С транно е как се променя човек. Думите комби, всъдеход и седан за мен бяха символ на скука и всичко онова, което един 23-годишен мъж не харесва в автомобила. Но сега, 20 години след началото на моята кариера като автомобилен журналист, стигам до извода, че съм се променил много. Продължавам да съм фен на т. нар. хотхечове и на многото „коне”, но такова удоволствие бих си позволил 1 пъти седмично, при това само сам на борда.
Проблемът за мен е, че табутата от моята бурна младост сега ме привличат все повече. Не съм вярвал, че някога ще напиша следващите няколко реда, но ето че и този ден дойде за мен. Тъй като нямам възможността да притежавам два автомобила (единият за забавление), то откривам кола, която да съчетава перфектно моите разбирания за семеен автомобил. И това е класическото комби на Peugeot.
И под „класическо” имам предвид факта, че тук не говорим за повдигнат модел от калибъра на Audi Allroad, който е перфектната комбинация между няколко автомобилни класа, по-добрата алтернатива на SUV. Не, тук говорим за типично комби, което обаче е взаимствало от чара и идеите на т. нар. shooting break, а тук за еталон може да маркирам Porsche Panamera Sport Turismo.
До неотдавна комби автомобилите за мен бяха свързани с определенията „скучен”, „разумен”, „пенсионерски”, „компромисен” вариант за семеен автомобил. Peugeot 508 SW пълната противоположност на всичко това. Той е доказателство, че едно просторно комби не трябва да е ръбато, кашонообразно и скучно. Сравнен с Passat Estate и Superb Estate, новият 508 SW изглежда като концептуален автомобил, който по погрешка се е озовал в ръцете ми, а не в залите на „Палекспо”, където се провежда автомобилният салон в Женева.
Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport
Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li
Да, задницата на 508 SW не е толкова секси като тази на 508 Fastback, но комбито е истински хит в сегмента си с тази визия, изпреварвайки моят доскорошен фаворит – комбито на Mazda6. Достатъчно е да обърнем внимание на тези LED бивни (които Peugeot нарича ноктите на лъва), ниският и издължен силует (новото 508 SW е с 6 см по-ниско от предходния модел), вратите без рамките, които за сегмента са чиста доза висша мода и разбира се задницата с преминаващия през цялата й широчина светлинен блок.
Насладата за сетивата продължава и вътре. Тук няма никаква разлика със седана, който носи отличието „Автомобил на 2019 година на България”, но въпреки това си заслужава да отделя подобаващо място и на интериора. Защото 508 е наистина впечатляващ не само с характерния i-Cockpit, а с цялата архитектура: високо и изчистено арматурно табло, компактен волан, 12,3-инчов приборен панел, 10-инчов сензорен екран на централната конзола, под който са разположени страхотните пиано клавиши (които може да очаквате от луксозна лимузина, а не от практичен семеен автомобил). Материалите са страхотни, седалките също са много удобни, но на задните места пространството не е толкова голямо, колкото при някои от преките му конкуренти.
Тестваме най-продавания модел на Renault
Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona
Френският модел е много далеч от абсолютния еталон за вътрешен пространство и обем на багажника (както и никой друг не може да го конкурира) – Skoda Superb Estate (660 л), - но 508 SW предлага повече място за багаж от Ford Mondeo Estate, Mazda6 Tourer и BMW 3 Series Touring със своите 530 л.
508 SW е оборудвано със сгъващата се в съотношение 2/3-1/3 задна седалка с функция Magic Flat. Тя позволява двете странични облегалки да се сгънат моментално чрез два бутона, разположени от двете страни на багажника. Резултатът е практически равен под на багажника, който осигурява общ товарен обем от 1780 литра.
В сферата на задвижването няма нищо по-различно спрямо седана. Това ще рече 1,5-литров дизел със 130 к.с. (6-степенна „ръчка” и 8-степенен „автомат”) и два 2,0-литрови BlueHDI агрегата със 160 и 180 к.с. Бензиновите двигатели са два с обем 1,6 литра: 180 и 225 к.с.
Тестовият автомобил бе оборудван с по-маломощната версия, работеща съвместно с 8-степенната кутия на Aisin.
Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)
Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)
Определено дизелът (в който и да е вариант) ще е по-икономичен, но и по-скъп. Разбира се винаги е от полза да имаш повечето въртящ момент в завоите през „Петрохан”, но и с тези 250 Нм 508 SW се справяше добре при излизането от серпентините нагоре, стига да не изпускаш оборотите. Делничният ден ми даде възможност да се позабавлявам през високопланинския проход. Не бих определил автомобила като най-забавния, но определено се справи повече от добре за семейно комби. Истината е, че въпреки голямата му дължина, задницата не поднесе в нито един момент. Не съм включвал режим Sport (освен Normal, Comfrot и Eco), тъй като допълнителното вдигане на оборотине на двигател с малък работен обем не е по всука ми, затова тествах основно режимите Normal и Comfort.
Изминах точно 480 км, след които върнах 508 SW със 180 бензинови „коня” при среден разход 7,0 л/100 км, след като взех колата на около 800 км пробег. Минах по супер разнообразен маршрут: магистрала (ако „Хемус” може да се нарече така), първокласни пътища, второкласни пътища, завои с изкачване и спускане, но в голяма част от времето – много лоша пътна настилка. Който е пътувал до Видин ще знае, че тази дестинация е достойна да влезе в тестовите маршрути на автомобилните компании за изпитване на окачването. А това на 508 SW се справи чудесно, гарантирайки комфорта ми, без да се чуе нито едно прискърцване на сглобката в интериора.
Слушах само „скърцането” на китарата на Ангъс Янг през говорителите Focal, но за да се порадвам на любимата ми музика, трябваше да маркирам две неща, които не ми допаднаха. Първото е свързано с USB-входа, какъвто първоначално реших, че липсва. Ако не знаете къде е, в движение няма как да го намерите. Спрях, озъртах се няколко минути и най-накрая го намерих на място, до което достъпът е много труден. Другото е свързано с липсата на камера за задно виждане, което не е логично на фона на цената от 70 000 лв. с ДДС.
Технически характеристики:
Peugeot 508 SW GT Line PureTech 180
Размери
Дължина, мм: 4778
Широчина, мм: 1859
Височина, мм: 1420
Междуосие, мм: 2793
Двигател
Тип: редови, 4-цилиндров, турбо
Работен обем, куб. см: 1598
Макс. мощност, к.с. при об/мин: 180 при 6000
Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 250 при 1750
Динамика
Макс. скорост, км/ч: 230
Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,0
Среден разход, л/100 км: 5,4
Вредни емисии СО2, г/км: 123
Стартова цена на модела, лв. с ДДС: 55 546
Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 70 970
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!