Н а 2 март стартира автомобилното изложение в Женева, но Volkswagen избра да дръпне „покривалото“ дни по-рано, показвайки ни визията на Golf GTI, GTD и GTE.
Очаквано, визията на GTI се откроява моментално от стандартния модел. Сред основните акценти е постоянно светещата ивица над радиаторнатка решетка, която преминава през почти цялата предница. Освен това над тази светеща ивица има червена (сива и синя при GTD и GTE) такава, като това вероятно е и най-откроимият детайл. Това не значи, че огромната пчелна пита в бронята и опционалният LED светлинен блок с разпръснати елементи не придават нужната агресия, напротив. GTI е „обут“ с нови джанти (което важи и за другите две версии), зад които се виждат червените спирачни апарати.
Новите LED стопове и модифициран спойлер изпъкват отзад. Окото приковава и дифузьорът с вградените два ауспуха. Емблематичното червено GTI лого вече е позиционирано по средата на вратата на багажника, точно под емблемата на VW.
Дизайнерите не са забравили и интериора, като всеки GTI е оборудван стандартно с нова 10-инчова инфоразвлекателна система, позиционирана над централната конзола. Приборният панел е дигитален, а човек може да избира между 30 цвята на амбиентното осветление. Седалките са със специфичен червен шев (син и сив при GTE и GTD). Алуминиевите педали и новият педал с червени акценти и логото GTI завършват картинката.
Подобно на предишното поколение, новото GTI се задвижва от 2,0-литров турбо двигател, свързан с 6-степенна ръчка или 7-степенен „автомат“ (опция). Мощността му е 245 к.с., а въртящият момент 370 Нм. Предното окачване е McPherson, задното – многоточково. Системата DCC (адаптивен контрол на шасито) реагира на пътните условия, като взима предвид завъртането на волна, спирането и ускорението, за да променя твърдостта на амортесьорите почти мигновено.
Версията GTD се задвижва от 2,0-литров турбо дизелов двигател с мощност 200 к.с., но въртящият момент е 400 Нм. Тук се предлага само 7-степенна DSG трансмисия.
VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)
Плъг-ин хибридът GTE разчита на 1,4-литров турбо бензинов мотор със 150 к.с., подпомаган от електромотор с мощност 115 к.с. Системната мощност е идентична с тази при GTI – 245 к.с., но с въртящ момент като на GTD (400 Нм). Компанията твърди, че GTE може да изминава до 60 км само на ток. Тук трансмисията е само 6-степенна DSG.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
VW Golf 8: кралят е мъртъв, да живее кралят (тест драйв)
Mercedes GLB дойде у нас със седем места и пет двигателя
Китайският Geely Icon предлага защита срещу коронавирус, харчи се като топъл хляб
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!