Н ейтън Олгрен определено не е най-силната роля на Том Круз, но Кен Уатанабе компенсира и за него, а „Последният самурай” е един епичен разказ за традиция, чест, ценности, „опаковани” в невероятни костюми, декори и звук (по една номинация „Оскар” за тях). А страхотният образ на Морицугу Кацумото пресъздава по впечатляващ начин една отдавна отминала епоха, в която честта на самурая е била движеща сила на цяла нация.
Мисля си за страхотната сцена с цъфналите вишневи дръвчета докато съм се настанил удобно зад волана на новия Outback, а аналогията ми съвсем не е случайна. Изпълнението на Кен Уатанабе сравнявам с това на Subaru, а Outback е съвременният Кацумото – верен на традициите, но и черпещ знания от американския си приятел Олгрен.
Subaru е компания, която има твърдо ядро клиенти и още по-твърдо ядро фенове, които ще се радват да разберат, че шестото поколение на Outback продължава да залага на добре изпитаните философия и технологии, с които е позната марката. Тук няма електрификация, но за сметка на това моделът е силно променен, особено вътре, където виждаме един много по-модерен, луксозен и дигитализиран интериор.
Залагайки на своите най-силни черти, Outback представлява един от най-цивилизованите начини да отидете в някоя нецивилизована дестинация. Още с появата си през 1995 г. той се превърна в абсолютен хит на пазари като Северна Америка и Австралия. Неговият успех накара други производители да представят подобни конкуренти със същата кросоувър концепция, каквито са Audi A6 Allroad и Volvo XC70.
Renault влиза в забранената територия с Arkana (тест драйв)
BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)
Тази концепция предлага комбинация от характеристики на лек автомобил и възможности за пресечен терен на SUV. Това е традиция, на която Outback дължи своята история и успех. Когато се появи през 1995 г., Outback бе комби версията на Lagacy. Днес дизайнът на модела е изключително категоричен като излъчване, а в комбинация с размерите доближава модела до класа на кросоувърите, което е страхотно предвид вкусовите предпочитания на клиентите през последните години.
Същите в България са абсолютно убедени, че кросоувър/SUV задължително трябва да е със задвижване на четирите колела. Е, тук дори няма да им се налага да задават въпроса „Има ли 4х4?”, тъй като този тип задвижване е залегнало дълбоко във философията на Subaru. Новият модел продължава да разчита на Symmetrical AWD и боксеров двигател. От компанията изтъкват, че почти 90% от частите на 2,5-литровия Boxer са модифицирани или подобрени. Мощността на агрегата е 124 kW (167 к.с.). Силно модифицирана (80%) е и CVT Lineartronic трансмисията, която прехвърля въртящия момент от 252 Нм към четирите колела.
Outback винаги се е славел с високата си проходимост, затова и трябва да маркирам системата X-MODE, с която водачът може да избере режими Snow/Dirt и D.Snow/Mud. Аз офроуд на съм шофирал, но параметрите на автомобила са гарант за тях. Първият от тях е минималният просвет от 213 мм (200 досега), а промените в предния и задния надвес отварят ъгъли на заход и отход от съответно 19,7 и 22,6 градуса.
Isuzu D-Max e играч от старата школа (тест драйв)
Citroen залага пластичен експлозив С-4 (тест драйв)
Преди години комплектът боксеров двигател и симетрично задвижване на четирите колела бе достатъчен за феновете. Тази комбинация е основата, върху която компанията се разви и която продължава да е неразделна част от всеки модел на Subaru. Но тя вече не е достатъчна, за да привличаш нови клиенти в шоурумовете. Затова, без да омаловажавам нито боксера, нито Symmetrical All-Wheel Drive, трябва да отдам заслуженото на интериора. Само ще маркирам факта (без ни най-малко да го подценявам), че вътрешното пространство е наистина огромно. Мястото в областта на краката отзад мога да го сравнявам само със същия параметър в Skoda Superb, а този автомобил за мен е еталон по този параметър.
Но далеч по-важно е усещането, което интериорът остава у мен. Признавам си, че отдавна не бях тествал Subaru, затова и очакванията ми бяха за „дървени” пластмасови материали от близкото минало. Нищо подобно, напротив. Въпросните пластмаси са дори приятни на допир, като са сведени до възможния минимум. Цялото табло (дори под скоростния лост) и вратите са тапицирани в кожа, а усещането, което изпитах го асоциирам с усещането и изработката в Lexus. Седалката осигуряват комфортна позиция на шофьорското място, неутрализирайки страничните ефекти при по-дълъг престой зад волана. Впечатление прави отличната обезшуменост на купето (67dB), което допълнително влияе на отличните впечатления, които остава Outback.
Аромат и доза кофеин с електрическата Opel Mokka (тест драйв)
Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)
Приборното табло е комбинация между традиционните скоростомер и оборотомер, между които е MFD (Multi Function Display). На централната конзола е позиционират 11,6-инчов WVGA (Wide Video Graphic Array) вертикален екран. Физическите бутони (например SRVD и X-Mode) са сведени до минимум, замени от дигитални, появяващи се на централния дисплей. Интересното е, че доста бързо човек се ориентира и боравенето по време на движение не е проблем. До скоростния лост има превключвател, който активира системата Multi View Monitor System, състояща се от предна, задна и странична камера.
Те имат своето важно значение на пресен терен, но на асфалта аз търся друго от автомобила. В този случай: комфорт. Има го в изобилие както в интериора, така и по време на движение. Очакванията ми той да бъде развален от вариаторната трансмисия не се оправдаха. По принцип не харесвам този тип кутии, но трябва да изтъкна факта, че вероятно Lineartronic вариатора на Subaru е най-добрия. Причината е, че трансмисията сменя предавките като класическа 8-степенен „автомат”. Напрежение се усеща само при кик-даун ускорение, но като цяло този вариатор е наистина добър.
Иначе моделът не може да се похвали със спринтьорски качества (ускорение до 100 км/ч за 10,2 секунди), затова и не съм търсил такива у него. По-голямата височина на каросерията взима своя дан с леко накланяне в завоите, но силата (освен извън пътя) е в плавното поемане на неравностите при движение с максимално разрешената скорост по магистрала. След близо 400 км връщам автомобила при среден разход от 8,9 л/100 км. Не съм го жалил, като най-висок разход постигнах при изкачване към „Шилингарника” (9,4 л/100 км), а най-нисък на междуградското около Банско (8,6 л/100 км).
Сред традиционните ценности на Subaru е и грижата за безопасността на пътниците. Новият Outback е оборудван с 11 важни помощника на водача, обединени под името ЕyeSight. В този набор има е камера, следяща концентрацията на водача. Но тя може да е доста дразнеща, тъй като всеки път, когато погледнех съпругата в процеса на разговора ни, алармен сигнал ме стряскаше и в таблото се изписваше съобщение да си гледам пътя. Е, гледах си го и останах много доволен от това, което предлага Outback. Остава и клиентите да са готови да платят над 91 хиляди за Premium изпълнението, което тествах аз.
Технически характеристики:
Subaru Outback 2,5i CVT
Размери
Дължина, мм: 4870
Широчина, мм: 1875
Височина, мм: 1675
Междуосие, мм: 2745
Маса, кг: 1664
Двигател
Тип: боксер, 4-цилиндро
Работен обем, куб. см: 2498
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 169 при 5000 - 5800
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 252 при 3800
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 193
Ускорение 0-96 км/ч, сек: 10,2
Среден разход, л/100 км: 8,6
Вредни емисии СО2, г/км: 193
Базова цена на модела, лв. с ДДС: 78 480 (Style)
Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 91 480 (Premium)
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!