С ъс сигурност най-верните клиенти на Porsche са изпаднали в амок, когато стана ясно, че компанията ще пусне на пазара всъдеход. Реалността обаче показа, че Cayenne е една от най-добрите машини в класа си. Така, както 911 се ползва със статута на икона сред спортните автомобили, Cayenne пренаписа правилата и нагласите на клиентите към това, какво могат и трябва да очакват от своя луксозен 4x4 автомобил.
Преди години покупката на Cayenne беше сигурен начин да се изфукаш пред най-добрите си приятели. Масивният всъдеход се продаваше като кило банани преди 89-а. Когато се появи второто поколение на модела през 2010 г., от компанията се опитаха да наблегнат върху думата екология, затова се появиха Cayenne Diesel и, забележете, Cayenne Hybrid. Данните за консумацията на гориво средно са с 20% надолу, като дори Turbo е стандартно със stop-start система. Нищо лошо във всичко това, напротив. Но кой ще си купи дизелово Porsche? По-добре да си спестиш няколко десетки хиляди и да си вземеш Touareg. При Porsche истината е бензинът, макар сега Филип да се прехласва по дизела, с който изглежда започва доминация на Porsche в „24 часа на Льо Ман”.
Малкият дизел не е нищо особено със своите 272 к.с., като дори не може да достигне еектрически ограничената максимална скорост от 250 км/ч. По-друг е случаят при Diesel S, тъй като тук вече говорим за 4,1-литров дизелов мотор и впечатляващите 850 Нм (385 к.с.), които гарантират ускорение до 100 км/ч за 5,4 секунди. Средният му разход по заводски параметри е 8,2 л/100 км.
Интересното е, че дори Turbo не бе подминат от политическите директиви: намаляване на разходите и вредните емисии. При втория Turbo разходът е с цели 23% надолу до средно 11,5 л/100 км, но това е почти невъзможно да се види на борд компютъра.
Вторият Cayenne изглежда по-компактен от първата генерация (макар реално да е пораснал на дължина), което леко смекчава неприязънта на обществото към този модел. Моделът е по-красив, по-спортен, определено по-луксозен и рафиниран. За това определено влияние оказва коренно промененото оформление на интериора, като дизайнът на уредите много прилича на Panamera. Ако се опитате да преброите бутоните в интериора ще срещнете сериозна трудност, защото са над 70. И то без тези на седалките и вратите... За всеки друг автомобил може да се каже, че е безрасъдно, гадно и недопустимо. Тук обаче това си има своя чар.
Със сигурност сте убедени, че тази кола не може да се кара бавно. Бъркате, просто е доста по-трудно. Но пък ако успеете, Cayenne се превръща в истинска лимузина.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Руснаци започват тестове на безпилотния автобус „Матрьошка”
Новото BMW X3 поставя стандарти и въвежда топ версията M40i
Suzuki Baleno е идеалната алтернатива на Марешки (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!