П ълзенето в натоварения градски трафик с механична трансмисия не винаги е от най-приятните изживявания. Особено ако вали и софиянци изкарат подвижните си дъждобрани.
До края на 2002 г. нямаше сериозна алтернатива. Но тогава, през ноември 2002 г., Volkswagen анонсира нов вид трансмисия, която клиентите ще видят за пръв път в Golf R32, дебютирал през пролетта на 2003 г. И нещата започват бързо да се променят.
Разработен от Borg Warner, този нов 6-степенен „автомат”, или DSG, както го нарича Volkswagen, използва два съединителя за четните и нечетните предавки, за да няма осезаем спад на мощността по време на смяна. Според параметрите на VW, мощният 247 к.с. Golf R32 ускорява до 100 км/ч за 6,4 сек. Това е с 0,2 сек по-бързо спрямо версията с механична трансмисия, като изразходва и по-малко гориво. Но обещанието за плавна смяна на предавките е това, което привлича мнозина.
Автоматичните трансмисии са познати много преди появата на DSG. През 60-те години Детройт вече вгражда масово автоматични трансмисии, докато в Европа полуавтоматиците са широко разпространени. Към края на 60-те VW предлага своята 3-степенна Autostick в Beetle, докато при Porsche 911 тя се нарича Sportomatic, но е с 4 предавки. Това е механична кутия със съединител, задействан от вакуум и контролиран от микропревключвател в скоростния лост, който се активира при хващане на лоста.
Повече за историята на DSG четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!