Porsche Cayenne Turbo Е-Hybrid е чудовищен (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

Д жордж Р. Р. Мартин е един (феновете на Толкин ще ни се разсърдят, ако кажем „най“) от най-добрите разказвачи, създатели на светове и персонажи, чиято дълбочина на развитие трудно може да бъде конкурирана. Именно тя е това, което го отличава от всички останали, защото Средната земя е също толкова пленителна, но има ли там толкова многопластов герой, колкото например е Церсей Ланистър?

Моите умения зад клавиатурата не достигат и половин процент от тези на великия писател, затова и единственото, което ми идва на ум, когато се върна към уикенда ми зад волана на Porsche Cayenne Turbo Е-Hybrid, са клишетата.

А тях ги мразя, мразя ги много независимо дали става въпрос за най-тъпите сравнения, социалните клишета или тези, залегнали в общественото съзнание. Но истината е, че понякога няма възможност клишетата да бъдат избегнати.

А такива ми се набиват в съзнанието в мига, в който седнах зад волана на Porsche Cayenne Turbo. Пред сетивата ми се разкри „Сблъсък на крале“, без тук да визирам Войната на петимата крале (Джофри, чичовците му Ренли и Станис, Роб Старк и Бейлон Грейджой), а умението на Porsche да сътвори толкова сложен персонаж, колкото е този плъг-ин хибриден Cayenne.

Зад волана на Porsche Cayenne Turbo e-Hybrid

Той е най-силният (разбирай – най-мощният) в историята на модела, държи на традициите (под формата на V8), но и гледа към новото време (с електромотор между двигателя и 8-степенната кутия), но най-важното – успява да маскира най-голямата си слабост (теглото от 2,6 тона) чрез нови амортисьори и умни системи на окачването, които работят толкова добре, че се чудиш кой зъл мозък в Щутгарт стои зад всичко това.

Източник: CarMarket.bg

Погледнат отвън, Cayenne Turbo е едновременно брутален и стилен, като за последното способства факта, че на мое разположение е версията Coupe със скосена линия. Тя омекотява общото впечатление, което остава автомобил с дължина почти 5 м и широчина два.

Но не се залъгвайте, Cayenne Turbo е като огнедишащият дракон Каракс, който поема кислород през гигантските въздуховоди пред предните колела и издиша огън и жупел през двете двойки матирани стоманени ауспуси отзад.

Hyundai Ioniq 5 N е всичко онова, което другите EV-та не са (тест драйв)

Dacia Duster: шансът да не го харесаш е минимален (тест драйв)

Джантите, изненадващо, са „само“ 21-цолови, монтирани под раздутите колесни арки. Зад тях имаме вентилирани спирачни дискове с диаметър 420 мм отпред и червени 10(!) бутални спирачни апарати. Такива се налагат, защото първите 3 страници (от дългия 15 страници pdf с оборудване на модела) са само цифри. Сред тях изпъква факта, че това е най-мощният Cayenne до момента, който ускорява до 295 км/ч, а за укротяването на 2,6 тона се изисква сериозна сила.

И преди да стигна до въпросните 3 страници с цифри, ще хвърля още две в обръщение. Фаровете HD Matrix LED (екстра) са изградени от над 32 000 пиксела на светлинно тяло. Яркостта на модулите може да се регулира в повече от 1000 стъпки в зависимост от ситуацията на шофиране.

Източник: CarMarket.bg

Най-важното е скрито под „бронята“ на Каракс. Съжалявам, че това се отнася и за V-осмака под пластмасовия капак, но някои неща са задължителни и трудно могат да се избегнат. Успокоението е, че продължаваме да имаме V8, който при това е доразвит. Направено е чрез по-високото налягане за впръскване на горивото, благодарение на което се оптимизира горенето, за да не остава гориво по стените на цилиндрите. Имаме също променливо отваряне на клапаните в допълнение към променливите фази на газоразпределение, насочени към подобряване на ефективността на термалния процес. Twin-scroll турбините са заменени със single-scroll, чиято производителност е по-добра, когато оборотите достигнат 6800.

Резултатът от всичко това е, че от този двигател са извадени 599 к.с. и 800 Нм, но това е само едната част на уравнението. Втората е монтирана между V-осмака и 8-степенната трансмисия, а именно електромоторът с мощност 130 kW (176 к.с.), доста над този със 100 kW (136 к.с.) в Cayenne Turbo S E-Hybrid.

Източник: CarMarket.bg

Всичко това ни води до системна мощност от 739 к.с. и 950 Нм. Те са виновни за ускорението на Cayenne Turbo E-Hybrid от 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, като максималната му скорост е 295 км/ч.

Сравнен със своя предшественик, новият Turbo E-Hybrid разчита и на много по-голямо батерия с капацитет 25,9 kWh (22 нето), докато преди тя бе 17,9 kWh. Автомобилът стартира винаги в електрически режим, като техническите параметри казват, че при смесен цикъл моделът може да измине 72 км само на ток. Заредих батерията в Бургас, на 100% ми показа... 72 км.

Източник: CarMarket.bg

Не по-малко впечатляващи са другите инженерни решения, които не могат да се изразят с цифри, но те са в основата горните да могат да се разгръщат така, че Porsche да е оставал извън сравненията между BMW и Mercedes. Причината е, че спортните му качества са в отделна лига независимо дали говорим за 911, дали говорим за 2,6-тонно чудовище. И в двата случая каросерията винаги стои водоравно на асфалта.

Да, Cayenne не може да „танцува“ като Panamera (напишете Panamera Dancing в „Тубата“, за да разберете какво имам предвид), но има достатъчно предпоставки за отсъствието на наклон на каросерията при завиване, рязко ускорение или спиране.

Източник: CarMarket.bg

Те идват под формата на стоманеното пружинно окачване, включващо Porsche Active Suspension Management (PASM) и новите амортисьори с двукамерна технология с два клапана. Те гарантират възможност за настройка на твърдостта на компресия и декомпресия. Отделно моделът разчита на функция за самонивелиране, както и на запазената марка, системата Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Тя осигурява променливо разпределение на въртящия момент между задните колела, като, ей така, за разкош на задния мост има и електронно контролиран диференциал.

От всичко това най-впечатляващ е начинът, по който Porsche е накарал всички тези системи и технологии да работят като една, когато натиснеш педала на газта. Да, не съм го карал на писта (и ми е странно такава кола да се напъва на писта, не че не може), но фактът, че може да караш спокойно тази кола с една ръка (неразумно е, знам) при всякакви скорости, говори за увереността, която вдъхва.

Източник: CarMarket.bg

Усещаш я в мига, в който седнеш зад волана. Същият е единствената критика, която мога да се сетя и изкажа по адрес на Cayenne Turbo e-Hubrid – някак прекалено прост е за автомобил с подобни качества и заявка, много фолсквагенски, ако мога така да се изразя. Очакваш повече и от Head-up дисплея, но като оставя настрана тези забележки, интериорът е точно това, което очакваш от Porsche – еднозначност. Лукс, качество и ергономия.

Спортните седалки са с 18 позиции за настройка и масаж, приборното табло вече е дигитално (за добро или лошо), пред предния пътник има трети (опционален) дисплей. Моят спътник се изкефи много от този факт. От мястото зад волана не виждаш абсолютно нищо на него. Хронографът по средата на арматурното табло значи едно – Sport Chrono пакет. Иконите на централния 12,3-инчов дисплей са интуитивни за работа. Спомага и фактът, че контролът на климатика е свален на централния тунел, където имаме комбинация между бутони и сензори. Одобрявам, много. За разлика от разположения в ляво на кормилната колона старт-стоп бутон, това ми изглежда сбъркано.

Източник: CarMarket.bg

Двете характерни дръжки на централния тунел са запазени, докато превклювателят за трансмисията вече е изнесен на таблото. Върху волана има въртящ се регулатор за избор на седемте режима (тук в повече са хибридният и електрическият режими). Отзад мястото в областта на краката е огромно, средната седалка е компромисна, в задната част на предните подглавници има заготовки за монтиране на екрани, покривът е стъклен, фиксиран, с щора. Има опция той да бъде заменен от карбонов с цел да се икономисат килограми, но не и в този случай. Багажникът си е малък за толкова голям автомобил, но това е разбираемо предвид факта, че под пода му е монтирана батерията.

Няма да крия, че доставих удоволствие на сетивата си в режим Sport+ и втвърдени амортисьори. Може да усещаш всяка една неравност на „Тракия“, но от време на време подобна терапия за разбиване на камъните в бъбреците си е полезна. Кратко превключване в който и да е друг режим показва огромната разлика в твърдостта на окачването. Иначе в Sport и Sport+ въртящият момент вече отива преимуществено към задната ос (около 60%). Завиващите задни колела също влизат в действие, за да се осигури още по-голяма стабилност при висока скорост.

Източник: CarMarket.bg

На волана има лостчета за контрол на 8-степенната ZF трансмисия, но от тях нямах нужда, защото тази кутия е развила телепатични умения. А и не съм карал в завои, признавам.

И въпреки това е впечатляващо как този огромен автомобил остава в хоризонтално положение, дори когато набиеш рязко спирачките. Не се наемам да говоря как ще се справя в някой високопланински проход, но не бих се притеснил да предположа, че ще е една идея над представянето на Х5М/Х6М.

Най-трудно свикнах с педала на спирачките, твърд е и, как да го нарека, може би непостоянен, променящ твърдостта си, което е разбираемо предвид рекуперацията на енергия.

Източник: CarMarket.bg

Широчината на възможностите на Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid е поразителна. Може да се движите безшумно на ток в града, но може и да избълва огън при всяко по-рязко натискане на газта, като е готов да предизвика най-мощните от своите луксозни SUV конкуренти. Не си го представям да излиза извън пътя, трябва да сте мародер, за да му причините това. А и кола за 400+ хиляди лева не е направена да се валя в калта.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Porsche Cayenne Turbo e-Hybrid

Размери

Дължина, мм: 4930

Широчина, мм: 1983

Височина, мм: 1685

Междуосие, мм: 2895

Тегло, кг: 2645

Двигател

Вид: V8, турбо

Работен обем, куб. см: 3996

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 599 при 6000-6800

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 800 при 2400-4500

Батерия

Капацитет, бруто/нето, kWh: 25,9/21,8

Системна мощност

Макс. мощност, к.с.: 739

Макс. въртящ момент: 950

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 295

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,7

Среден разход, л/100 км: 2,0 – 1,7

Вредни емисии СО2, г/км: 43 - 40

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 372 000

- Госпожо, защо чак сега съобщавате за обира в дома ви? - Отначало мислех, че мъжът ми си е търсил чорапите...
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Почина езиковедът проф. Венче Попова

Почина езиковедът проф. Венче Попова

България Преди 1 час

Проф. Попова е дългогодишен директор на Летния семинар по български език, литература и култура към Софийския университет

Изтече документ с плана на Русия за Украйна: Война и разделение

Изтече документ с плана на Русия за Украйна: Война и разделение

Свят Преди 2 часа

Според документа войната ще продължи до 2026 г.

Безплатен ускорен курс по дигитален маркетинг само за 2 седмици!

Безплатен ускорен курс по дигитален маркетинг само за 2 седмици!

Технологии Преди 2 часа

Записването е отворено до 5 април 2025 г, можете да се запишете още днес!

Румънци номинират Тръмп за Нобелова награда за мир

Румънци номинират Тръмп за Нобелова награда за мир

Свят Преди 3 часа

SNSPA ще покани и други университети, национални и международни партньори, да се присъединят към инициативата

Тръмп заплаши Франция и ЕС с алкохолна война

Тръмп заплаши Франция и ЕС с алкохолна война

Свят Преди 3 часа

Този ход е ответна мярка срещу митата на ЕС върху уискито

Германска шпионска агенция смята, че "COVID-19 вероятно е започнал в лаборатория“

Германска шпионска агенция смята, че "COVID-19 вероятно е започнал в лаборатория“

Свят Преди 3 часа

Задачата е била възложена от кабинета на тогавашния германски канцлер Ангела Меркел

"Самолетът на Деня на Страшния съд" беше забелязан над Средния Запад в САЩ

"Самолетът на Деня на Страшния съд" беше забелязан над Средния Запад в САЩ

Свят Преди 3 часа

Самолетите „Страшния съд“ са проектирани да функционират като летящи военни командни центрове в случай на ядрен конфликт

Технология без батерии: Иновация за мониторинг на почвата

Технология без батерии: Иновация за мониторинг на почвата

Свят Преди 3 часа

„Знаех, че има нужда от по-евтини, достъпни и лесни за използване тестери за здравето на почвата“

Премиерът на РС Македония атакува България за правата на македонците

Премиерът на РС Македония атакува България за правата на македонците

Свят Преди 3 часа

Мицкоски: Не трябва да позволяваме европейското бъдеще да зависи от решаването на двустранни въпроси

Политически нокаут? Румънска евродепутатка влиза в президентската надпревара с боксови ръкавици

Политически нокаут? Румънска евродепутатка влиза в президентската надпревара с боксови ръкавици

Свят Преди 4 часа

Тя беше посрещната пред сградата на бюрото от около 200 симпатизанти

Въздействието на изкуствения интелект върху авторските права

Въздействието на изкуствения интелект върху авторските права

Свят Преди 4 часа

Артисти изразяват загриженост, че AI моделите използват техните творби без тяхното знание или съгласие

.

Още малко топло време, след уикенда - сняг

България Преди 4 часа

Астрономическата пролет настъпва на 20 март

"Нова Броудкастинг Груп" ексклузивно ще излъчва Формула 1, Формула 2 и Формула 3

"Нова Броудкастинг Груп" ексклузивно ще излъчва Формула 1, Формула 2 и Формула 3

Любопитно Преди 4 часа

Гледайте всички стартове на българския шампион Никола Цолов

Общественият съвет към ЦИК: КС да публикува всички документи по делото за изборите

Общественият съвет към ЦИК: КС да публикува всички документи по делото за изборите

България Преди 4 часа

Това се казва в позиция на Обществения съвет към ЦИК

Кейт Мос разтревожи феновете си на Седмицата на модата в Париж (ВИДЕО)

Кейт Мос разтревожи феновете си на Седмицата на модата в Париж (ВИДЕО)

Любопитно Преди 5 часа

Кейт беше в Париж за Седмицата на модата заедно с 22-годишната си дъщеря Лила

Радев: Институциите се делегитимираха една друга

Радев: Институциите се делегитимираха една друга

България Преди 5 часа

Машинното гласуване е един от начините да се върне доверието в изборите, смята президентът