Ф инансовият комитет на Сената предлага нова инициатива, която включва увеличение и удължаване на субсидиите за електромобили, които може да достигнат до $12 500.
Новата мярка предвижда, че за максималната субсидия от $12 500 ще се класират електрическите автомобили, произвеждани от членове на профсъюзите в САЩ и чиято препоръчителна цена от производителя е до $80 000. По-скъпите е-коли няма да могат да ползват субсидия.
Настоящата мярка предлага максимална федерална субсидия от $7500 за всеки електрически модел на пазара (без значение от цената). Тя се прекратява, когато отделният производител продаде общо 200 000 електромобили. Това значи, че Tesla и General Motors вече не се възползват от облекчението.
САЩ: $174 млрд. за електрификация на автопарк, производство и инфраструктура
Но предложената мярка “Clean Energy for America” ще върне двата производителя в играта, тъй като ще отпадне прага за общ брой продадени е-коли. Вместо това се казва, че субсидията ще отпадне до 3 години, след като 50% от продажбите на пътнически автомобили в САЩ станат електрически, съобщава Reuters.
Законопроектът предвижда произвежданите в САЩ електромобили да се възползват от $10 000 федерална субсидия, а тези, произведени от членове на профсъюзите – от пълния размер от $12 500. Последното изискване засяга Tesla, VW и други производители, в чийто заводи няма работнически профсъюзи. Вносните електромобили ще се класират за базовата субсидия от $7500.
General Motors спира да продава автомобил с ДВГ през 2035 г.
В новия законопроект, който трябва да бъде одобрен от Сената и Камарата на представителите, са включени и други стимули и данъчни облекчения (например 30% данъчен кредит за производителите за преоборудване или изграждане на нови производствени мощности), които Конгресът изчислява, че ще възлязат на $31 млрд. до 2031 г.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Това е най-скъпият нов автомобил за всички времена
Microlino 2.0: има ли логика в подобен електрически превоз
Нова батерия обещава 60 пъти по-бързо зареждане спрямо литиево-йонната
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!