К росоувър сегментът е най-конкурентния, а в него Peugeot вече предлага едни от най-атрактивните предложения. 3008 е пример за страхотен дизайн, особено ако говорим за второто поколение.
Когато дебютира, моделът спечели приза „Автомобил на 2017 година в Европа”. Три години по-късно 3008 преминава задължителния фейслифт, който трябва да укрепи позициите му в този супер конкурентен сегмент. За целта дизайнерите са го направили още по-агресивен, като са пренесли актуалния фирмен облик и върху лицето на 3008. Този облик вече виждаме при 208, 508 и 2008.
Очевадна новост е много по-голямата радиаторна решетка, при която липсва характерната за останалите конкуренти рамка. Тя е удължена чак под променените фарове. Над изправения на задните си крака лъв е добавено логото „3008”.
Що касае купето, i-Cockpit е актуализиран с 10-инчове сензорен дисплей, заменящ 8-инчовия екран на инфоразвлекателната система до момента. Пред водача виждаме 12,3-инчов дигитален приборен панел, който може да се персонализира според личните предпочитания. Моделите с 8-степенна трансмисия се предлагат стандартно с три режима на задвижване: Normal, Sport и Eco driving modes. Хибридният 3008 дава избор между режимите Electric, Hybrid, Sport и 4WD.
Изборът за задвижване е доста богат. В началото е 1,2-литровят турбо бензинов мотор с три цилиндъра. Той генерира 130 к.с. и се предлага както с 6-степенна механична, така и с 8-степенна автоматична трансмисия. Следва 1,6-литров двигател със 180 к.с., задвижващ предните колела само чрез 8-степенна автоматична трансмисия. Дизеловият двигател е с обем 1,5 литра, 130 к.с. с „ръчка” или „автомат”.
Предлагат се два хибридни модела. Първият е с предно предаване, мощен 180 к.с. бензинов мотор и един електромотор със 110 к.с. Комбинираната му мощност е 225 к.с. и 360 Нм, с които ускорява до 100 км/ч за 8,7 секунди.
На върха на гамата е плъг-ин хибрида с мощен 200 к.с. бензинов двигател, работещ съвместно с преден и заден електромотор с мощност съответно от 110 и 112 к.с. Комбинираната мощност на 3008 Plug-in Hybrid е 300 к.с. и 520 Нм, които ускоряват модела до 100 км/ч за 5,9 секунди. И двата модела разчитат на литиево-йонна батерия с капацитет 13,2 kWh, която осигурява достатъчно ток за изминаване на 56 км (WLTP) на първата версия и 59 км за топ варианта.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.
Електрифицираните автомобили съживиха пазара в Европа
Студени досиета: Mercedes планирал 8,0-литров W18 двигател за S-Class
Това е най-евтиното електрическо Lamborghini, но китайско производство
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!