Л уксозната марка на Hyundai показа снимки на първия си електрически кросоувър. Изглежда впечатляващо.
Купето вероятно (защото все още липсват всякакви технически характеристики) ляга върху приблизително идентични размери с тези на Hyundai Ioniq 5 и Kia EV6, с които споделя архитектурата E-GMP. Но разликата идва от формите, които правят така, че спокойно GV60 може да бъде наречен красив. Отличителните Two-Line Quad Lamps отпред дават характер на купето. Под тях се вижда по-широка и „по-атлетична” Crest Grille, за да се акцентира върху скритите динамични параметри, но и да се подобри охлаждането на високоволтовите батерии.
За пръв път Genesis избира подобен на раковина преден капак: един панел, свързващ капака и калниците, като така осигурява аеродинамично излъчване, намалявайки линиите между сегментите. Погледнат отстрани, GV60 разкрива опростен, но и устремен силует, минаващ от предния капак чак до задния спойлер. Този елемент завършва извитата по подобие на класическо купе линия на покрива.
И ако външният дизайн винаги е субективно възприятие, то изпълнението на интериора не може да предизвиква двуполюсни мнения. Тук вече изпъква факта, че Genesis е луксозната марка на Hyundai. Кръглите елементи се набиват на очи, като дори и на снимка „лъха” на луксозни материали. Воланът има специфично оформление, а огромният дисплей за приборното табло и централната конзола напомнят за този компонент в предишното поколение на S/E-Class. Компактната конфигурация на панела на климатичната система лови окото, а под нея е позиционират т. нар. Crystal Sphere. Както подсказва името, това е сверичният превключвател, който „информира водача кога автомобилът е готов да потегли”. Няма как да бъдат подминати и двата дисплея в краищата на арматурното табло, които показват картина от камерите, заместващи традиционните странични огледала. Това изглежда модерно, но ви уверяваме, че трябва доста време за свикване. Изпробвали сме го в Audi e-tron и Mercedes Actros.
Както вече казах, Genesis не предоставя никаква техническа информация за модела си към момента. Но е ясно, че споделя една и съща платформа с Ioniq 5 и EV6. Това ще рече, че може да допуснем (с голяма доза вероятност), че ще се предлагат две батерии с капацитет 58 и 77,4 kWh. Би могло да очакваме версии с предно и 4х4 задвижване, както и пробег над 500 км. Kia EV6 предлага впечатляващи динамични параметри, като версията EV6 GT (два двигателя, мощност 430 kW, 740 Нм въртящ момент) ускорява до 100 км/ч за 3,5 секунди. Сигурно е едно, този електромобил ще е поредният с 800-волтова електрическа система.
Доставките в САЩ ще започнат догодина. Да се надяваме, че няма да закъснеят и европейските бройки.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
Nissan Z най-после е тук: битурбо V6 и 6-степенна „ръчка”
Направиха робот за бързо и безопасно разглобяване на старите батерии на електромобилите
Skoda Octavia 2,0 TDI е перфектен семеен автомобил (тест драйв)
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!