П редвид шумотевицата около дизеловите двигатели през последните няколко години и неизбежното обществено заключение, че самото гориво е проблем, а не начинът, по който се използва, е чудно, че производителите все още ги разработват. Те обаче го правят, а последният пример е e-Skyactiv D на Mazda - 3,3-литров редови шестцилиндров двигател за CX-60 SUV.
Дизеловите двигатели все още имат естествено предимство по отношение разхода на гориво, защото с по-високата степен на сгъстяване възпламеняват горивото, вместо да използват искра, а това води до превъзходна топлинна ефективност. В този смисъл Mazda изтласква границите още по-далеч с усъвършенствана технология, която нарече Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition (DCPCI).
Японски компании имат план за спасението на ДВГ
Въпреки че дава малко информация за това как точно работи DCPCI, компанията разкрива, че всяка горивна камера всъщност се състои от две яйцевидни горивни камери за подобряване на смесването на въздуха и горивото. Като цяло възпламеняването под налягане на предварително смесено гориво с кислород (PPCI) не е нова идея, тъй като е обект на изследвания от години в световен мащаб.
PPCI е форма на нискотемпературно горене (LTC), разположено някъде между обичайното дизелово възпламеняване, при което горивото и въздухът не се смесват равномерно през цилиндъра, и хомогенното възпламеняване чрез сгъстяване на заряда (HCCI).
Повече технически параметри за двигателя четете на автомобилния сайт CarMarket.bg
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!