В АЗ-2103 далеч не оправдава очакванията на Fiat, чието виждане за лукс се пресъздава от Fiat 124S. А запознатите с темата „Жигула” знаят, че 2103 е съвместна разработва между италианци и руснаци. Последните се стремят всячески да запазят унификацията на „копейката”. Затова руснаците получават 2103, а в Италия се появява 124S Speciale.
За високия жизнен статут на собствениците на 2103 говори хромът, двойните фарове и напълно новото арматурно табло с разделените скоростомер и оборотомер. Собствениците на руския лукс дори се радват на дървен фурнир по таблото и място за радио! Нещо повече, на задната пейка има дори подлакътник.
Тази „копейка” ще изненада мнозина със скрития под предния капак Cosworth Duratec
Ценовата разлика с „Копейка” е около 50%, но не само заради хрома. Новият модел е много по-динамичен от стандартния, ускорява до 100 км/ч за 19 секунди! А максималната скорост от 150 км/ч е непосилна дори и за „Волга”.
Проблемът се оказва сложното производство, естествено. Проблемно за руският инженерен гений са предните двойни фарове. Проблеми има и със задните светлини, както и други детайли, макар между 2101 и 2103 цели 80% от компонентите да са еднакви.
Колко „напомпан” е двигателя може да разберете на новия автомобилен сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!