П олша е една от европейските държави с най-голямо автомобилно производство на континента, но страната няма своя родна автомобилна марка, след като FSO спря да прави коли през 2011 г.
Този факт е на път да се промени, след като преди седмица бяха представени два чисти електромобила. Това направи съвместното предприятие между четири полски компании ElectroMobility Poland, ползващ се с държавната подкрепа от 2016 г. Те създадоха марката Izera (на името на планината Изера в Югозападна Полша), която представи електрически SUV и хечбек, наречени съответно Z100 и T100.

Целта пред двата модела е да влязат в производство през 2023 г., превръщайки идеята за полски електромобил в реалност. Когато (и ако) влязат в производство, те вероятно ще претърпят някои промени спрямо тези прототипи, макар изпълнителният директор на ElectroMobility Poland да казва, че серийните модели „ще запазят характеристиките на представените автомобили”.

Двата електромобила обещават интересни характеристики. Пробегът им трябва да е до 400 км, а ускорението до 100 км/ч – под 8 секунди. Izera цели да предложи два пакета с батерии, съвместими с домашно стенно зарядно, както е възможност за бързо зареждане на обществена станция.

За момента повече технически подробности липсват, но ElectroMobility Poland казва, че е на финалната права в преговорите с немската EDAG Engineering да ползва тяхна платформа. „Това означава, че проектът е готов да влезе във финалния си стадий на изпълнения, включително построяване на завод,” се казва в прессъобщението на компанията.
Важен партньор в проекта е италианското дизайнерско студио Torino Design. Пред тях е била поставена задачата да направят просторни автомобили, тъй като Izera да се позиционира като семейна марка. Затова и двата модела разчитат на удължено междуосие.

Ако ви изглежда, че тези модели са ви познати, то трябва да знаете, че дългогодишният дизайнер в Тадеуш Йелек е консултирал проекта. Това вероятно обяснява, защо Izera SUV прилича на кръстоска между Jaguar F-Pace и I-Pace, погледнат отстрани.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Роналдо отпразнува титлата с кола за 8 млн. евро
Мъск е готов да сподели тайните на Tesla с конкурентите
Deloitte: 1/3 от продажбите към 2030 г. ще са на електромобили
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!