П рез май 1987 г. ръководството на Toyota одобрява дизайна на проекта F1, който в последствия ще се превърне в първия модел на Lexus. Интересното е, че в този момент новата марка все още няма име.
Още по-любопитното е, че работа по проекта започва четири години по-рано (1983), когато председателят на Toyota - Ейджи Тойода – поставя пред инженерите си следната задача: да бъда създаден най-добрият автомобил в света. Проектът получава името F1 (от Flagship One, познат и като Circle F). Този модел трябва да е с най-добрата аеродинамика спрямо другите луксозни автомобили, да е супер тих вътре, супер комфортен и икономичен.
Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)
Проектът F1 завършва през 1989 г., като в това време по него са работили 60 дизайнера, 24 инженерни екипа, 1400 инженера, 2300 техници, 220 човека поддържащ персонал. За целия период са създадени 450 прототипа и са изразходвани над $1 млрд. От целия този труд се ражда LS.
През 1989 г., по време на изложението NAIAS в Детройт, пред публика дебютира Lexus LS 400, а продажбите на модела започват през септември.
Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)
Toyota се придържа към познатите, продълговати форми на другите луксозни производители, каквито са Mercedes и BMW. Голямо внимание е отделено на аеродинамиката, за да може да се покрият първоначално поставените цели за икономичност и динамика.
Задвижването идва от нов 4,0-литров атмосферен V8 двигател, обозначен 1UZ-FE. Той генерира 250 к.с. и 353 Нм въртящ момент, които се предават към задната ос посредством нова 4-степенна автоматична трансмисия. Lexus казва, че ускорението до 100 км/ч трае 8,5 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч.
Японският производител произвежда 14 пълноразмерни модела в период от 16 месеца (спрямо 6 за повечето нови модели), за да може да тества подробно всички параметри на автомобила, включително във въздушен тънел, в който моделите били оборудвани с микрофони в интериора, за да се измерва шумът.
Споменавайки интериора, на клиентите се предлага избор от 24 различни варианти на висококачествен дървен фурнир, който да се комбинира с кожената тапицерия. Когато се стига до създаването на приборното табло, дизайнерът Мичиказу Масу тръгва срещу модерното течение на дигитални дисплеи, като прави своя интерпретация на аналоговите прибори: всяка стрелка е вкарана в индивидуална фруоресцентна тръбичка, светваща преди да се включат останалите прибори като „миниатюрен светлинен меч”.
По това време американците ценят престижа най-много от всичко, като поставят динамиката едва на четвърто място. Затова компанията поставя дизайна на първо място, като той оставя „критичен елемент в развитието на всеки нов модел Lexus след това.”
Сред големите плюсове на LS 400 е неговата стартова цена от само $35 350 през 1989 г., което създава доста главоболия на германските конкуренти.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Евро 7 ще направи двигателите по-големи. От Porsche обясняват
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!