомобили
Тези резултати от проучването на carVertical разкриват как привлекателността на даден бранд, както и автомобилните характеристики могат да повлияят на шанса да станем участници в катастрофа. Например, Fiat произвежда единствено компактни превозни средства. Peugeot и Citroen пък предлагат основно достъпни автомобили с двигатели с мощност от порядъка на 100 – 150 конски сили. Тези свойства рядко задоволява нуждите на тези, които обичат бързото ускорение и шофират над лимитите за скорост.
10-те страни с най-висок процент повредени автомобили
Тези данни вероятно са в резултат на различни навици на шофиране и икономически нива в различните страни. Живеещите в държави с по-висок брутен вътрешен продукт (БВП) могат да си позволят средно по-нови автомобили. И когато говорим за части от Европа, където заплащането е по-ниско, тогава е по-вероятно по-евтини и понякога повредени екземпляри да бъдат внесени от чужбина.
С колко превъртеният километраж вдига цената на „новия внос”
Навиците и нуждите на водачите също оказват влияние на тези данни. Въпреки това, не са налични достатъчно предходни проучвания по темата. Това е така, защото някои пазари не разполагат с онлайн данни, което означава, че застрахователните компании нямат достатъчно дигитална информация относно автомобилните повреди и пътническите характеристики.
Правилният ремонт на едно превозно средство след катастрофа е често скъп и не всеки може да си го позволи. Първоначалната здравина на каросерията трябва да бъде възстановена, въздушните възглавници следва да се заменят с нови и т.н. Много собственици намират по-евтини, не толкова безопасни алтернативи. Ето защо броят на опасни употребявани автомобили, движещи се по пътищата днес нараства.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Новата „двойка” има потенциала да се превърне в култов модел
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!