Н аправих социален експеримент със себе си: реших да изгледам един цял епизод на „Ергенът”. Час и половина! След като псувах почти без прекъсване през първия половин час, започнах да разсъждавам философски и логично.
Първо: предлага ни се нещо подобно (без въобще някой да се притесни от примера, който дава това предаване на подрастващите), защото хората искат (а рекламодателите плащат) да гледат сеир.
Второ: отново ни се предлага някаква турска идилия на лукс и тюркоазено море, за да не мислят хората по актуалните теми. Олиото е една от тях. И накрая: всички тези дами би следвало да са красиви, но изходът сякаш е предизвестен. Изборът ще е между една-две, които се открояват с външна красота, дар слово и повече умствен багаж.
Нещо подобно е и на автомобилния пазар, особено в компактния клас, където основният избор клиентите правят на база първични възприятия. Тук дизайнът е ръководен. Това знаят всички, Volkswagen също, затова извади Taigo – един от малкото купе-кросоувъри на масов производител. Да, Renault Arkana също предлага подобна форма на покрива, но междуосието му е с цели 24 см по-голямо. А доста преди него се появи Toyota C-HR, но тя също е с по-голямо междуосие (2640 мм срещу 2566 мм на Taigo). Така единственото компактно кросоувър-купе на пазара е Taigo, а в сегмент с изключителна конкуренция, важното е да си различен и да се отличаваш, защото има много други чаровни играчи.
Основната характеристика в дизайна на Taigo е издължената, елегантно снижаваща се назад линия на покрива, която на нивото на задните прозорци плавно прелива в спойлера на покрива. Тук се откроява издълженият профил на страничното остъкляване, включващ и интегрираното в С-колоната трето странично стъкло, както и рязко издигащия се към задната част долен ръб на прозорците. Под линията на прозорците се вижда т. нар. „торнадо линия” – двоен контур с формата на стрела, който доминира в страничния силует както на Taigo, така и на Polo (с който, заедно с T-Cross споделят една и също платформа).
Стандартното оборудване на Taigo включва LED светлини за базовото ниво на оборудване, докато Style и R-Line са със стандартна матрична система IQ.LIGHT с по 8 светодиода във всеки фар. Заедно със светещия напречен ламел в радиаторната решетка се оформя характерният стил на светлинния дизайн на новите модели от ID.4 до Golf.
От ниво на оборудване Life нагоре, централната напречна част на бронята е хромирана и обхваща почти цялата широчина на автомобила. Отгоре решетката на радиатора е очертана с тясна хромирана лайсна, а друга оформя долния ръб на въздушния отвор на бронята.
Задвижването на Taigo е поверено само на бензинови двигатели. Базовият е 3-цилиндров с 95 к.с. и 5-степенна ръчна скоростна кутия. След него идва версията със 110 к.с. на същия 1,0-литров 3-цилиндров турбо мотор, която може да се поръча с 6-степенна механична или 7-степенна автоматична трансмисия. Най-мощният двигател е 4-цилиндров и обем 1,5 литра. Мощността му е 150 к.с., които се справят отлично с лекото купе. Именно него тествах аз, при това в изпълнение R-Line. То не качва мощността, както някои надписи Ramus на задните стъкла на Е30 с кюстендилска регистрация, но придава стил.
Целия тест на новия VW Taigo може да прочетете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!