А втомобилният свят се променя с темпове, които не сме виждали от самото създаване на автомобила. Днес основната тема за бъдещето на всяка една компания се определя с термина „електрификация”. Същият Toyota употребява вече повече от 22 години, макар началото да бе трудно и скептично.
А то може да се каже, че започва през 1997 г., когато цената на бензина в САЩ е около 25 цента за литър. И днес американците не обръщат сериозно внимание на разхода на своите огромни пикапи, а тогава това просто е било смешно и никой не го е поставял като тема. Американците се интересуват от „Супербол”, рокендрол и V8-ици.
Но за Toyota философията и погледът в бъдещето са дълбоко залегнали в устоите за един успешен бизнес. Затова и предвиждат, че цената на петрола ще скочи, а отработените газове ще бъдат в основата на създаването на нови видове мобилност в градовете. Когато това се случи, ще спечели този, който разполага с технология, предлагаща ниска консумация на гориво и ниско ниво на вредните емисии.
В търсенето на този „философски камък”, Toyota разви идеята за хибридно задвижване. Това са автомобили с двигател с вътрешно горене, подпомаган от електромотор. Така се ражда Toyota Prius. На ниски скорости се задвижва само с електромотора, който черпи енергия от батерия. Когато тя започне да се изчерпва, се включва двигателят с вътрешно горене, който я зарежда. Той се включва и при нужда от скорост и мощност.
През 1997 г. бе представено първото поколение, но светът още не бе готов за него, защото цената на горивото бе ниска. Сега цената на горивото е на втори план, на преден изпъква екологията, европейските регулации и замърсяването в градовете. В тези условия е сигурно едно: автомобилните компании ще трябва да се справят със Сизифовото предизвикателство да отговорят на все по-строгите норми за вредните емисии, наложени от ЕС.
На този фон Toyota няма никакви притеснения, свързани със заложените цели за намаляване на вредните емисии, защото тръгна по „Зеления път” още с лансирането на Prius. Toyota се убеди, че той е правилният, когато моделът спечели титлите “Автомобил на годината” в Северна Америка за 2004 г. и в Европа за 2005 г. И досега не се отклонява и за миг от него, реализирайки над 12 млн. продажби по света, в това число над 2 млн. в Европа.
Днес Toyota се гордее, че е поставила началото на една ера в технологията на задвижване на автомобилите. Това става преди 22 години, а през тези две десетилетия тази технология става още по-релевантна към нуждите на обществото. Освен това през 2019 г. компанията е предоставила за свободно ползване над 20 000 патента за хибридната технология, която да спомогне по-бързия темп на електрификация.
Автомобилите с технологията Toyota Hybrid (пълен хибрид) са най-широко разпространените електрифицирани автомобили в света. Toyota Hybrid не изисква зареждане в електрическата мрежа, но в същото време осигурява до 50% движение в електрически режим в града. Това ги прави конкурентни на всички останали хибридни технологии, налични на пазара.
С тази технология се стига до 2015 г., когато Toyota обяви Toyota Environmental Challenge 2050. Тази стратегия за бъдещето обхваща справянето с шест екологични предизвикателства. Първото от тях вече се наложи да бъде изтеглено с 5 години напред, тъй като търсенето на електрифицирани автомобили става все по-силно. Така Toyota планира да постигне минимум 5,5 млн. годишни продажби на електрифицирани автомобили до 2025 г. Компанията обещава и 35-процентно намаляване на вредните емисии СО2 на километър пробег на своите нови модели.
Нещо повече, до 2025 г. Toyota планира да продава по 1 млн. чисти електрически и водородни автомобили.
За всичко това ще помогне фактът, че над 80% от хибридните модели по света са дело на Toyota Motor. А посетителите на софийския автосалон ще могат да видят изцяло обновената електрифицирана гама на марката.
В „Интер Експо Център“ официалният представител на Toyota у нас ще представи най-новите си електрифицирани предложения, в това число трите модификации на абсолютния бестселър в света – Corolla, която се предлага във версии хечбек, комби и седан. Toyota Camry се завръща на Стария континент изцяло обновена, а петото поколение на RAV4 стъпва върху напълно нова платформа. Естествено на щанда на Toyota ще бъде изложена и останалата моделна гама на японския производител, която се предлага с 6 години гаранция, 10 години грижа за хибридната батерия, а за автомобилното изложение моделите ще се предлагат при специални условия с Toyota Optimal Leasing.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!