Г ерманският концерн започна строежа на завод за батерия край Валенсия на стойност 3 млрд. евро, макар испанците да не са прегърнали с ентусиазъм идеята да карат електрически коли, кавва Уейн Грифитс, който е начело на подразделението Seat.
VW инвестира над 7 млрд. евро в изграждане на верига за доставки за производството на батериите в Испания, както и за производството на компактни електромобили за различните марки. Производството трябва да започне до 2026 г.
И Mercedes бие спирачка на електрическата трансформация, продължава развитието на ДВГ
Ясен е виновникът за слабите продажби на електромобили, това е „Мистър Бийн”
Но търсенето на EV се охлажда все повече, а китайските производители и Tesla атакуват конкурентната слабост на производителите в цяла Европа.
В Испания проникването на електрически автомобили на пазара е значително по-бавно от това на съседите. През миналата година едва 5,6% от продадените нови коли с били електрически, докато в ЕС процентът е 15.
Основна пречка за по-масовото навлизане на електромибилите е цената, като средно испанците са готови да похарчат под 28 000 евро за нова кола, показва клиентско проучване. Такава цена предлагат много малко е-модели. Тук може да се изтъкнат китайският MG ZS, стартиращ на цена около 20 000 евро.
Още автомобилни новини четете на CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!