П олският професионален шофьор Томаш Орински използва любимия на Мъск канал, за да обясни в детайли защо неговият Tesla Semi е изключително неудобен за водача. Досега се говореше само за задвижването му, не ето един поглед, който наистина дава ясна представа колко сгрешена е концепцията на влекача.
Полякът фокусира цялото си внимание върху кабината на влекача, а не върху задвижването. Тъй като от компанията твърдят, че Semi е „конструиран около водача”, Орински изтъква своето виждане, че това няма нищо общо с действителността.
Той започва с централно разположеното място на водача, с което се губи много място. Но централната позиция затруднява обзора напред и изпреварването. Това е така, защото камионът е много широк. Ако си по средата на кабината, ти си далеч от осевата линия, така губиш добра видимост за трафика.
Освен това, шофьорът трябва да плаща тол такси, да говори с различни хора по време на доставката, да предава документи или да взима такива при влизане в даден обект. Но Semi не дава достъп до прозорец, нещо повече: той няма отваряеми прозорци! Затова водачът ще трябва да става от седалката, да отваря вратата и да се справя с всички гореизброени задачи през вратата.
А къде е вратата? Тя е в задната част на кабината. Това значи, че излизането става през цялата кабина, за да си платиш тол таксата. А ако е през зимата, това значи, че цялата кабина ще бъде сериозно изцапана.
I am watching a movie clips about @elonmusk's Tesla Semi - remember, the truck that was to revolutionize the transport industry when it entered the market 4 years ago 🤡
— Tomasz Oryński (@TOrynski) December 8, 2022
And I am going to tell you'all why it is a completely stupid vehicle. And I won't even want to talk about (1)
Монтираната отзад врата би била полезна при камион с легло, но такова в Semi липсва. Това е поредният недостатък на електрическия влекач. Той е наясно, че той няма да се използва за особено дълги превози, но изтъква, че за водачите, шофиращи през нощта, е добре да има легло, тъй като може да се ползва за бърза дрямка с цел безопасно пътуване.
Полякът ненавижда и огромните дисплеи, според него „таблетите просто не са проектирани за използване в движещ се автомобил”. Орински казва, че шофьорите се нуждаят от физически бутони, които могат да достигат лесно, без да свалят очи от пътя. Те дори светят прекалено много през нощта, което ги прави ужасни по време на път в тъмната част на денонощието.
И това не е краят на забележките, които може да видите в новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!