П рез май Европейската комисия направи редица предложения на членовете си, които да им помогнат да пестят енергия на фона на енергийната криза, причинена от войната в Украйна. В тези предложения имаше и призив към местните, регионалните и националните власти да намалят скоростта на движение по магистралите и населените зони.
Европейския съвет за пътна безопасност отдавна призовава Европейската комисия това да се случи, като предложението й за намаляване на скоростите по пътищата бе подкрепено от Европейския парламент през октомври 2021 г.
Сърбия въвежда нова система за измерване на скоростта
Сега ETSC пусна анкета до всички 27 членове на ЕС, за да получи обратна връзка за своето предложение.
„Нашето предложение е ЕС официално да предложи максимална скорост от 120 км/ч на магистралите, 80 км/ч извън града и 30 км/ч в населените зони,” коментира Антонио Авеносо, изпълнителен директор на ETSC.
Това предложение няма задължителен характер, но да не забравяме, че много често решенията в Брюксел предизвикват доста полемики. От друга страна поредният трагичен инцидент в София (водач на лекотоварен камион прегази 19-годишно момиче, чакащо на спирка на градския транспорт) говори, че у нас трябват мерки. Дори кардинални.
Към момента България е поела ангажимент да намали максималната скорост на магистралите от 140 на 130 км/ч. Гърция е отговорила, че ще намали скоростта извън града от 90 на 80 км/ч, като планира да въведе максимални 30 км/ч в населените места. Латвия ще въведе ограничение от 110 км/ч на магистралите и 20 км/ч в населените места!
Още по темата четете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!