Големите играчи в Германия постигнаха споразумение за спасение на дизела
Източник: netinfo
4

С лед почти две години постоянна кризи, германската автомобилна индустрия се обедини около общи стъпки в опит да спаси дизела в страната.

Вчера в Берлин се състоя спешна среща, свикана от правителството, на която изпълнителните директори на Volkswagen Group, Daimler и BMW Group се срещнаха с министри и политически лидери в опит да ги убедят, че, независимо от потока негативни новини, дизелът има бъдеще. Производителите са готови да модернизират допълнително своите съществуващи модели, за да намалят вредните емисии, а в замяна да се избегне политическо решение за забрана на дизеловите автомобили в страната. Такова, каквото вече бе взето във Франция и Великобритания.

Дизелът е нужен на немската автомобилна индустрия, за да послужи като буфер за спечелване на време до масовото разгръщане на електрификацията в моделната гама на всеки от производителите. В същото време в страната се чуват изключително много критики по адрес на Ангела Меркел и нейният управляващ блок, само два месеца преди изборите, който ръководи министерството, надзираващо автомобилната промишленост. От една страна вчерашният политически ход бе в отговор на тези критики, но от друга трябва да се търсят икономическите лостове, за да не се застраши индустрия със заети в нея над 800 000 човека.

Двете страни постигнаха споразумение по списък от мерки, целта на който е да понижи нивата на въглеродни оксиди (NOx) с 25% средно.

Именно NOx е една от причините за смога и здравословните проблеми в големите немски градове.

КОЛКО ЩЕ СТРУВА?

Ще струва няколко милиарда. Ще се започне със сервизна акция за около 5 млн. дизелови автомобила, покриващи стандартите Евро 5 и Евро 6. От тях Volkswagen ще отзове 3,8 млн. коли, Daimler 900 000, a BMW - 300 000. Повечето от автомобилите на Volkswagen вече веднъж са били подлагани на актуализация в следствие на прословутия „Дизелгейт”, но по около 100 евро на кола за допълнителен софтуерен фикс не са проблем за никого. Целта е по възможност да се избегне хардуерният фикс, тъй като при него разходите спокойно могат да достигнат и до 2000 евро на кола, което ще рече, че за всичките 5 млн. коли трябва да се дадат около 10 млрд. евро. Тези средства обаче ще са много по-ефективни за намаляване на вредните емисии.

Сред другите мерки за намаляване на вредните емисии са субсидии (формиране на фонд, в който участие ще имат и авто конмпаниите) за електрически автобуси, таксита и други градски превозни средства, а също и ангажимент за увеличаване броя на зарядните станции в страната.

Справянето с тази криза е трудно упражнение, тъй като всяко пето работно място в страната е обвързано с индустрията, а половината от търговския оборот на Германия се пада именно на автомобилите.

Но тези мерки не изглеждат решаващи за проблемите пред автомобилната индустрия като цяло. Според Карстен Брженски, топ икономист в ING-Diba, "индустрията и правителството трябва да намерят решение, как да посрещнат големия проблем, а именно структурната трансформация на промишлеността.”

Проблемът на VW, Daimler, BMW & Co. се казва DUH, екологичната лоби група, която задвижи мерките за забрана на дизеловите автомобили в Щутгарт през 2025 г. А те бяха потвърдени от регионалния съд миналата седмица.

Зеленото лоби заплаши, че ще задвижи подобни мерки и в други големи немски градове, ако мерките на компаниите не излязат от рамката (най-евтината) за доброволен софтуерен фикс.

Министърът на околната среда Барбара Хендрикс също вижда този софтуерен фикс само като първа стъпва за справяне с проблема. На политическия фронт тя се сблъсква с министъра на транспорта Александер Добринт. И докато двамата си отправят реплики по медиите, Зелената партия иска забрана за продажба на дизелови автомобили не през 2040 г., когато такава ще влезе във Франция и Великобритания, а още през 2030 г.

И докато текат поредицата от скандали, продажбите на дизелови автомобили в Гeрмания за първите 6 месеца е спаднала до 41,3% спрямо 46,9% за същия период минаата година. Това ще рече, че в края на 2017 г. в Германия за пръв път от 1990 г. може да се отчете увеличаване на емисиите СО2, тъй като дизеловите автомобили изхвърлят около 20% по-малко СО2 от бензиновите двигатели.

И тук се поставя въпросът за изоставането (за момента) на немските автомобилни компании на фронта на електромобилите. Но и в тази посока се правят сериозни крачки. Наскоро Audi обяви, че планира мерки, целта на които е да спести около 12 млрд. евро, което да бъдат насочени за електрификация на моделната гама.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Peugeot-Citroen завърши сделката по закупуване на Opel

Tesla Model 3 е с най-доброто съотношение долар за измината миля

J.D. Power определи Porsche за любима на клиентите

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
-Тате, защо жените не са ходили в казармата? - Сине, ти представяш ли си майка ти с калашник.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Зелените" са готови да участват в бъдещото германско правителство

"Зелените" са готови да участват в бъдещото германско правителство

Свят Преди 3 часа

Хабек изрази задоволството си от представянето на "Зелените" на днешните избори, които събраха 13% подкрепа

Желязков поздрави Фридрих Мерц за победата в Германия

Желязков поздрави Фридрих Мерц за победата в Германия

Свят Преди 3 часа

Очаквам с нетърпение задълбочаването на сътрудничеството ни като съюзници, коментира министър-председателят

Християндемократите печелят изборите в Германия с 29%

Християндемократите печелят изборите в Германия с 29%

Свят Преди 5 часа

Избирателната активност е 84% - най-високата от 1990 г. насам

Кирил Петков: Йонко Грозев ще е кандидатурата ни за конституционен съдия

Кирил Петков: Йонко Грозев ще е кандидатурата ни за конституционен съдия

България Преди 6 часа

"Нашата кандидатура за шеф на КЗК е Иван Стойнев, той ще е алтернатива на Росен Карадимов", потвърди още Петков

Нов протест в Сърбия, масова студентска демонстрация във Вършац

Нов протест в Сърбия, масова студентска демонстрация във Вършац

Свят Преди 6 часа

Демонстрации и блокади има днес и на други места в Сърбия

Зеленски: Готов съм да се оттегля от поста си, ако това означава мир за Украйна

Зеленски: Готов съм да се оттегля от поста си, ако това означава мир за Украйна

Свят Преди 6 часа

Това стана ясно по време на срещата за Украйна в Киев днес

Стив Уиткоф ще посети Близкия изток, за да обсъди споразумението между Израел и "Хамас"

Стив Уиткоф ще посети Близкия изток, за да обсъди споразумението между Израел и "Хамас"

Свят Преди 7 часа

Първата фаза на примирието приключва в началото на март

Модел на OnlyFans твърди, че е бременна след секс със 100 мъже за ден

Модел на OnlyFans твърди, че е бременна след секс със 100 мъже за ден

Любопитно Преди 7 часа

Бъдещата майка все още не разкрива други подробности относно бременността си

Сергей Лавров заминава на посещение в Турция

Сергей Лавров заминава на посещение в Турция

Свят Преди 8 часа

Той ще се срещне с турския си колега Хакан Фидан в понеделник

Разляха червена боя пред сградата на Руското посолство в София

Разляха червена боя пред сградата на Руското посолство в София

България Преди 8 часа

В района на посолството има жандармерия

"Молете се за мен": Папа Франциск с призив към вярващите

"Молете се за мен": Папа Франциск с призив към вярващите

Свят Преди 8 часа

Светият отец казва, че продължава болничното си лечение "с вяра"

Хиляди се събраха в Бейрут за погребението на Хасан Насралла (СНИМКИ)

Хиляди се събраха в Бейрут за погребението на Хасан Насралла (СНИМКИ)

Свят Преди 9 часа

Над 50 000 опечалени се събраха за поклонението на градския стадион "Камий Шамун"

"Като две капки вода за всяко дете и всеки родител" събра над 248 000 лева в подкрепа на най-малките деца и техните родители

"Като две капки вода за всяко дете и всеки родител" събра над 248 000 лева в подкрепа на най-малките деца и техните родители

Любопитно Преди 9 часа

С набраните средства УНИЦЕФ ще разшири програмата „Заедно от началото“ в три нови общини

Скиор загина на писта „Мечи чал“ край Чепеларе

Скиор загина на писта „Мечи чал“ край Чепеларе

България Преди 10 часа

Намерен е в безсъзнание, със следи от наранявания по тялото

<p>Лекар: Това заболяване може да доведе до фатален край</p>

Какво е наследствен ангиоедем? Ето какво трябва да знаем за това алергично заболяване

България Преди 10 часа

Болестта може да доведе до фатален край, предупреждава проф. Мария Стаевска