В одачът на стадото бикове от Санта Агата идва с още повече мощност след обновяването на модела в средата на жизнения му цикъл. Допълнението “S” към Aventador дава още по-аеродинамично купе, развито на базата на SV-модела. Предницата е още по-агресивна от преди, благодарение на изрязаните въздухоотвори в бронята, които насочват въздуха за охлаждане, но и спомагат за увеличаване на притискащата сила върху предницата.
Отзад дизайнерите на Lamborghini са дарили Aventador S с дифузьор, наподобяващ този от върховния в гамата модел SV с вертикални перки. Той играе няколко роли: намалява коефициента на челно съпротивление, но и оптимизира въздушната обтекаемост, спомагайки за генериране на по-висока притискаща сила. По средата на задната броня са разположени три отделни ауспуха, част от новоразработената изпускателна система, която е с 20% по-лека от преди. Що касае активния заден спойлер, той има три позиции, които се сменят в зависимост от скоростта и избрания режим на задвижване.
Благодарение на всички тези дизайнерски трикове, поставящи ударение върху аеродинамиката, Aventador S разчита на цели 130% по-високо аеродинамично притискане върху предната ос спрямо досегашния модел. Върху задната ос притискането е с 50% по-високо, когато крилото е в оптимално положение. По-интересното е, че притискането при режим на ниско съпротивление (най-хоризонтално положение на задния спойлер) е увеличен с невероятните 400%.
Моделът сега е обозначен като LP 740-4, което означава, че атмосферният 6,5-литров V12 двигател е оптимизиран с допълнителни 40 к.с. до общо 740. Те задвижват четирите колела посредством 7-степенна ISR скоростна кутия. Въртящият момент остава непроменен (690 Нм при 5500 об/мин). повечето „коне” са добавени чрез преформатиране на системата за променливо газоразпределение. Максималните обороти на двигателя също са увеличени до 8500 (от 8350 об./мин).
При сгазване на педала на газта, Aventador S се изстрелва от 0 до 100 км/ч за само 2,9 секунди, като препускането на стрелката на скоростомера ще спре на делението 350 км/ч.
Друга новост, въведена при модела,са новите поръчкови гуми Pirelli P Zero. Те са създадени специално за модела с цел подобряване на управлението и сцеплението, а също и за скъсяване на спирачния път. Споменавайки го, стандартно Aventador S е оборудван с карбон-керамични спирачни дискове, които укротяват звяра от 100 до 0 км/ч за само 31 метра.
Влизайки в купето, Lamborghini разкрива нов цифров приборен панел, характерен с няколко визии, сменящи се при избор на един от четирите режима на задвижване: Strada, Sport, Corsa и новият конфигурируем Ego. Доставките на модела започват през пролетта, а стартовата му цена в Европа е 281 555 евро.
Четете още:
Красивото двуврато купе Mercedes-Benz C 124 навършва 30 години
Citroen C3 открива haute couture сезона в супермини сегмента (тест драйв)
На върха (за момента) в гамата на „петицата” застава BMW M550i xDrive
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!