З а пръв път Rimac C-Two бе показан през 2018 г. като концепция. Три години по-късно виждаме това творение на инженерния гений, който впечатлява с визия, но най-вече с изумителни решения и технологичния параметри. И вече автомобилът носи името Rimac Nevera. Името е хърватско (какъвто е и основателят на компанията Мате Римац), като с него се нарича неочаквана и силна средиземноморска буря.
Неочаквана и силна е бурята, която самият автомобил генерира на пътя. Като за начало, Rimac Nеvera се отличава доста от концепцията, като резултатът е 34% по-висока аеродинамична ефективност. За целта са променени формата на колоните, дизайнът на дифузьорите, сплитерите, радиаторите и др.
Освен това, променените вентилационни отвори и охлаждащи канали са повишили охлаждащата ефективност с 30% на спирачките и задвижващата система при ниски скорости (със 7% при високи скорости).
Най-интересно от дизайнерска гледна точка са многото активни аеро елементи, които позволяват на Nevera минава от режим на „висока притискаща сила” в режим на „ниско съпротивление”. Когато автомобилът е в последния режим, хърватският електрически хиперавтомибил намалява коефициента на челно въздушно съпротивление със 17,5%, постигайки коефициент от 0,3. Притискането върху купето се увеличава с 326%, когато се избере режим на „висока притискаща сила”.
Новата Nevera разчита на четири специално разработени електромотора, генериращи комбинирана мощност от 1914 к.с. и 2360 Нм въртящ момент. Те се захранват от Н-образна батерия литиево/манганова/никел батерия с капацитет 120 kWh, разработена от нулата от Rimac.
Компанията твърди, че Nevera е способна да ускори от 0 до 96 км/ч за 1,85 секунди, а ускорението от 0 до 160 км/ч става за 5,3 секунди. Дистанцията от четвърт миля се взима за 8,6 секунди, границата от 300 км/ч моделът стига за 9,3 секунди, а максималната скорост е 412 км/ч.
Rimac казва, че карбоновият монокок е една от най-технологичните части на автомобила. Дизайнът е обгръща пакета батерии и формира „невероятно здрава структура”, чиято торсионна здравина е 70 000 Нм/градус. Самият пакет батерии добавя 37% структурна здравина на карбоновия монокок. Нещо повече, разпределението на тежестта между предната и задната ос е впечатляващо: 48/52.
Rimac Nevera е оборудван с първия в света AI Driver Coach, система, която ще оценява представянето и ще дава насоки, които да помогнат на водача да подобри пилотирането си на писта. Rimac Driving Coach използва на 12 ултразвукови сензора, 13 камери, 6 радара и операционна система NVIDIA Pegasus, за да изучава пистите и да учи водачите на пилотиране. Системата ще е налична през 2022 г. чрез т. нар. актуализация по въздуха.
Ще бъдат произведени само 150 бройки от този автомобил, като стартовата цена на всеки ще е 2 млн. евро.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!