Volkswagen и дизел не е най-доброто словосъчетание през последните над четири години. Затова може да се приеме като изненада дебютът в Женева на Touareg V8 TDI, за който маркетинг директора на VW Юрген Стакман заяви пред TopGear, че това „вероятно е последният V8 дизел”, който „ще даде на Touareg V8 колекционерска стойност”.
Мощността на двигателя е 421 к.с. (в диапазона 3500 до 5000 об./мин), с което Touareg се превръща в най-мощния дизелов SUV на германски производител. Максималният въртящ момент на 4.0-литровият осемцилиндров мотор достига нивото на този на суперспортни автомобили: 900 нютонметра (в диапазона 1000 до 3250 об./мин). Touareg V8 TDI демонстрира своята динамична природа, когато ускорява от нула до 100 км/ч: 4,9 секунди. Както и версиите с V6 агрегат в продуктовата гама, новият V8 покрива условията на стандарта за емисии Euro-6d-TEMP. Бъдещият флагман на марката ще се появи на пазара в определени държави в края на май 2019 г.
Сравнено с иначе добре оборудваните V6 модели, стандартното оборудване на V8 е допълнително разширено: в допълнение е налично въздушно окачване, заден капак с електрическо отваряне и затваряне, комфортни седалки, педали от благородна стомана и пакет “Light & Sight” Освен това, Touareg V8 TDI е оборудван с 19-цолови алуминиеви джанти Tirano (стандартно) вместо 18-цоловите.
Любителите на добре познатия бензинов двигател са останали доволни от премиерата на Volkswagen T-Roc R. Моделът разчите на 4-цилиндров двигател TSI с работен обем 2,0 литра. Той генерира 300 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм. Задвижването е 4Motion, а мощността се изпраща към двете оси посредством 7-степенна DSG трансмисия с два съединителя. Тази комбинация осигурява отлично ускорение. Volkswagen T-Roc R се ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, а максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч.
Спортната ходова част (с намален клиренс) осигурява идеално поведение на пътя, а включеното в стандартното оборудване прогресивна кормилна уредба играе важна роля в осигуряването на отлична динамика. Спирачната система със 17-цолови дискове, която досега се предлагаше само при Volkswagen Golf R Performance на свой ред осигурява висока ефективност при спиране.
Сред възможностите за избор на режим на шофиране е и специалният състезателен режим, който гарантира особено динамично преживяване на пътя. Тези професионални характеристики се допълват и от функцията „launch control” за оптимален старт.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Руският Rolls-Royce дебютира в Женева
Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия
Хиперавтомобилът на Koenigsegg заявява максимална скорост 480 км/ч
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!