В ъпреки че е лидер в сферата на хибридната технология, Lexus и компанията-майка Toyota страняха от всеобщата тенденция. Но това се промени, след като двете компании приеха пълната електрификация (заедно с останалата част от индустрията) чрез UX 300e: първата стъпка от японската инициатива “Lexus Electrified”.
Базиран на субкомпактния SUV, лансиран миналата година, електрическият UX 300e се задвижва от електромотор, монтиран отпред, чиято мощност е 204 к.с. Той се захранва от литиево-йонна батерия с капацитет 54,3 kWh, която осигурява пробег от до 400 км, но според стария цикъл NEDC. Пакетът батерии е монтиран под пода на автомобила, като така се снижава центърът на тежестта. Това, заедно с допълнителната преработка на окачването и амортисьорите, подобрява характеристиките на управление.
Освен специфичните за модела джанти и „електрическата” емблема, други разлики с хибридните или ДВГ версиите няма. Lexus все още не разкрива никакви данни за динамиката на модела, но обещава, че UX 300e ще е „пъргав”. Водачът ще може да разчита на Drive Mode Select, за да конфигурира динамиката според нуждите си, като автомобилът е оборудван със спирачна система, предлагаща четири нива за регенериране на енергия. Любопитна е системата Active Sound Control (ASC), която вкарва в интериора звуци от заобикалящата среда, за да се даде на водача и пътниците естествено усещане за пътните условия.
Приложението LexusLink ще дава възможност за собственика да следи заряда на батерията и оставащия пробег от смартфона си. Чрез него ще може да се следи и кога батерията ще е заредена докрай, за да позволи на собственика да планира зареждането според нуждите си. Естествено ще има възможност и за дистанционен контрол на различни функции, например климатик, подгрев на седалките и размразяването на стъклата.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Tesla Cybertruck: като направен в час по трудово обучение
Стратегията за успех на Hyundai: водород и ток за 35 млрд. евро
Електрическата офанзива на Audi продължава с e-tron Sportback
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!