М оже да се твърди, че M3 е най-чистото изразно средство на BMW M GmbH. Разработен през 1988 г. като специална хомологация, базирана на E30, той се превръща в най-успешната бегачка в състезанията за туристически автомобили. След този първоначален успех, BMW създаде цяла династия от спортни улични модели с две и четири врати.
През шестте поколения след оригинала M3 Е30, BMW добавя буквата „М” към седани, купета и кабриолети, но никога на комби. Докато през 2022 г. не се появи този автомобил, за да отдаде чест на 50-ата годишнина на M GmbH. И макар G80 да предизвика противоречия с високото си тегло, четирите задвижващи колела и автоматичната трансмисия, то също така се превърна в едно от най-брилянтните поколения, предлагащо вълнуващи и ангажиращи изживявания зад волана.
Има нещо много яко в бързите комбита, макар определението „бързо комби” да е изтъкано от противоречия. Ако имаш куче, ако трябва да превозиш косачката за моравата или да някакъв багаж на тъщата в 500-литровия багажник, не е нужно да го правиш бързо. Ако не правиш нищо от дошлите ми на ум примери, а пътят и условията те подканват да се позабавляваш, комбито не изглежда като логичния избор за това, най-малкото защото е по-тежко, а по-голямата дължина отнема от здравината на усукване, каквато има едно купе. Да речем М4.
Но за хората, за които автомобилът е много повече от средство за превоз между две точки, стремежът към суперкомби е като тяхна фикс идея, като един вид фетиш. На него те гледат като средство, готово на всичко, през всички сезони, по всякакви поводи. Дори изпъква повече от едно купе, защото е неочаквано.
Успокояващо е да се види, че BMW M не е минал по прекия път, като просто удължи каросерията на седана М3. Подобно на него, каросерията на комбито е специално пипната от „М”, с по-широки задни колесни арки и значително укрепване на шасито, за да се оптимизира здравината на усукване. Задните амортисьори са нови, настройката на предните е променена.
Това идва в плюс към доработките на седана М3, сред които може да изтъкнем укрепването под и над двигателя. M3 Touring взаимства и толкова дискусионната радиаторна решетка от М4. Аз обаче вече й се кефя, не съм от крайните фенове, освен това раздутите калници и елегантните фарове сякаш отнемат от крайното възприятие за формата на „бъбреците”. Кованите М-джанти са 19-ки отпред, 20-ки отзад. А този цвят! Трябва си смелост, за да поръчаш автомобил в такова изпълнение, но ако аз имах тази възможност, не бих избрал никой друг.
Иначе смелост на BMW не липсва, баварците го доказаха през последните години. И тя не се изразява само в решетката, а също в голямото тегло, извитият дисплей, автоматичната трансмисия… И ако трябва да обобщя, М3 Touring е фантастичен! Независимо дали минаваш през населено място, на магистрала, дали шофираш по планински маршрут или междуселска отсечка, пък било тя в Словения, поведението на това специално комби е фантастично. Нещо повече, специално за този тип коли, от изключителна важност е неговата идентичност на истински спортен автомобил.
Сред акцентите на всяко М3 е редовият битурбо шестак и мигновената му реакция. Под предния капак е монтиран 3,0-литровият S58. Той е базиран на стандартния редови 6-цилиндров мотор на баварците, което не звучи толкова вълнуващо като специално създадените V8 и V10 от миналото на BMW M, но в действителност е брилянтен. В крайна сметка този блок се използва от баварците за Р58, който те монтират в състезателния M4 GT3, където трябва да понесе малтретиране на пистата в продължение на 24 часа.
Целия тест драйв на BMW M3 Touring може да прочетете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!