Големите играчи в Германия постигнаха споразумение за спасение на дизела
Източник: netinfo
4

С лед почти две години постоянна кризи, германската автомобилна индустрия се обедини около общи стъпки в опит да спаси дизела в страната.

Вчера в Берлин се състоя спешна среща, свикана от правителството, на която изпълнителните директори на Volkswagen Group, Daimler и BMW Group се срещнаха с министри и политически лидери в опит да ги убедят, че, независимо от потока негативни новини, дизелът има бъдеще. Производителите са готови да модернизират допълнително своите съществуващи модели, за да намалят вредните емисии, а в замяна да се избегне политическо решение за забрана на дизеловите автомобили в страната. Такова, каквото вече бе взето във Франция и Великобритания.

Дизелът е нужен на немската автомобилна индустрия, за да послужи като буфер за спечелване на време до масовото разгръщане на електрификацията в моделната гама на всеки от производителите. В същото време в страната се чуват изключително много критики по адрес на Ангела Меркел и нейният управляващ блок, само два месеца преди изборите, който ръководи министерството, надзираващо автомобилната промишленост. От една страна вчерашният политически ход бе в отговор на тези критики, но от друга трябва да се търсят икономическите лостове, за да не се застраши индустрия със заети в нея над 800 000 човека.

Двете страни постигнаха споразумение по списък от мерки, целта на който е да понижи нивата на въглеродни оксиди (NOx) с 25% средно.

Именно NOx е една от причините за смога и здравословните проблеми в големите немски градове.

КОЛКО ЩЕ СТРУВА?

Ще струва няколко милиарда. Ще се започне със сервизна акция за около 5 млн. дизелови автомобила, покриващи стандартите Евро 5 и Евро 6. От тях Volkswagen ще отзове 3,8 млн. коли, Daimler 900 000, a BMW - 300 000. Повечето от автомобилите на Volkswagen вече веднъж са били подлагани на актуализация в следствие на прословутия „Дизелгейт”, но по около 100 евро на кола за допълнителен софтуерен фикс не са проблем за никого. Целта е по възможност да се избегне хардуерният фикс, тъй като при него разходите спокойно могат да достигнат и до 2000 евро на кола, което ще рече, че за всичките 5 млн. коли трябва да се дадат около 10 млрд. евро. Тези средства обаче ще са много по-ефективни за намаляване на вредните емисии.

Сред другите мерки за намаляване на вредните емисии са субсидии (формиране на фонд, в който участие ще имат и авто конмпаниите) за електрически автобуси, таксита и други градски превозни средства, а също и ангажимент за увеличаване броя на зарядните станции в страната.

Справянето с тази криза е трудно упражнение, тъй като всяко пето работно място в страната е обвързано с индустрията, а половината от търговския оборот на Германия се пада именно на автомобилите.

Но тези мерки не изглеждат решаващи за проблемите пред автомобилната индустрия като цяло. Според Карстен Брженски, топ икономист в ING-Diba, "индустрията и правителството трябва да намерят решение, как да посрещнат големия проблем, а именно структурната трансформация на промишлеността.”

Проблемът на VW, Daimler, BMW & Co. се казва DUH, екологичната лоби група, която задвижи мерките за забрана на дизеловите автомобили в Щутгарт през 2025 г. А те бяха потвърдени от регионалния съд миналата седмица.

Зеленото лоби заплаши, че ще задвижи подобни мерки и в други големи немски градове, ако мерките на компаниите не излязат от рамката (най-евтината) за доброволен софтуерен фикс.

Министърът на околната среда Барбара Хендрикс също вижда този софтуерен фикс само като първа стъпва за справяне с проблема. На политическия фронт тя се сблъсква с министъра на транспорта Александер Добринт. И докато двамата си отправят реплики по медиите, Зелената партия иска забрана за продажба на дизелови автомобили не през 2040 г., когато такава ще влезе във Франция и Великобритания, а още през 2030 г.

И докато текат поредицата от скандали, продажбите на дизелови автомобили в Гeрмания за първите 6 месеца е спаднала до 41,3% спрямо 46,9% за същия период минаата година. Това ще рече, че в края на 2017 г. в Германия за пръв път от 1990 г. може да се отчете увеличаване на емисиите СО2, тъй като дизеловите автомобили изхвърлят около 20% по-малко СО2 от бензиновите двигатели.

И тук се поставя въпросът за изоставането (за момента) на немските автомобилни компании на фронта на електромобилите. Но и в тази посока се правят сериозни крачки. Наскоро Audi обяви, че планира мерки, целта на които е да спести около 12 млрд. евро, което да бъдат насочени за електрификация на моделната гама.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Peugeot-Citroen завърши сделката по закупуване на Opel

Tesla Model 3 е с най-доброто съотношение долар за измината миля

J.D. Power определи Porsche за любима на клиентите

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Повдигнаха ново обвинение на Петя Банкова</p>

Бившата шефка на Агенция "Митници" Петя Банкова получи ново обвинение

България Преди 2 минути

Тя беше призована в Комисията за противодействие на корупцията

,

"Чувствах се така, сякаш пикая стъкло": Агонията на пристрастяването към кетамин

Свят Преди 3 минути

Цялата история може да прочетете в следващите редове

.

Снимки от сателит показват поредица от загадъчни пожари в руския участък на Черно море

Свят Преди 16 минути

Пожарите се намират в Черно море на места, където няма платформи за добив на газ и нефт

Шестима загинали и девет ранени при руска атака в Запорожие

Шестима загинали и девет ранени при руска атака в Запорожие

Свят Преди 38 минути

Атакувано е инфраструктурно съоръжение в града

Атанас Илков: Само в 26% от сигналите за купуване на гласове се споменават партии

Атанас Илков: Само в 26% от сигналите за купуване на гласове се споменават партии

България Преди 1 час

Изнасят се твърдения, които заблуждават обществото, отбеляза министърът на вътрешните работи

Земетресение разлюля полуостров Пелопонес

Земетресение разлюля полуостров Пелопонес

Свят Преди 1 час

Трусът е станал в 02:37 часа

<p>Пеевски:&nbsp;Това са пристъпи на политическа шизофрения</p>

Пеевски: Банда политически карикатури се опитва да открадне държавата

България Преди 1 час

Цяла предизборна кампания българските граждани гледаха, слушаха и се дивиха на отчаяните опити на шепа инфантилни, случайно попаднали политици да се "изперат" от собствената си бъркотия, посочва той

Тежка катастрофа в Турция, 21 души са ранени

Тежка катастрофа в Турция, 21 души са ранени

Свят Преди 1 час

Ударили са се лек автомобил и микробус, превозващ служители на фабрика

NOVA постави поредица от рекорди през октомври

NOVA постави поредица от рекорди през октомври

Любопитно Преди 1 час

Още в първия пълен месец от есенния сезон NOVA увеличи рекордно преднината си пред втората телевизия в класацията сред зрителите в активна възраст (18-59 г.)

<p>Смразяваща находка &ndash; 76 деца с разпорени гърди</p>

Намериха погребална могила със 76 деца принесени в жертва в Перу

Любопитно Преди 1 час

Децата са били погребани голи, с дрехите им оставени до тях

Крис Мартин от Coldplay пропадна на сцената (ВИДЕО)

Крис Мартин от Coldplay пропадна на сцената (ВИДЕО)

Любопитно Преди 1 час

47-годишният изпълнител свири на стадиона Accor в Сидни в рамките на световното турне на групата

<p>Годзила навърши 70 години: На какви уроци ни научи?</p>

Годзила на 70 години: Какви уроци научихме от Краля на метафорите?

Любопитно Преди 1 час

В разгара на Студената война, Годзила се връща към първоначалната си роля на въплъщение на ядрената заплаха

10 причини, поради които Тръмп или Харис могат да спечелят

10 причини, поради които Тръмп или Харис могат да спечелят

Свят Преди 2 часа

Прочетете аргументите защо всеки от тях може да има предимство в следващите редове

Пешеходка е с опасност за живота, след като беше пометена от кола в Сливен

Пешеходка е с опасност за живота, след като беше пометена от кола в Сливен

България Преди 2 часа

Тя е настанена в реанимация с тежка съчетана травма на гръбнак, ребра и таз

<p>Европа иска Харис, а България - Тръмп</p>

Изборите в САЩ: Европа иска Харис, а България - Тръмп

Свят Преди 2 часа

Европа ще се изправи пред големи проблеми, ако Доналд Тръмп бъде преизбран за президент

Кои са най-големите мишени на Русия в Украйна с наближаването на зимата

Кои са най-големите мишени на Русия в Украйна с наближаването на зимата

Свят Преди 2 часа

Военната помощ, от която Киев се нуждае, е несигурна. Страната на Володимир Зеленски се намира в един от най-трудните си моменти